کد مطلب: ۷۵۸۹۲۴

آمار نگران‌کننده ترک تحصیل در اول ابتدایی

آمار نگران‌کننده ترک تحصیل در اول ابتدایی

معاون وزیر آموزش و پرورش آمار عجیبی از ترک تحصیل در مقطع اول ابتدایی ارائه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با بیان اینکه برنامه درسی محور کار این معاونت است گفت: دهه ۹۰ رویکردها در کتاب درسی تغییر کرد، اما معلمان برای همراهی با رویکردهای جدید آموزش ندیدند و فاصله بین اهداف برنامه درسی با آنچه در مدارس می‌گذرد زیاد است.

معصومه نجفی گفت: برای توانمندسازی معلم در رویکرد آموزشی باید وضعیت فعلی را بررسی می‌کردیم. در روند بررسی‌ها، یکی از شاخص‌ها نرخ تکرار پایه است که در دوره ابتدایی ۳ درصد و در پایه اول ابتدایی ۱۰ درصد بود که آمار وحشتناکی است و باید به طور ویژه به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: اوضاع روستایی‌ها نسبت به شهری ها بدتر بود. نرخ ترک تحصیل هم در اول ابتدایی حادتر بود و به این نتیجه رسیدیم که باید دوره اول ابتدایی را دریابیم. از ۶۰ هزار مدرسه ابتدایی، ۱۵ هزار مدرسه غیردولتی بودند. از ۳۵ هزار مدرسه باقی مانده با توجه به اقتضائاتی که داشتیم ۸۳۰۰ کلاس درس روستایی را در اولویت قرار دادیم که ۲۵ درصد کلاس های اول ابتدایی را شامل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در راستای ارتقای کیفیت آموزش در اول ابتدایی، محتوای خودآموزی برای معلمان دوره اول ابتدایی در قالب بسته های زبان آموزی تهیه و به دورترین نقاط کشور توزیع شده است اظهار کرد: امیدواریم سال آینده تعداد بیشتری از مدارس را تحت پوشش ببریم.

منبع: رکنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.