کد مطلب: ۵۶۲۲۳۴

کرونا سردخانه‌های سیستان و بلوچستان را از جنازه پر کرد؟

کرونا سردخانه‌های سیستان و بلوچستان را از جنازه پر کرد؟

در حالی که دادستان زاهدان می‌گوید سردخانه‌های سیستان و بلوچستان از جنازه پر شده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران این استان، وجود چنین شرایطی را تکذیب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی شمس‌آبادی، دادستان زاهدان می‌گوید: سردخانه‌ها از جنازه پر شده و این واقعیتی است که نمی‌توان انکار کرد، اگر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت می‌خواهد موفق عمل کند باید حضور میدانی و نامحسوس داشته باشد و عده‌ای قابل اعتماد را به عنوان افراد عادی وارد بیمارستان‌ها کند تا درد مردم را حتی برای پذیرش در بیمارستان بفهمند.

به گفته این مقام مسئول قضایی، وضعیت سیستان و بلوچستان همچنان قرمز و بحرانی است، هر روز شاهد فوت بیش از ۲۰ بیمار کرونایی هستیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی از افراد منتقد و مطالبه‌گر حمایت می‌کند، گفت: وزیر بهداشت باید در سیستان و بلوچستان حضور میدانی داشته باشد، در زمانی که فوتی‌ها در یک شبانه‌روز در سیستان و بلوچستان به بیش از ۳۰ نفر و تعداد مبتلایان هم به بیش از هزار و دویست می‌رسد، نباید شب خواب به چشم وزیر بهداشت بیاید.

دادستان زاهدان ادامه داد: وزیر بهداشت باید به صورت غیرمحسوس نیروهایی را داخل بیمارستان‌هایی بفرستد که مردم گلایه از کمبود اکسیژن و ضعف بهداشت دارند تا بداند حرف مردم درست است یا اظهارات مسئولان.

این مقام قضایی عنوان کرد: وقتی مسئولان می گویند تخت خالی داریم آیا این با واقعیت انطباق دارد؟ اگر خود وزیر هم به سیستان و بلوچستان نمی‌آید، باید گروهی را میدانی و غیرمحسوس به استان بفرستد که در کل بیمارستان‌ ها مشکلات را بررسی کنند و به عنوان ارباب رجوع وارد شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در خصوص اظهارات وزیر درباره خالی بودن تخت‌ها در استان گفت: آیا واقعا تخت‌های بیمارستانی خالی است؟ اگر تخت‌ها خالی است چرا بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در اورژانس بستری هستند؟

شمس‌آبادی افزود: اگر تخت خالی باشد بیماران را در بخش بستری می‌کنند، هجمه بیماران زیاد است و افراد حتی به ما مراجعه می‌کنند که بیمارمان را می‌خواهیم بستری کنیم و بیمارستان‌ها تخت خالی ندارند ( ایسکانیوز ).

مدیرکل ستاد بحران: پر شدن سردخانه‌ها واقعیت ندارد

با وجود این، علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، خبر پر شدن سردخانه بیمارستان‌های این استان به دلیل فوت مبتلایان به کرونا را تکذیب کرد.

وی گفت: خبر پر شدن سردخانه‌ها به دلیل افزایش آمار فوتی مبتلایان به کرونا صحت ندارد و میزان مرگ و میر این ویروس به اندازه‌ای نیست که سردخانه‌ها در سطح استان پر شوند.

شهرکی در عین حال افزود: روند بیماری با توجه به اطلاعاتی که داریم کنترل و شرایط تثبیت شده است اما نگرانی بابت مرگ و میر بیماران بد حال کرونایی وجود دارد.

وی افزود: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۸۰ درصد در سیستان و بلوچستان برسد این ویروس جهش‌یافته در استان کنترل و مقابله با آن ممکن می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طی روزهای اخیر حجم قابل توجهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند از این رو انجام این فرایند در مراکز تسریع می‌شود افزود: همچنین مراکز واکسیناسیون در شهرهای زابل و ایرانشهر افزایش می‌یابد.

آمار کرونا در سیستان و بلوچستان

به گفته سیدمحمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، با افزوده شدن یک‌هزار و ۴۲۴ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۷۰ هزار و ۹۰ نفر رسید.

وی گفت: با فوت ۲۸مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۸۴۸ نفر رسید.

هاشمی‌شهری با بیان اینکه ۷۶۲ بیمار حاد تنفسی و ۴۰۴مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند ( ایرنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • متین

    مسئولین ما چند ترم تکذیب میخونن ؟

    • ناشناس

      هزار ترم