کد مطلب: ۴۱۸۸۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازدهی بازارها در ۳ فصل اول سال / بازار سهام پرقدرت و دلار ضعیف ظاهر شد

آنالیز بازدهی بازارها در 3 فصل اول سال / بازار سهام پرقدرت و دلار ضعیف ظاهر شد

با گذشت ۹ ماه از سال ۱۳۹۸، آمارها نشان می‌دهد تا پایان آذر ماه، بازاری که برای سرمایه‌گذاران سودده‌تر بوده بازار سهام و تا حدودی طلا بوده است. بازار سهام طی سه فصل ابتدایی امسال توانست حدود 100 درصدی بازدهی داشته باشد.

بورس پربازده‌ترین مکان سرمایه‌گذاری در 9ماهه ابتدای سال جاری بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با گذشت ۹ ماه از سال ۱۳۹۸، آمارها نشان می‌دهد تا پایان آذر ماه، بازاری که برای سرمایه‌گذاران سودده‌تر بوده بازار سهام و تا حدودی طلا بوده است.

۹ ماه از سال جاری گذشته و در میان بازارهای مالی، عملکرد بازار سهام نسبت به دیگر بازارها بهتر بوده، به طوری که طلا با رشد تقریبا هشت درصدی قیمت و سکه و دلار با تغییر اندک قیمتی همراه بوده‌اند.

8956

بازدهی بازارهای مالی در 9 ماهه ابتدایی سال 98

بورس

بازار سهام طی 9ماهه ابتدایی سال جاری با رشد 98 درصدی همراه بوده است. شاخص کل بورس در ابتدای سال جاری در سطح ۱۷۸ هزار واحد قرار داشت که با رشد 98 درصدی بیش از 175 هزار واحد افزایش یافت و در سطح 353 هزار واحد قرار گرفت.

طلا

قیمت طلا طی 9ماهه ابتدایی سال جاری با نوسان‌های زیادی همراه بوده که در نهایت بازدهی 7.9 درصدی را طی این دوره به ثبت رسانده است.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد، با رشد 7.9 درصدی از 429 هزار تومان در ابتدای سال جاری به 464 هزار تومان در پایان آذر ماه رسید.

کمترین میزان قیمت طلا از ابتدای سال جاری مربوط به ۲۷ تیر ماه و معادل ۳۹۳ هزار تومان بوده است.

سکه

قیمت سکه بهار آزادی در ابتدای سال جاری نسبت به پایان آذر ماه تغییر محسوسی نداشته است.

قیمت هر سکه بهار آزادی که در ابتدای سال جاری چهار میلیون و ۳۹۴ هزار تومان بود با رشد اندک 3.5 درصدی پس از 9 ماه، در پایان آذر ماه به چهار میلیون و 549 هزار تومان رسید.

کمترین میزان قیمت سکه بهار آزادی از ابتدای سال جاری مربوط به ۲۶ تیر ماه و معادل سه میلیون و ۸۹۴ هزار تومان بوده است.

دلار

تغییر قیمت دلار نیز همانند سکه طی 9ماهه ابتدایی سال جاری تقریبا بدون تغییر بوده است.

قیمت دلار (در صرافی ملی) که در ابتدای سال جاری ۱۲ هزار ۸۹۰ تومان بود با رشد ۰٫35 درصدی در پایان آذر ماه در سطح 12 هزار و 940 تومان قرار گرفته است.

قیمت دلار در بهار امسال توانست روند صعودی را طی کند، به طوری که قیمت آن در اردیبهشت ماه در بالاترین سطح خود معادل ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.