کد مطلب: ۴۳۵۶۴۸

پیش‌بینی تحلیلگران و کارشناسان کیتکو از قیمت جهانی طلا

آیا قیمت طلا به ۱۷۰۰ دلار می‌رسد؟

آیا قیمت طلا به 1700 دلار می‌رسد؟

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین هستند.

طلا یکی از معدود بازارهایی است که اخیرا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا همچنان به رشد صعودی خود ادامه داده است. این در حالی است که تمامی فلزات صنعتی، نفت، بازار سهام و حتی دلار آمریکا تحت تاثیر رکود ناشی از شیوع ویروس با روند نزولی مواجه شده‌اند.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، هجوم سرمایه‌گذاران به‌سوی فلز زرد پس از تصمیم فدرال‌رزرو مبنی بر کاهش 50 واحدی نرخ بهره در هفته گذشته بیشتر هم شد.

در جلسه‌ای از پیش‌تعیین‌نشده، بانک مرکزی آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته تصمیم گرفت برای مقابله با رکود، سیاست‌های انبساطی را ادامه دهد.

در هفته ابتدایی مارس 2020، قیمت جهانی طلا با رشد 4.03 درصدی مواجه شد و در ساعات پایانی معاملات روز جمعه، هر اونس طلا به هزار و 674 دلار رسید.

به‌گفته فیل فلین، تحلیلگر ارشد در موسسه پرایس فیوچرز گروپ، افزایش نگرانی‌ها و تضعیف دلار، طلا را به سرمایه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در ششم مارس انجام شده، 13 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 12 نفر معادل 92 درصد افزایش قیمت و یک نفر معادل هشت درصد، نظری در مورد قیمت طلا نداشته‌ است.

از سوی دیگر، از میان هزار و 919 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، هزار و 395 رای‌دهنده، معادل 73 درصد افزایش قیمت طلا و 284 نفر، معادل 15 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 240 رای‌دهنده یا 13 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

این اولین بار طی دو سال و نیم گذشته است که این تعداد از سرمایه‌گذاران خرد در این نظرسنجی شرکت می‌کنند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، 47 درصد از تحلیلگران وال‌استریت و 67 درصد از سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت روند صعودی را برای بازار طلا پیش‌بینی کرده بودند که پیش‌بینی آنها صحیح بود.

باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آرجی‌او فیوچرز با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفته است: من فکر می‌کنم طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. با توجه به افت بازدهی اوراق قرضه در آمریکا به‌نظر می‌رسد، طلا برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر باشد.

بر اساس پیش‌بینی‌های ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر، شرایط فعلی و افزایش نااطمینانی‌ها شرایط بسیار مناسبی را برای سرمایه‌گذاری بر روی فلز گرانبها فراهم آورده است. او قیمت هزار و 700 دلار در هر اونس را برای طلا در هفته آینده پیش‌بینی کرده است.

به‌گفته او، کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو آمریکا، نرخ دلار را تا سطح ژانویه سال 2019 کاهش داده و به‌تبع آن از ارزش کامودیتی‌هایی که با دلار مبادله می‌شوند هم کاسته شده است.

جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکو متالز، از دیگر خوش‌بین‌های بازار است که می‌گوید، تحلیل‌های تکنیکال حکایت از روند روبه‌رشد طلا دارد و تقاضا برای دارایی‌های امن همچنان ادامه خواهد یافت.

کوین گریدی، رئیس شرکت فینیکس فیوچرز با اشاره به افزایش تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا گفته است: بازارها در وحشت کامل به‌سر می‌برند. تا زمانی که تعداد مبتلایان روند کاهشی به‌خود نگیرد، ما همچنان شاهد رشد چشمگیر ارزش طلا خواهیم بود.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تریدینگ هم نظرات مشابهی را ابراز کرده است: هم‌اکنون سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های امن هجوم می‌برند. البته این روند با بهبود بازار سهام و کشف واکسن مربوط به ویروس کرونا معکوس خواهد شد.

او همچنین افزوده است: اگر تا ماه آپریل، قیمت طلا به هزار و 691 دلار برسد، به‌طور قطع روند صعودی تا هزار و 750 دلار ادامه خواهد یافت.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز هم پیش‌بینی کرده است که احتمالا در ماه آپریل طلا به هزار و 736 دلار در هر اونس خواهد رسید.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی اما اعلام کرده که قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

به‌گفته او، وضعیت پولی جهان در حال حاضر از بازار طلا حمایت می‌کند. اما در عین حال، در آینده هرگونه اخباری مبنی بر قدرتمندی اقتصاد آمریکا از رشد فلز زرد جلوگیری کرده و آن را تثبیت خواهد کرد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حتی مردم کشورهای عربی بخصوص عربستان و امارات به دنبال این هستند که تا کشورشان به این ویروس دچار نشوند همه سرمایه ها خود را تبدیل به دلار یا طلا بکنند و این یعنی انس طلا به 2000 و هجوم به خرید طلا وسکه.

  • علیرضا یزدی

    سلام نفس. البته اقتصاد دنیا، تاثیر افزایشی روی قیمت ایرذن رادارد، ولی بابت افت قیمتها، تاثیرش بمراتب کمتر است، مخصوصا درشرايط تحریم، که تورم، وسرمایه سرگردان بیداد میکند، رشد قیمت دلار درایران، بیشترین تاثیر رامیگذارد