کد مطلب: ۵۹۶۳۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا قیمت خودرو در بازار هم برگشت؟ / پس از افزایش قیمت کارخانه، قیمت خودرو در بازار افزایش داشت؟

آیا قیمت خودرو در بازار هم برگشت؟ / پس از افزایش قیمت کارخانه، قیمت خودرو در بازار افزایش داشت؟

هفته گذشته قیمت خودروهای داخلی هم در بازار و هم در نمایندگی‌ها افزایش یافت. با دستور رئیس جمهور افزایش قیمت‌ها متوقف شد. آیا افزایش قیمت خودروها در بازار هم متوقف شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودروهای داخلی هفته گذشته روند صعودی داشت و بسیاری از خودروها سقف قیمتی جدیدی را ثبت کردند. همچنین به دنبال افزایش قیمت در بازار، قیمت خودرو در نمایندگی‌ها افزاییش یافت.

اما روز پنجشنبه رئیس جمهور دستور داد افزایش قیمت‌ها متوقف شود. اما قیمت‌ها در بازار افزایش یافته بود و با کاهش همراه نشد.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو پس از افزایش قیمت‌ها در بازار و نمایندگی به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت‌ها در بازار و کارخانه، میزان و دادستد در بازار افزایش پیدا کرده و بازار خودرو با افزایش خریداران همراه است.

قیمت‌های موجود در بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت‌ها در بازار خودرو به دستور رئیس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو واکنشی نشان نداده است و خودروها در بازار روز شنبه همچنان با همان قیمت‌های افزایش یافته هفته گذشته معامله می‌شوند.

افزایش قیمت دلار در هفته گذشته و بسته شدن درهای واردات خودرو از عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو بودند. کارشناسان بازار خودرو عقیده دارند اگر تورم کنترل نشود افزایش قیمت‌ها ادامه‌ دارد.

کارشناسان بر این عقیده هستند که اگر افزایش میزان معاملات خودرو که هفته گذشته شاهد آن بودیم در این هفته ادامه داشته باشد احتمالا قیمت خودرو در بازار با کاهش روبه‌رو نخواهد شد.

همچنین دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عقیده دارد با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش تولید و عرضه خودروها توسط خودروسازان، احتمالا شاهد کاهش قیمت نخواهیم بود. تحریم و عواملی از این دست موجب ایجاد و افزایش تورم در بازار شده و اگر تورم کنترل نشود افزایش قیمت‌ها ادامه‌ دارد.

پس از افزایش قیمت در کارخانه قیمت خودرو در بازار افزایش داشت؟

افزایشی قیمت کارخانه خودروهادر حالی اتفاق افتاد که بسیاری از خودروها در روزهای گذشته با افزایش قیمت همراه بودند. بسیاری از خودروها سقف قیمتی جدیدی را ثبت کرده بودند.

اما با ابلاغیه خودروسازان برای افزایش قیمت نمایندگی خودروها، افزایش قیمت خودرو در بازار متوقف نشد و در دو روز پایانی هفته سوم آبان نیز افزایش قیمت‌ها با ادامه داشت اما شیب صعودی برخی از خودروها کم‌تر شد.

نرخ رسمی خودرو چقدر است؟

طبق اعلام روابط عمومی گروه صنعتی ایران‌خودرو، این نهاد در اطلاعیه‌ای بر بازگشت محصولات به نرخ‌های فروشِ قبل از اول آبان‌ماه خبر داد.

در این اطلاعیه عنوان شده، براساس تصمیمات اتخاذ شده، محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو به نرخ فروش قبل از یکم آبان‌ماه بازگشته و افزایشی در آن اعمال نمی‌شود.

برهمین اساس، دعوتنامه مشتریان با موعد تحویل آبان‌ماه مجددا صادر خواهد شد.

این اطلاعیه تصریح کرده، مبالغ مازادی که توسط مشتریان پرداخت شده نیز طی هفته آینده به حساب آنان مسترد خواهد شد. قرعه‌کشی فروش اخیر نیز، فردا شنبه براساس قیمت‌های قبل محصولات برگزار خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این فقط بازار سرمایه هست که رشد نمیکنه چون سرمایه ملته هرچی دست دولت و دلاله رشد میکنه.

  • ناشناس

    اگه قیمتها به قبل آبان برگشته چرا مثلا۲۰۶که قیمتش۱۲۷میلیون بوده،تو بعضی از پیجها۱۴۹میلیون دیده میشه؟؟