کد مطلب: ۷۵۲۱۶۳

مرگ ۴۵ هزار ایرانی بر اثر آلودگی هوا در یک سال

مرگ 45 هزار ایرانی بر اثر آلودگی هوا در یک سال

به گفته مسئولان در پنج سال اخیر وضعیت آلودگی هوا وضعیت نامناسبی داشته و جان 45 هزار ایرانی را در هر سال می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آلودگی هوا طی پنج سال اخیر روند افزایشی داشته و باعث مرگ سالانه ۴۵ هزار ایرانی شده است.
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا درباره روند افزایشی آلودگی هوا هشدار داد و گفت: سالانه ۴۵ هزار مرگ ناشی از آلودگی هوا وجود دارد که در این میان هفت درصد مرده زایی است.

دکتر محمد صادق حسن وند صبح امروز در مراسم رونمایی از بسته حمل و نقل پاک که با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: برای اولین بار در تاریخ کشور پنج سال است که روند افزایش غلظت آلاینده‌ها را شاهد هستیم و تقریبا غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون افزایش شش برابری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دو سال است که شاهد برگشت دی اکسید گوگرد هستیم و این نشان می‌دهد وضعیت خوبی نداریم، گفت: سالانه ۴۵ هزار مرگ ناشی از آلودگی هوا وجود دارد که در این میان هفت درصد مرده زایی است این در حالیست که ما به دنبال جوانی جمعیت هستیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: پنج برنامه توسعه‌ای داشتیم که در همه آن‌ها تاکید شده است که هوای پاک حق مسلم است اما در هیچ کدام از این برنامه‌ها این حق به وجود نیامده است.

حسن وند در پایان گفت: اثر باد خیلی بیشتر از اقدامات مسئولان در کاهش آلودگی هوا بوده است این در حالی است که ۹۹ درصد مردم دنیا با آلودگی هوا مواجه هستند و حتی جمعیت زیادی از مردم آمریکا در محل‌هایی زندگی می‌کنند که هوا آلوده است اما روند آلودگی آنها کاهشی است.

گفتنی است از سال ۹۷ روند آلودگی هوا افزایشی بوده و به نظر می‌رسد نیازمند اقدامات و مدیریت علمی فارغ از ایده‌پردازی‌های لحظه‌ای هستیم و انتظار می‌رود که مسئولان حقیقتا به فکر سلامتی مردم باشند و اقداماتشان علمی و بر اساس مطالعات و بر اساس هزینه - فایده باشد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    والله بچه هامون رو از سر راه پیدا نکردیم تواین آلودگی هوا که بفرستیم برن مدرسه سلامتی‌شان مهمتره می خوام صد سال درس نخونه مسولین ازخدا بترسید که آنقدر راحت با جون مردم بازی می کنید
    فقط اولین وآخرین راه تعطیلی‌ وغیرحضوریه شدنه
    واگه اونایی که حضوری دوست دارن دولت مدارس رو اختیاری کنند .تو رو خدا تعطیل کنید وبه فکر مردم باشید