کد مطلب: ۴۷۹۲۰۷

آماده باش ارزی در ایران

آماده باش ارزی در ایران

بعدازظهر امروز، پس از افزایش ۰.۹۳ درصدی نرخ ارز صرافی ملی، قیمت دلار در بازار آزاد نیز ۱.۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعدازظهر امروز، سه‌شنبه، صرافی ملی قیمت دلار و یورو را 250 تومان افزایش داد.

به نظر می‌رسد سیاست‌گذار ارزی با حضوری پرقدرت جلوتر از بازار آزاد نرخ ارز را افزایش داد تا ابتکار عمل را در دست بگیرد. صرافی ملی نرخ دلار را 0.93 درصد و نرخ یورو را 0.8 درصد افزایش داد.

معامله‌گران بازار، سخنرانی سالانه‌ ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را کانون توجه قرار داده و روی آن مانور می‌دهند تا با نوسان‌گیری بتوانند از این فرصت استفاده کنند، اما بازارساز با هدف به دست گرفتن مدیریت قیمت، نرخ دلار را ابتدا 150 تومان و سپس 100 تومان بالا برد تا قیمت را طی دو ساعت 0.93 درصد افزایش داده باشد. همچنین قیمت یورو صرافی ملی نیز از 31 هزار و 700 تومان به 31 هزار و 950 تومان رسید که افزایش 0.8 درصدی را نشان می‌دهد.

سیاست سقف‌گذاری بازارساز با هدف این است که با این تاکتیک موسوم به حراج هلندی، مدیریت نوسان را در دست بگیرد. به نظر می‌رسد چون فضای بازار ارز توام با احتیاط است، معامله‌گران دست به عصا از سقف قیمت سیاست‌گذار ارزی عبور نکنند.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به خیال دلار ارزان نخوابید. بخرید وباز بخرید که سود می کنید. واقع بین مهدی حسینی.

  • ناشناس

    کدوم سیاست .کدوم نوسانگیری؟ دولت دیگه به آخر خط رسیده.سیاست هرچه پیش آید خوش آید در پیش گرفته علی برکت الله

  • ناشناس

    اکثر ملت شدن دلال دلار و طلا و مسکن و خودرو
    واقعا برای همه متاسفم که با دست خودشون تیشه به ریشه مملکتشون میزنن

  • ناشناس

    والا ملتی که هیچی از اقتصاد نداند و هی الکی نظر بدهد و ژشست روشنفکرانه بگیرد و نگاه عاقل اندر سفیه بدزگران بکند خ ب سر نوشتش بهتر از این نمیشود ،ظرف چهار سال دلار ازتقریبا ه ار تومن به بیستو هفت هزار تومن رسیده و در تمام صفحوت مجازی همه نظرات بی اساس و واهی دادند و هیچ کدام محقق نشد و باز هم همان افراد امیدواری مزدهند و همه چیز را به بعد از رزاست جمهوری امریکا موکول میکنند و وعده دلار ارزان بیکدیگر میدهند.چرا متوجه نیستید افزایس دلار دارای دو وجه است، وجه اول درامد زائی دولت است و کشیدن پول ملت بطرف خود و بی ارزش نمودن هر چه بیشتر نقدینگی های انها. دلار دست دولت است هر چه گرانتر بفروشد بیشتر نصیبش میشود. ، وجه دوم امریکاست که هر چه دلار در ایران گرانتر شود بنفع اوست چون در ازای کالاهای خود پول بیشتری دریافت میکند و در عوض خریدنفت پول کمتری پرداخت میکند. پس تا مردم با این وضعیت راضی هستند این شرایط ادامه خواهد داشت بیخود هم صابون بشکمتان نمالید که دلار پائین خواهد امد تا جائی که احمقهائی باشند که قیمت دلار را هر باشد بپردازند این در بر روی همین پاشنه خواهد چرخید. لطفابهتر است بیدار شوید.

  • ناشناس

    رییس جمهور تو ایران کاره ی نیست…آقای روحانی مظلوم ترین رییس جمهور ایران بوده

  • عقل سرخ

    عزیزم حراج هلندی وقتی ممکن هست اتفاق بیافته که دولت به حد کافی دلار داشته باشه الان با این حجم از نقدینگی و داغ شدن ان ایا دولت توان پاسخ گوی رو داره سیف یک اشتباه کرد چند ده میلیارد دلار رو ریخت بازار و نتونست کاری بکند فایده ندارد وقتی دستگاه تولید نقدینگی در حال کار هست همه فکر میکنن دولت داره نقدینگی تولید میکنه اما در حقیقت این بانکها هستن که کمر اقتصاد ایران رو شکستن بانک فلان در سال گذشته ۱۳ هزار مییلیترد تواید پول کرده ضریب فزاینده شده ۱۰۰ خزهر میلیارد کی پاسخگو هست

    • ناشناس

      عالی بود

  • ناشناس

    عکستون مال چند سال پیشه ؟؟؟؟

  • ناشناس

    ابتکار یعنی دلار سهمیه ای 4500 بفروشند آنوقت هرکی خواست بره خارج و تفریح میتونه بقیه شو بره آزاد بخره بقیه مردم چه گناهی کردن که باید به آتیش اینا بسوزند. البته اگه آقایان اختلاصی چیزی گذاشته باشن. این سیاست که چون دلار آزاد میره بالا پس دلار صرافی هم باید بره بالا محکوم به شکسته همونطور که تو این دو سال بارها این کارو انجام دادن به اسم کنترل ارز وقتی دلار صرافی میره بالا طبیعی که دلار آزاد بالاتر میره….

  • ناشناس

    نکنه باز شیخ حسن دیر متوجه بشی کار از کاربگذره،بگی من تازه متوجه شدم

  • ناشناس

    پدر ملت رو درمیاره، بهش میگید سیاست بازارساز، گند بزنن به هرچی سياسته