کد مطلب: ۳۸۸۲۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته سوم تیر ماه / قیمت دلار قفل شد / حرکت یکسان طلا و سکه روی خط نزول

آنالیز بازارها در هفته سوم تیر ماه / قیمت دلار قفل شد / حرکت یکسان طلا و سکه روی خط نزول

دلار در اتفاق کم‌سابقه‌ای بدون هیچ گونه بازدهی در هفته سوم تیر ماه ظاهر شد، طلا نیز هم‌نوسانی با دلار را در این هفته کنار گذشت و در کنار سکه بازدهی منفی را به ثبت رساند؛ بورس هر چند هفته کم‌هیجانی را پشت سر گذراند اما بازدهی مثبت داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار ارز چند هفته‌ای می‌شود که قیمت‌ها در محدوده خاصی نوسان دارند و بین کف و سقف قیمتی آن اختلاف هزار تومانی وجود دارد؛ یعنی دلار در پایان هفته‌ روی کف کانال نوسانی قرار گرفت.

همان طور که تجارت‌نیوز پیش بینی کرده بود اخیار تعویق بازار متشکل ارزی و انجام اصلاحات در سامانه نیما بعید است بتواند آن قدر دامنه وسیعی داشته باشد که بتواند بر قیمت دلار تاثیر قابل توجهی بگذارد، دلار این هفته را بدون نوسان طی کرد.

دلار در این هفته نیز همانند چند هفته گذشته به سیر نزولی خود ادامه داد و ثبات را این بار در کانال 12 هزار تومان حفظ کرد، یعنی در هفته‌های گذشته بین بازه قیمتی هزار تومان نوسان می‌کرد که در این هفته در نرخ‌های اعلامی صرافی ملی دلار به بالای مرز 13 هزار تومان نرفت.

این کاهش قیمت در بازار آزاد نیز مشهود بود و سد مقاومتی بازار آزاد را برای ورود به کانال 12 هزار تومان شکست و روی نرخ‌ 12 هزار و 900 تومان نوسان کرد.

آخرین قیمت دلار ثبت شده در صرافی ملی روز پنجشنبه 20 تیر ماه معادل 12 هزار و 750 تومان همانند آخرین نرخ آن در هفته دوم تیر ماه بود.

اما طلا 18 عیار و سکه امامی در هفته سوم تیر ماه رفتار یکسانی را از خود نشان دادند، به نحوی که این دو فلز گرانبها با افت ارزش مواجه شدند و با بازدهی منفی 1.6 درصدی به کار خود در هفته تیر ماه پایان دادند.

طلا و سکه به ترتیب هر کدام هفت و 79 هزار تومان از ارزش خود را از دست دادند.

طلا روز اول هفته سوم تیر ماه را صعودی آغاز کرد، اما روزهای بعد نتوانست به این روند ادامه دهد و روند کاهشی را در پیش گرفت، قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان هفته دوم تیر ماه معادل 437 هزار تومان بود که در هفته سوم تا 430 هزار تومان پایین آمد.

سکه طرح جدید نیز همانند طلا هفته را با افزایش آغاز کرد اما نزولی به اتمام رساند، هر عدد سکه امامی در پایان هفته سوم چهار میلیون و 602 هزار تومان ارزش داشت که در پایان هفته دوم با افت 79 هزار تومانی به سطح چهار میلیون و 523 هزار تومان رسید.

اما بر خلاف سه بازار قبلی بورس مثبت ظاهر شد و با افزایش ۶۷۸ واحدی بازدهی 0.27 درصدی را به ثبت رساند، این میزان هر چند ناچیز بود اما شاخص کل بورس را به فتح قله 250 هزار واحدی نزدیک کرد.

طبق پیش‌بینی‌های تجارت‌نیوز انتظار افت و کم‌تحرکی در بازار سرمایه وجود دارد؛ به نحوی که در هفته سوم شاخص کل در دور روز شنبه و سه‌شنبه منفی ظاهر شد. در ادامه نیز نتوانست روند صعودی پرقدرتی را در پیش بگیرد.

بورس هفته سوم تیر ماه را منفی آغاز کرد اما روزهای بعد با چراغ‌های سبز شاخص کل به پایان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.