کد مطلب: ۵۷۹۰۴۰

آمار کرونا در ایران ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ایران در رتبه هشتم جهان!

آمار کرونا در ایران ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ایران در رتبه هشتم جهان!

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته متاسفانه ۴۴۵ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند. ایران در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را دارند، در رده هشتم قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابراعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ( ۱۹ شهریور ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۱ هزار و ۱۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۳۱۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۱۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۵ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۳ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۹۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷۴۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۰ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۷۸ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند ( ایسنا ).

آخرین آمار کرونا در ایران

-مبتلایان جدید: ۲۱۱۱۴ نفر
-جانباختگان جدید: ۴۴۵ نفر
-مجموع جان‌باختگان: ۱۱۳۳۸۰ نفر
-مجموع بهبود‌یافتگان: ۴۵۰۹۹۰۵ نفر
-مجموع واکسن تزریق‌ شده: ۳۳۴۴۹۵۸۹ دُز (ایسنا)

کرونا در جهان

در این میان، طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۶۰۸ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۲۴ میلیون و ۵۳ هزار نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی «worldometer» تا صبح امروز ۲۲۴ میلیون و ۵۳ هزار و ۴۳۷ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۲۹۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۰۰ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۲۴۴ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۶۰ هزار و ۷۴۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۱ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۱۵۶ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۷۴ هزار و ۵۴۷ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۴ هزار و ۱۴۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۴۲ هزار و ۴۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۰ هزار و ۸۹۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۰ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۸۹۹ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۸۵ هزار و ۲۰۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

ایران در هشتم!

کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه و ایران نیز به‌ترتیب با ۷ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۷۲، ۷ میلیون و ۸۴ هزار و ۲۸۴، ۶ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۸۲۵، ۶ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۱۴ و ۵ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۷۹۹ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند ( تسنیم ).

این در حالی است که ایران در روزهای گذشته، در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشتند، در رده نهم قرار گرفته بود ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناناس

    فکر می کنم از نظر نسبت مرگ ومیر به مبتلا ایران نفراول باشه

    • ناشناس

      به جای این فکرهای اشتباه یه سری به سایت جهانی امار کرونه بزنین