کد مطلب: ۴۱۱۷۸۷

عملکرد بازار سهام در هفته پایانی آبان ماه سال ۱۳۹۸

آنالیز بورس در اولین هفته‌ گرانی بنزین

آنالیز بورس در اولین هفته‌ گرانی بنزین

بازار سهام در هفته پایانی آبان ماه سال جاری با افت قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از 2000 واحد کاهش یافت و در کانال 304 هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در هفته پایانی آبان ماه سال جاری با افت گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از 2000 واحد کاهش یافت و در کانال 304 هزار واحدی قرار گرفت.

2543

بازار سهام در روز شنبه

بازار سهام در اولین روز هفته، روز پرتلاطمی را پشت سر گذاشت؛ در دقایق ابتدای روز شنبه با توجه به گران شدن بنزین، سهم‌های پالایشی با استقبال مواجه شدند، اما رفته رفته و با گذشت زمان، هرچه به انتهای ساعت معاملات نزدیک شد، فشار عرضه‌ها بیشتر شده و شاخص کل وارد محدوده منفی شد.

شاخص کل بورس در پایان زمان معاملات، با افتی بیش از ۲۰۰ واحد، در کانال ۳۰۶ هزاری قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم وزن نیز کاهش ۲۳۴ واحدی را تجربه کرد.

با این حال اما جریان در فرابورس همچنان صعودی باقی ماند و شاخص کل فرابورس با نزدیک به ۳ واحد رشد، کار خود را به پایان رساند.

بازار سهام در روز یکشنبه

بازار سهام در دومین روز هفته با شوک فروش مواجه شد. هرچند که خریداران از فشار حجم عرضه کاستند، اما با این حال جریان فروش پررنگ‌تر ظاهر شد.

در نهایت، شاخص کل بورس با افتی بیش از ۴۵۰۰ واحدی، در کانال ۳۰۲ هزار قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم وزن نیز افتی بیش از ۲۷۰۰ واحدی را تجربه کرد.

نمادهای شبندر، خودرو و رمپنا بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام در روز دوشنبه

بازار سهام که روز قبل با شوک فروش مواجه شده بود در سومین روز هفته با یک عقبگرد روند مثبتی را در پیش گرفت.

شاخص کل بورس با بازدهی ۰٫۱۳ حدود ۴۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۳۰۲ هزار واحد باقی ماند. همچنین شاخص کل هم وزن نیز افتی بیش از ۲۱۴ واحدی را تجربه کرد.

نمادهای وبملت، خودرو و شبریز بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وامید، کگل و کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس تهران به روند صعودی خود ادامه داد. بازار سهام که در دو روز ابتدایی هفته جاری در مواجه با گرانی بنزین با افت شاخص مواجه شد از روز قبل تغییر جهت داده و روند صعودی خود را در روز سه‌شنبه نیز ادامه داد.

شاخص کل بورس با بازدهی تقریبا نیم درصدی حدود دو هزار واحد افزایش یافت و در کانال ۳۰۴ هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشدی بیش از ۱۵۰۰ واحدی را تجربه کرد.

اکثر نمادهای بانکی در محدوده مثبت مورد معامله قرار گرفتند، به طوری نمادهای وبصادر و وتجارت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بورس تهران در آخرین روز کاری این هفته خود به رشد اندک بسنده کرد.

بازار سهام که روز قبل توانسته بود رشد تقریبا دو هزار واحدی شاخص را به ثبت برساند روز چهارشنبه نیز در آخرین روز کاری این هفته خود مثبت ظاهر شد و در آستانه ورود به کانال ۳۰۵ هزار واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با بازدهی ۰٫۱ درصدی حدود ۳۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۳۰۴ هزار واحدی باقی ماند. همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشدی بیش از ۹۷۰ واحدی را تجربه کرد

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری، با افت 20 98 واحدی معادل 0.68 درصد از 307 هزار و 94 واحد به 304 هزار و 996 واحد کاهش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.