کد مطلب: ۳۸۶۸۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته دوم تیر ماه / همراهی بورس و طلا در ثبت بازدهی مثبت / افت ارزش دلار و سکه

آنالیز بازارها در هفته دوم تیر ماه / همراهی بورس و طلا در ثبت بازدهی مثبت / افت ارزش دلار و سکه

طبق پیش‌بینی‌های ابتدای هفته تجارت‌نیوز، در هفته دوم تیر ماه، بازارهای مالی روزهای کم‌رمقی را پشت سر گذراندند، به نحوی که بازارهای دلار و سکه رشد منفی و طلا و بورس رشد مثبتی داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آغاز به کار اینستکس این پیش‌بینی را برای هفته‌ای که سپری شد به وجود آورده بود که احتمالا بتواند در بازار ارز جو آرام‌تر و چه بسا نزولی‌تری را ایجاد کند.

دلار طبق پیش‌بینی‌ها جلو رفت و بازدهی منفی ۱.۵ درصدی را به ثبت رساند. این شاخص ارزی در پایان هفته دوم تیرماه با 200 تومان کاهش ارزش از نرخ 12 هزار و 950 تومان در روز ششم تیرماه به رقم 12 هزار و 750 تومان روز 13 تیر ماه کاهش یافت.

در بازار طلا نیز تجارت‌نیوز پیش‌بینی می‌کرد که متاثر از قیمت جهانی طلا همچنان یک روند ملایم صعودی ادامه یابد، که همین طور هم شد و این فلز گران‌بها در هفته دوم تیر ماه بازدهی 0.27 درصدی را از آن خود کرد.

در حالی که هر گرم طلای 18 عیار در پایان هفته اول روی رقم 436 هزار تومانی قرار داشت در پایان هفته دوم تنها هزار و 200 تومان به ارزش آن افزوده شد و به رقم بیش از 437 هزار تومان رسید.

اما سکه 28 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با بازدهی منفی 0.6 درصدی تا سطح حدود چهار میلیون و 600 هزار تومان پایین آمد.

بورس نیز طبق پیش‌بینی‌ها سبز ظاهر شد، در حالی که طی هفته‌های گذشته بورس جز اولین بازارهای پربازده هفتگی بود اما در هفته دوم تیر ماه توانست به سختی خود را از بازدهی منفی نجات دهد و رشد 0.14 درصدی را از آن خود کند. شاخص کل این بازار تنها 366 واحد رشد کرد

در هفته دوم تیر ماه دلار نسبت به دیگر بازارها بیشترین افت ارزش را متحمل شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.