کد مطلب: ۵۶۱۹۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز ثبت نام یارانه جدید خودرو / چه خودروهایی امروز حراج می‌شوند؟

آغاز ثبت نام یارانه جدید خودرو / چه خودروهایی امروز حراج می‌شوند؟

خودروسازان سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از طرح‌های پیش‌فروش زیان می‌دهند. با وجود این ادعای خودروسازان اما همچنان آنها اصرار به ادامه این طرح دارند و همچنان این رانت‌ها در قالب یارانه به عده‌ای خاص از مشتریان داده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود زیان که خود خودروسازان مدعی هستند بابت پیش‌فروش‌ها دارند اما همچنان این طرح اجرا می‌شود و امروز نیز قرار است پنج خودرو تحویل یک ساله پیش‌فروش شود. هرچند در طرح امروز قیمت نهایی اعلام نشده اما معمولا زمان تحویل خودروهای کارخانه نیز، این خودروها نسبت به بازار ارزان‌تر هستند و به همین دلیل برندگان قرعه‌کشی از این اختلاف قیمت می‌توانند رانتی به جیب بزنند و از یارانه خودروسازان بهره ببرند.

در طرح جدید پیش فروش خودرو، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژی دستی و اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای به فروش می‌رود.

آنگونه که ایران خودرو اعلام کرده زمان تحویل این خودروها خرداد تا مردادماه ۱۴۰۱ تعیین شده است. ثبت‌نام برای خرید این خودروها از ۲۰ تا ۲۲ تیرماه انجام می‌شود و زمان قرعه‌کشی، روز چهارشنبه ۲۳ تیر ماه است.

در این طرح پیش‌فروش خودرو، هر کد ملی فقط می‌تواند یک خودرو ثبت‌نام کند. متقاضی باید گواهینامه رانندگی (حداقل پایه سوم) داشته باشد. متقاضی نباید در ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرویی خریده باشد.

شماره کارت و تلفن باید به نام خود متقاضی باشد. تنها افراد حقیقی می‌توانند در این طرج شرکت کنند و امکان ثبت‌نام اشخاص حقوقی وجود ندارد.

گارانتی خودرو پس از ۵ ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌شود و در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل ۱،۰۰۰ کیلومتری خودرو الزامی است.

سند و فاکتور فروش خودرو تا پایان مدت یک ساله رهن،نزد شرکت ایران خودرو باقى می‌ماند و پس از تسویه حساب مشترى و فک رهن تحویل مشتری می‌شود.

برای اطلاع از شرایط و ثبت‌نام در این پیش‌فروش به سایت esale.ikco.ir مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه ضرری میکنند وقتی پول میگیرند یکساله وباقیمت ردز هم میفروشن چطور ضرر میکنن این فرمول را هنوز علم کشف نکرده اگر کسی کشفش کرد جایزه نوبل میگیره .ایران خودرو میگه هرماشین ۷۰میلیون ضرر میکنیم مگه مرض دارید خوب وارد کنید که خیلی بهتره

  • M

    شرم برشما

  • ناشناس

    واقعآ اگه اینجوری خوب اجازه واردات خودرو را بدید که کمتر ضرر کنید

  • ناشناس

    نه سود مشارکت میدن،نه قیمت خودرو قطعیه،چه ضرری میکنم!!!!!!گمرک رو باز کنند تا ببین کی این خودروهای قرن بوق آشغالی رو به این قیمت میخوره.

  • ناشناس

    دمشون گرم با این همه زیان بازم به فکر مردمن احسنت و درود به خودرو سازان ایرانی . پرچمتون بالا

  • ناشناس

    شرم آوره،فروش خودرو را با ۲۰۰ برابر افزایش قیمت به مردم بیچاره واگذار می کنید،بعد با انحصاری کردن خودروهای خودتون و جلوگیری از واردات خودرو خارجی و عدم ایجاد رقابت،ما مردم بیچاره را وادار می کنید تا به ناچار خودروهای بی کیفیت و یا از خط تولید جهانی خارج شده ۳۰ سال گذشته را با قیمتی سرسام آور از شرکتهای تولید خودروهای داخلی خرید کنند، و بعد از واگذاری خودرو هم مردم بیچاره با خودروی بی کیفیت و آشغالی که تحویل گرفته اند آواره و اسیر تعمیرگاهها و گارانتیهای بی اعتبار و بی مسئولیت خودتون کنید و یک بار دیگه جیب مردم را آنجا خالی کنید،بعد با کمال بی شرمی می گویید بودجه سالانه ندارید و از دولت کمک دریافت می کنید، بی شرمی هم حدی داره، خدا ازتون نگذره.

  • ناشناس

    گران فروشی و بی کیفیتی خودروها تا چه حد تا کی ؟ تازه کسر بودجه هم از دولت طلب می کنیدبی شرمی هم حدی داره شما که از بنده خدا نمی ترسید لااقل از خدا بترسید تا آه مظلوم دامن شما را نگرفته،خدا ازتون نگذره.

  • ناشناس

    بهتره به جای خرید خودرو اگر کسی پولی داره همینجوری بده شرکتها که بنده خداها ورشکست نشند
    چقدر ما بدبختیم ؟ اینهمه پول برای ماشین های بدرد نخور و اشغال اونم با منت این شرکتهای سودجو
    خدا کمکمون کنه

  • ناشناس

    مسخره ترازاین شرکت هاندیدم باروح وروان مردم بیچاره کارمیکنن بااین ماشین های آشغالشون.متاسفم فقط

  • ناشناس

    ما که شانس نداریم برنده بشیم