کد مطلب: ۶۴۲۹۵۵

آمریکا چین را تهدید کرد!/ چین تحریم می‌شود؟

آمریکا چین را تهدید کرد!/ چین تحریم می‌شود؟

معاون وزیر خارجه آمریکا به چین هشدار داد که در صورت حمایت از روسیه در جنگ اوکراین با تحریم‌های شدیدی مواجه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی هشدار آمریکا به چین امکان تحریم این کشور وجود دارد؟

به نقل از فارس ، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل جنگ این کشور در اوکراین باید به چین «درک خوبی» از عواقبی که در صورت حمایت مادی از مسکو با آن مواجه خواهد شد، بدهد.

شرمن گفت: «محدوده تحریم‌ها» و کنترل‌های صادراتی هماهنگ شده میان متحدان و شرکای آمریکا علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اقتصاد این کشور و الیگارش‌ها باید به عنوان نمونه‌ای برای «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی طی جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان توضیح داد: «به نظر من، این به رئیس‌جمهور شی درک بسیار خوبی از آنچه ممکن است برایش در صورت حمایت مادی از پوتین پیش آید، می‌دهد».

این دیپلمات آمریکایی ادعای کرد که پکن باید «درس های درست» را از واکنش هماهنگ غرب در مورد اوکراین بگیرد که هر گونه اقدام چین برای تصرف جزیره تایوان که به طور دموکراتیک اداره می‌شود قابل قبول نیست.

چین به مراودات تجاری خود ادامه می‌دهد

بر اساس این گزارش، شرمن اضافه کرد: «ما امیدواریم که جمهوری خلق چین درک کند که هر اقدامی از این دست با واکنش جامعه بین‌المللی و نه فقط از سوی ایالات متحده مواجه خواهد شد».

وی مدعی شد که پکن نشانه‌هایی از «تعارض» در ارتباط نزدیک با روسیه را نشان می‌دهد، از جمله پس از ظهور تصاویری از اجساد غیرنظامیان در شهر بوچا در شمال اوکراین.

به نوشته رویترز، معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: «این بدان معنا نیست که آنها روسیه را به عنوان یک شریک نمی‌بینند. من ساده لوح نیستم. آنها می‌بینند. اما آنها همچنین علناً اعلام کرده‌اند که این یک اتحاد نیست».

پیش از این، «وانگ لوتونگ» مدیر کل امور اروپا در وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن با تحریم‌ها مخالف است، گفته بود چین طرف مرتبطی در بحران اوکراین نیست و تجارت عادی آن با روسیه نباید تحت تأثیر قرار بگیرد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از گسترش ناتو به شرق اروپا، تاکید کرده بود این ائتلاف نظامی باید در همان زمان فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱، منحل می‌شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.