کد مطلب: ۵۹۷۸۱۲

خبر مهم برای بازار خودرو / واردات خودرو در مجلس تصویب شد

خبر مهم برای بازار خودرو / واردات خودرو در مجلس تصویب شد

قالیباف گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند قطعات تولید و صادر کنند، همچنین آنها در چهارچوب تعیین شده می‌توانند خودرو وارد کنند و این وضع قیمت‌گذاری در خودرو پیش نیاید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح ساماندهی صنعت خودرو امروز ۲۶ آبان‌ماه در صحن علنی مجلس رای‌گیری و تصویب شد.

گزارش اصلاحیه کمیسیون در این خصوص به شرح زیراست:

-هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند فقط در ازای هر صادراتی از انواع نیروی محرکه (خودرو و قطعات)، برای واردات خودرو اقدام نماید.

-شاخص‌های کیفیت و سقف تعداد مجاز واردات، متناسب با کسری داخلی، توسط وزارت صنعت و معدن تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد. وزارت صمت باید دستورالعمل صادرات و واردات را تدوین و هر سه ماه یک بار به کمیسیون صنایع ارائه نماید.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در این خصوص گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند قطعات تولید و صادر کنند، همچنین آنها در چهارچوب تعیین شده می‌توانند خودرو وارد کنند و این وضع قیمت‌گذاری در خودرو پیش نیاید.

وی افزود: این اصلاحات یک بحثی در بانک مرکزی برای منشا خارجی ارز داشت. ما از بانک مرکزی گله داریم، نباید صادراتی انجام شود و بعد بانک مرکزی بگوید نتوانستم. سه‌شنبه های نظارتی مجلس بانک مرکزی باید جواب دهد.

قالیباف همچنین بیان کرد: ما فقط موافقت کردیم قطعات خودرو یا خود خودرو در داخل تولید شود. این مربوط به شرکت‌های وابسته به خودروسازها نیست و هر کسی می‌تواند با رعایت استانداردهای تولید کار و براساس مصوبات دولت و وزارت صمت، خودرو وارد کنند. این مصوبه با حضور شورای نگهبان انجام شد.

با تصویب آزادسازی واردات خودرو در صحن مجلس، احتمال دارد مقدمات حذف قیمت‌گذاری دستوری برای صنعت خودرو فراهم شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدارو شکر خداروشکر که سر عقل اومدید

  • امید

    من تا حالا آرزو پراید به دلم مونده
    حتی مدل ۸۰ ولی متوجه شدم خودرو آزاد کردن
    خوشحال شدم امیدوارم به نفع مردم رنج دیدم باشه
    و این خودرو های آشغال بت قیمت زیاد به مردم نفروشن

  • ناشناس

    اخه کی میتونه قطعات خودرو صادر کنه؟!! اصلا کی میخره این قطعات یا ماشینارو؟!! اینا فقط دنبال بهونه بودن برا گرون کردن بیشتر اشغالاشون!!

    • ناشناس

      دست مجلس درد نکنه که اینقدر به فکر شادی مردمه و با این مصوباتش باعث خنده مردم میشه . من که خیلی خندیدم

  • ناشناس

    حالا با این تصویب آزادسازی واردات آیا ماشین ارزان‌تر می شه

  • نازنین

    خدا به حال رو روز ما بندازتتون چرا اینقد مردم رو اذیت می کنین،با. این حرفهای مزخرف،،

  • ناشناس

    چرا برای واردات خودرو که یک کالای مصرفی است اینقدر شرط د شروط میذارید؟! این حق مسلم مردمه که کالای ارزان و با کیفیت رو از هر جای جهان بخرند و بیاورند. چرا خودروهای آشغال و گرانقیمت ایرانی را قالب میکنید؟

  • شنگول

    خوب،،،آخ جون از فردا برای جنرال موتورز و مرسدس بنز و آئودی و هیوندای و تویوتا و غیره شروع میکنم تولید قطعات،،میل لنگ،سوپاپ،میل بادامک،سیلندر،پیستون،دسته موتور،سینی فن،دلکو،کوئل،و غیره،،میفرستم براشون بعدشم میگم یه اوتول خوشگل برام بفرستید،تازه بهشون میگم قطعات ما رو ماشینهای خودمون حداقل دو ماه جواب میده سوار کنید رو خودروهاتون حالشو ببرید،،،،،،?????????????

  • مهدیکو

    سلام …میخوام نظر ندم نمیشه
    ملت اینا بلدن چکار کنن نگران خرید محصولات ما توسط دنیا نباشید این که معلومه نمیخرن ، اینا ! قطعاتی مث فیلتر هوا و برف پاکن صادر میکنن که اونطرف یا معدوم بشه یا با قاچاق دوباره برگرده و بعد خودروی چینی رو با توافق با شرکتش به تضمین وجود خریدار نقد تو ایران ، وارد کشور میکنن

  • رضا

    واردات خودرو وقتی آزاد میشه که من نوعی از طبقه فقیر ۵۰۰ دلار بگیرم دستم ۲۰۶ CRC اصل فرانسه بخرم وارد کشور کنم پلاک کنم و سوار بشماون موقع قیمت خودرو میاد پاییناین کارها قیمت خودرو را هم بشدت افزایش میده
    در ایران چند برابر جمعیت خودرو سواری هست در حالیکه ۵۰ درصد جمعیت ایران فاقد خودرو شخصی هستند.

  • ناشناس

    گرانی گرانی گرانی..انشاالله قیمت ها پایین بی آید..
    که همه مردم توان خرید ماشین خوب داشته باشند …