کد مطلب: ۵۷۳۲۳۳

۵۵۵ قربانی جدید کرونا در کشور/ بستری ۸۰ هزار بیمار کرونا

۵۵۵ قربانی جدید کرونا در کشور/ بستری ۸۰ هزار بیمار کرونا

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. همچنین حدود ۸۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در حال حاضر در مراکز درمانی کشور بستری هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از دیروز تا امروز ۲۹ مرداد و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸ هزار و ۸۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۰۶۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۴ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۱۶ نفر رسید و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۰ هزار و ۸۱۰ نفر رسید.

همچنین خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۸۶۸ هزار و ۱۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

یکهزار و ۵۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس این اطلاعیه تا کنون ۲۷ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۱۶ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۳۳۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۴۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۸۷۹ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. ( ایسنا )

۳۰ هزار نفر نیز روزانه به طور موقت بستری می‌شوند!

قاسم جان بابایی در بازدید از بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله گلستان گفت: از این تعداد حدود ۵۰ هزار نفر بستری دائم هستند و نزدیک به ۳۰ هزار نفر نیز روزانه به طور موقت بستری می‌شوند و دارو‌های مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

او افزود: به نظر می‌رسد روند ابتلا و شناسایی بیماران مبتلا به این ویروس در روز‌های اخیر ثابت شده و یا رو به کاهش است، اما با توجه به برگزاری مراسم‌های محرم فعلا نمی‌توان در مورد قطعیت این روند سخن گفت.

جان بابایی گفت: در استان‌هایی مانند فارس، اصفهان و خراسان رضوی همچنان شاهد روند افزایشی میزان بستری‌ها و ابتلا هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه اکسیژن رسانی از مهم‌ترین و موثر‌ترین راه‌های درمان مبتلایان به کروناست افزود: با حمایت دولت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مشکلی در زمینه تهیه و توزیع دستگاه‌های اکسیژن رسان نداریم.

او تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بیماران در زمینه تجهیزات و امکانات زیرساختی درمانی مشکلی نداشته باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت همراه با رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای بررسی مشکلات مراکز درمانی گلستان امروز به این استان سفر کرد. ( صدا و‌ سیما )

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در صفحه اختصاصی ویروس کرونا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.خدای بزرگ و مهربان بحق عظمت بی انتهایت و بحق محمد و آل محمد هر کسی که مریضی دارد خدا همه مریض ها رو شفا بدهد.آمین

    • کارگر ایرانی

      خدا به آدم ها عقل داده و عقل میگه فقط قرنطینه و تعطیلی و منع عبور و مرور و حکومت نظامی و مثل اینکه در قدیم طاعون آمده و واگیردار بود و انتظار می رفت که با دعا کردن طاعون خود به خود از بین بره!!!!!

  • محمدرضا باقری

    وقتی اون آقایی که فکر کرده خیلی مهمه میگه واکسن وارد نکردیم چون گرون بود یعنی چی؟ یعنی جون یه نفر از پول یه واکسن بی ارزش تره ؟
    وقتی نان از جان گرون تر بشه خوب معلومه همچین ملت از روتون رد میشن که حتی اسمتون هم تو تاریخ نیاد !