کد مطلب: ۷۶۷۰۲۹

برگزاری همه آزمون‌ها در یک روز از ۱۴۰۲

برگزاری همه آزمون‌ها در یک روز از 1402

امروز دومین رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی برگزار شد. رئیس سازمان سنجش آمار تخلف در کنکور ارشد روز گذشته را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دومین روز رقابت داوطلبان آزمون ارشد امروز 12 اسفند 1401 آغاز شد.

رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: هیچ گزارش تخلفی از آزمون دیروز گزارش نشده است و سال آینده همه آزمون‌ها در اسفند و فقط در یک روز برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمونها را به سمت نصف آزمون و نیمی مصاحبه و کارنامه عملی پیش می‌بریم.

دومین روز رقابت داوطلبان آزمون ارشد آغاز شد

دومین روز رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی برای کسب صندلی‌های ارشد از ساعت ۸ امروز آغاز شد.

دومین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ از ساعت ۸ امروز جمعه ۱۲ اسفندماه آغاز شد و داوطلبان برای کسب صندلی‌های آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی در دو نوبت صبح و بعدازظهر امروز، بر اساس اطلاعات مندرج روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ شرکت‌کننده دارد که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر خانم و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ داوطلب آقا هستند؛ به عبارت دیگر ۵۴ درصد داوطلبان آزمون فوق را زنان و ۴۶ درصد را نیز مردان تشکیل می‌دهند. آزمون کارشناسی ارشد در ۶ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار می‌شود و تعداد ۱۳۴ کد رشته نیز در آن تعریف شده است.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه دوم خرداد ۱۴۰۲ و نتایج نهایی این آزمون نیز دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد. داوطلبان هریک از کدرشته‌های امتحانی لازم است به نشانی مندرج روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، چنانچه بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسه‌های غیرانتفاعی را انتخاب کرده‌اند، لازم است در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته (در اواخر خردادماه سال ۱۴۰۲) در این خصوص، طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سوالهاش کی فروخته میشه

  • دریا فیاض

    خیلب سخته که تو یک روز همه درس ها را امتحان بدی
    من کلاس هفتم هستم و یک امتحان هم برایم سال ت است ولی درس خواندم و معدل ۲۰ را آوردم یکی از دانش آموزان برتر مدرسه شدم 🌹

    • اصغر

      افرین دخترم

    • عمو اصغر

      افرین دخترم

    • ناشناس

      عزیزم منظورش کنکور هست. کسی به امتحانات شما کاری ندارم