خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۶۰۲۹

آزادسازی ۳۹۰ میلیون پوند از پول‌های ایران/مذاکرات ادامه دارد

آزادسازی ۳۹۰ میلیون پوند از پول‌های ایران/مذاکرات ادامه دارد

حدود ۳۹۰ میلیون پوند از منابع بلوکه شده ایران آزاد شده است. براساس اظهارات مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی مذاکرات برای آزادسازی مابقی پول‌های بلوکه شده ادامه دارد و مبلغ آن چندین برابر مبلغ آزاد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات جدیدی از مذاکرات اخیـر برای آزادسازی وجوه مسدودی ایران اعلام شد.

به نقل از ایرنا ، مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی ضمن تأئید مذاکرات در خصوص آزادسازی منابع مسدودی ایران و حضور نماینده بانک مرکزی در این مذاکرات، گفت: مذاکرات با هدف آزادسازی منابع ارزی ایران که به‌صورت غیرقانونی در سایر کشورها مسدود شده است، از چندی قبل به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

در همیـن راستـا نیز اخیرا بخشی از این منابع معادل حدود ۳۹۰ میلیون پوند که بیش از ۴۰ سـال، توسط انگلیـس مسـدود شده بود، به‌طور قطعی وصول شد.

این مقام بانک مرکزی در ادامه، به اخباری که طی روزهای اخیر، درباره توافق جدید برای آزادسازی بخش قابل توجهی از منابع مسدودی ایران اشاره کرد و افزود: براساس این توافق، چارچوب کلی برای آزادسازی بخش قابل توجهی از منابع مسدودی ایران در یکی از کشورها مشخص شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان این مبلغ، به رقم دقیـق اشاره نکرد، اما گفت: این مبلغ چندین برابر مبلغی است که اخیرا پس از توافق با انگلیس، وصول شد.

اظهار نظر روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر رد آزادسازی منابع مسدودی ایران، سوال دیگر از این مقام بانک مرکزی بود.

وی در پاسخ به این سوال گفت: مقامات وزارت خارجه کشورمان در اظهارنظرهای خود، از توافق اولیه برای آزادسازی منابع مسدودی ایران خبر دادند و هیچگاه صحبت از اینکه منابع مذکور آزاد و وصول شده است، از جانب مقامات ایرانی اعلام نشد.

کما اینکه در خصوص توافق ایران و انگلیس، وقتی که ۳۹۰ میلیون پوند به‌طور قطعی وصول شد، این موضوع رسما اعلام و تأئید شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه در برخی خبرها، مطرح شده است که توافق اخیر در چارچوبی مستقل از برجام صورت گرفته است، منظور از این موضوع چیست، افزود: مذاکراتی که درخصوص آزادسازی منابع مسدودی ایران در سایر کشورها از سوی دولت پیگیری می‌شود.

همچنین در راستای صیانت از منافع ملت ایران و در چارچوب قوانین بین المللی است، چرا که مسدود کردن منابع ایران در سایر کشورها، کاملا برخلاف مقررات بین‌المللی بوده و تعدی به حقوق ملت ایران بود است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.