کد مطلب: ۴۵۷۴۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در خرداد ماه / بورس ۷ برابر طلا سود داد / دلار در مدار صعودی

آنالیز بازارها در خرداد ماه / بورس ۷ برابر طلا سود داد / دلار در مدار صعودی

با گذشت سه ماه از سال ۱۳۹۹، تنها جایی که برای سرمایه‌گذاران می‌توانست بیشترین سود را کسب کند بازار سهام بوده است. بازار سهام در خرداد ماه امسال بیش از سه برابر دلار و هفت برابر طلا بازدهی مثبت داشته است.

بازارهای مالی در سومین ماه سال باز هم بازدهی مثبتی را به ثبت رساندند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با گذشت سه ماه از سال ۱۳۹۹، تنها جایی که برای سرمایه‌گذاران می‌توانست بیشترین سود را کسب کند بازار سهام بوده است. بازار سهام در خرداد ماه امسال بیش از سه برابر دلار و هفت برابر طلا بازدهی مثبت داشته است.

در سومین ماه سال جاری در میان بازارهای مالی، عملکرد بازار سهام نسبت به دیگر بازارها بهتر بوده، به طوری که دلار با تقریبا ۷٫۵ درصد رشد قیمتی و سکه و طلا نیز با رشد تقریبا چهار درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

بورس

بازار سهام در خرداد ماه امسال بازدهی کمتری نسبت به اردیبهشت ماه را به ثبت رسانده است.

از ابتدای خرداد ماه تا پایان آن بازار سهام با رشد بیش از ۲۸ درصدی همراه بوده است. شاخص کل بورس در ابتدای خرداد ماه در سطح ۹۸۶ هزار واحد قرار داشت که با رشد ۲۸٫۷ درصدی بیش از ۲۸۳ هزار واحد افزایش یافت و در سطح یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحد قرار گرفت.

بازار سهام، خرداد ماه امسال را با یک اتفاق مهم پشت سر گذاشت و آن عبور شاخص کل از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود که در آخرین روز این ماه رخ داد و رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

23525

دلار

دلار پرونده خود را در اردیبهشت ماه امسال با قیمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان بست اما در خرداد ماه قیمتی فراتر از آن را به ثبت رساند.

دلار در خرداد ماه امسال افزایش قیمت خود را نسبت به اردیبهشت اندکی کاهش داد و افزایش بیش از هزار تومانی قیمت را به ثبت رساند.

قیمت دلار (در صرافی ملی) که در ابتدای خرداد ماه سال جاری ۱۷ هزار ۳۰۰ تومان بود با رشد ۷٫۴۵ درصدی در پایان خرداد ماه در سطح ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفته و حتی تا آستانه ۱۹ هزار تومانی شدن نیز پیش‌ رفت.

طلا

قیمت طلا در خرداد ماه امسال روند صعودی در پیش گرفت و در نهایت بازدهی ۴٫۸ درصدی را طی این دوره به ثبت رسانده که کمتر از بازدهی اردیبهشت ماه بوده است.

طلا در اردیبهشت ماه امسال بیش از ۲۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد، با رشد ۴٫۸۷ درصدی از ۷۴۲ هزار تومان در ابتدای خرداد ماه امسال به ۷۷۸ هزار تومان در پایان خرداد ماه رسیده است.

بیشترین میزان قیمت طلا در اردیبهشت ماه مربوط به آخرین روز این ماه و معادل ۷۷۸ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

سکه

قیمت سکه بهار آزادی نیز همانند طلا روند صعودی را در سومین ماه سال در پیش گرفته و در نهایت افزایش قیمت ۲۹۰ هزار تومانی را طی یک ماه به ثبت رسانده است.

قیمت هر سکه بهار آزادی که در ابتدای خرداد ماه امسال هفت میلیون و ۴۰۷ هزار تومان بوده و با رشد ۳٫۹۵ درصدی در پایان خرداد ماه به هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

بیشترین میزان قیمت سکه بهار آزادی در خرداد ماه مربوط به آخرین روز این ماه و معادل هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.