خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۱۷۸۴

آغاز بزرگترین رزمایش تاریخ ونزوئلا

آغاز بزرگترین رزمایش تاریخ ونزوئلا

در بحبوحه هجمه امریکا و متحدانش به دولت کاراکاس برای کناره‌گیری نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری چپگرای ونزوئلا، ارتش این کشور روز یکشنبه رزمایش 5 روزه خود را که به گفته مادورو «مهم‌ترین» رزمایش تاریخ ونزوئلا است، آغاز کرد تا نشان دهد آمادگی دفاع از کشور را دارد.

به‌ گزارش تجارت‌نیوز به نقل از راشاتودی، این رزمایش نظامی بزرگ که تا روز جمعه (15 فوریه) ادامه دارد روز یکشنبه با حضور مادورو آغاز به کار کرد.

مادورو در سخنرانی افتتاحیه این رزمایش گفت: ما باید برای دفاع از تمامیت ارضی [ونزوئلا] و استقلال خود آماده باشیم.

مادورو پیشتر در یک پیام توئیتری در واکنش به تهدیدهای امریکا مبنی بر اینکه همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی را روی میز دارد، از افزایش سرمایه‌گذاری در بخش نظامی کشورش خبر داده و نوشته بود: ما یک کشور صلح طلب هستیم و با کشور دیگری وارد درگیری نشده‌ایم اما کشورهای دیگر نیز نباید وارد درگیری با ما شوند و ما را تهدید کنند.

رزمایش ارتش ونزوئلا که در واقع اعلام وفاداری به مادورو است، در شرایطی در حال برگزاری است که آمریکا پیش‌نویس یک قطعنامه ضد کاراکاس را به شورای امنیت سازمان ملل برده است.

در پیش‌نویس قطعنامه‌ امریکا، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در ونزوئلا و حمایت کامل از مجمع ملی به‌عنوان تنها نهاد منتخب این کشور پیشنهاد شده که به احتمال زیاد روسیه که در واکنش به این پیش‌نویس، پیش‌نویس خود را نوشته، آن را وتو می‌کند.

پیش‌نویس قطعنامه روسیه نیز خواهان ممانعت از مداخله خارجی در امور ونزوئلا و حمایت از ابتکار عمل‌ها با هدف یافتن راه حل سیاسی و آغاز گفتگوی ملی تأکید شده است.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.