کد مطلب: ۶۲۶۳۹۰

وعده جدید بانک مرکزی درباره آزادی ارزهای بلوکه شده

وعده جدید بانک مرکزی درباره آزادی ارزهای بلوکه شده

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی مدعی شد: با ‎آزادی ارزهای بلوکه‌شده ایران در کنار تامین ارزهای بیشتر، به‌زودی شرایط خوبی برای کشور رقم می‌خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی بانک مرکزی وعده‌هایی از گشایش‌ها اقتصادی داد و آزادی ارز های بلوکه شده داد. اما آزادی این ارزها چه تاثیری در گشایش‌ اقتصادی دارد؟

«مصطفی قمری وفا» در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «با تدابیر ‎بانک مرکزی، شتاب ‎تامین ارز در پنج ماه گذشته سرعت گرفت. این شاخص مهم الان در مدار ۴۹ میلیارد ‎دلار قرار دارد. تأمین ارز سال ۹۹ حدود ۳۷ میلیارد دلار بود؛ وضعیت عرضه ارز در بازار اسکناس و حواله هم در شرایط مناسب قرار گرفته و تبادلات بانکی با کشورهای همکار هم همین طور.»

در این پیام آمده است: «حجم ‎تجارت خارجی هم به ۸۰.۱ میلیارد دلار رسیده که ۳۸.۷ میلیارد دلار آن صادرات و ۴۱.۵ میلیارد دلار واردات است؛ رشد تجارت خارجی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل: ۳۶.۵ درصد است.»( ایمنا )

تامین مالی ۶۸ هزار میلیارد تومانی دولت

در خبری دیگر اعلام شد، از ابتدای سال تاکنون مجموعاً ۶۸.۸۹۴ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی (حدود ۲۹ درصد از طریق بازار پول و ۷۱ درصد از طریق بازار سرمایه) تأمین مالی شده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با کمترین تبعات تورمی، در سال ۱۴۰۰ نسبت به انتشار اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری سی و یک هفته عرضه اوراق بدهی و دو مرحله پذیره‌نویسی اوراق اقدام نموده که از این طریق تا این تاریخ، مبلغ ۶۸.۸۹۴ میلیارد تومان به صورت عرضه نقدی تأمین مالی انجام گردید.

در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال جاری نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری سی و یک هفته عرضه اوراق بدهی میان بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین مالی) و دو مرحله پذیره‌نویسی اوراق از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام نمود.( مهر )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچ اتفاقی واسه ما مردم عوام نمی افتد

  • ناشناس

    همش کشک و دوغ!!

  • علی

    بانک مرکزی باید ترتیبی اتخاذ نماید پولهای بلوکه شده شخصی که قبلا با دلار ۸۰۰ تومان بلوکه شده الان با داار ۲۶ هزار تومانه یک درصدی رو بصورت مالیات یا موارد دیگر از مالکان پولها بگیرد

  • ناشناس

    ای کاش این وعده تو خالی نباشد واقعا مردم در فقر ویا زیر فقر زندگی می گذرانند مشکل دولار و دولار و آخر دولار ‌چرا باید انقدر بالا می رفت پس دولت چکار میکند