کد مطلب: ۳۸۱۸۲۶

خبر جدید از آزمون استخدامی قوه قضائیه

خبر جدید از آزمون استخدامی قوه قضائیه

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تاکنون درخواستی از سوی قوه قضاییه برای جذب پذیرفته شدگان آزمون استخدامی که دو سال پیش برگزار شد به ما ارسال نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جمشید انصاری افزود: حدود دو سال پیش متولیان قوه قضائیه تصمیم گرفتند این آزمون را برگزار کنند بدون اینکه از ما درخواستی داشته باشند یا در مورد آزمون هماهنگی انجام دهند.

تاریخ۱۰ خردادماه در خبری با عنوان «منابع مالی جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی تامین شد»، به نقل از رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نوشته شده بود: تأمین منابع جهت جذب پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی انجام شده است اما درباره زمانبندی جذب این نیروها، خود دستگاه‌ها باید تصمیم‌گیری کنند.

در پی انتشار خبر مذکور، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه که دو سال قبل برگزار شده است در تماس‌های متعدد با دفتر خبرگزاری پیگیر بودند که آیا سخنان رئیس سازمان امور اداری و استخدامی مشمول آنها نیز می‌شود یا خیر.

در همین راستا، خبرنگار مهر برای پیگیری موضوع، با جمشید انصاری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی مجدداً گفتگویی انجام داد.

انصاری: ما در جریان نیستیم

انصاری درباره سرانجام جذب نیروهای پذیرفته شده در آزمون استخدامی قوه قضائیه گفت: حدود دو سال پیش متولیان قوه قضائیه تصمیم گرفتند این آزمون را برگزار کنند بدون اینکه از ما درخواستی داشته باشند یا در مورد آزمون هماهنگی انجام دهند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: تمام مباحث مربوط به آزمون استخدامی را خود قوه قضائیه انجام داد و ما در جریان کاری که کرده اند نیستیم.

وی ادامه داد: تاکنون نیز در این رابطه درخواستی از قوه قضائیه به سازمان امور اداری و استخدامی ارسال نشده است از این رو این موضوع به ما ارتباطی پیدا نمی‌کند. در مورد اینکه چرا هنوز نتوانسته اند افراد قبول شده را به کار بگیرند هم چیزی به ما نگفته اند.

انصاری گفت: سازمان اداری و استخدامی نمی‌تواند پاسخی در رابطه با چگونگی انجام کار بدهد و قبول شدگان باید موضوع را از قوه قضائیه پیگیری کنند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که اگر سازمان اداری و استخدامی در جریان برگزاری آزمون نبوده، منابع لازم برای برگزاری آزمون مذکور چگونه تأمین شده است، اظهار کرد: باید معاونت اداری مالی قوه قضائیه و سازمان برنامه و بودجه در این رابطه پاسخگو باشند.

نوبخت: باید صرفه جویی کنیم

براساس این گزارش، بی اطلاعی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان متولی آزمون‌های استخدامی از موضوع مذکور در حالی است که محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از آزادراه تهران- شمال با اشاره به درخواست قوه قضائیه برای تخصیص اعتبار جهت جذب نیرو گفت: نمی‌توان از یکسو بحث صرفه‌جویی را مطرح کرد و از سوی دیگر انتظار داشت، تشکیلات توسعه یابد اما قوه قضائیه برای توسعه تشکیلات خود، بهانه جلوگیری از اطاله دادرسی را دارد. با این حال جز از طریق اولویت‌بندی و سهمیه‌بندی، نمی‌توانیم کاری پیش ببریم.

آزمون کادر اداری قوه قضائیه در قالب ۶۴۰۰ سهمیه استخدامی در تاریخ ۹۶/۰۹/۱۰ برگزار شد و تعداد ۷۲۲۸ نفر به عنوان نفرات قبول شده جهت مصاحبه به دادگستری استان‌ها معرفی شدند. اما با گذشت نزدیک به دو سال از برگزاری آزمون هنوز اقدامی در جهت استخدام پذیرفته شدگان انجام نشده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.