کد مطلب: ۴۴۶۷۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا کسی از یارانه معیشتی خرداد ماه حذف می‌شود؟

آیا کسی از یارانه معیشتی خرداد ماه حذف می‌شود؟

با توجه به آسیب‌های وارد شده و بسته‌های حمایتی که دولت پرداخت کرده است به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری دولت برای لیست جدید دریافت‌کنندگان یارانه معیشتی مبنی بر عدم حذف خانوارها و حتی اضافه شدن گروه دیگری از افراد باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ششمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز چهار‌شنبه دهم اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

در سال گذشته، اولین مرحله واریز یارانه معیشتی در روزهای دوشنبه ۲۷ آبان، پنجشنبه ۳۰ آبان و شنبه دوم آذر پرداخت شد.

اما در همان زمان طبق اعلام سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی، ۵٫۴ میلیون سرپرست خانوار به دریافت نکردن یارانه بنزین اعتراض خود را ثبت کرده‌اند.

دومین مرحله یارانه معیشتی در روز ۱۰ دی ماه واریز و درخواست ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار از لیست معترضان برای این مرحله تایید شد.

در مرحله سوم یارانه معیشتی نیز که در روز ۱۰ بهمن ماه واریز شد، تعداد ۷۵۷ هزار و ۳۲۴ خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آن‌ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تایید شده، حمایت معیشتی مرحله اول و دوم و سوم را همزمان دریافت کردند.

در واریز یارانه معیشتی در اسفند ماه نیز تعداد ۲۸۶ هزار ۱۴۹ خانوار جدید به فهرست خانوار‌های دریافت کننده اضافه شد و لیست یارانه‌بگیران معیشتی به ۶۰ میلیون نفر رسید.

در خصوص اعتراض دیگر متقاضیان، پیش از آغاز سال جاری حسین میرزایی، سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی اعلام کرد: در ماه‌های خرداد و آذر سال آینده فرایند غربالگری و به‌روزسانی لیست یارانه بگیران انجام و ممکن است تعدادی از کسانی که در حال حاضر یارانه را دریافت می‌کنند از لیست حذف شوند.

بنابراین در لیست یارانه‌بگیران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت هیچ گونه تغییری ایجاد نشده، یعنی کسی حذف یا اضافه نشده است.

حال با توجه به این که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از اقشار آسیب دیده‌اند و دولت بسته‌های حمایتی از قبیل تسهیلات مختلف و یارانه را اجرا کرده است.

در این خصوص مقرر شد در پنج مرحله یارانه کرونا ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی به سه میلیون نفر پرداخت شود که سه مرحله آن واریز شده است و وام یک میلیون تومانی نیز به حساب بیش از ۲۲ میلیون سرپرست خانوار واریز شده و برای دیگر خانوارها نیز واریز خواهد شد.

با توجه به آسیب‌های وارد شده و بسته‌های حمایتی که دولت پرداخت کرده است به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری دولت برای لیست جدید دریافت‌کنندگان یارانه معیشتی مبنی بر عدم حذف خانوارها و حتی اضافه شدن گروه دیگری از افراد باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مژگان دادگر

    سلام نا نه بیمه ای داریم نه چیزی شوهذم هم کاذگر هست حالااگر یارانه مارو قطع کنن چه کاذکتبم با دوتا بچه ماهیانه ۶۰۰ هزار تومن هم کرایه میدهیم مستاجریم حالا انصاف یارانه ماقطع بشه بعد اونی که اصلا نیاز نداره ماه به ماه بیاد تو‌حسابش

  • رازگل

    چرا معیشتی منو قطع کردن.این.ماه واریز نکردن.برام.

    • سارا

      سلام واریز شد یا کلا قطع شد؟

  • ناشناس

    بسته معیشتی خرداماه ماواریزنش ه,لطفابررسی ورسیدگی فرمایید.

  • غریبه

    بسته معیشتی خردادماه ماهم واریز نشده آخه علتش چیه یه کارگر با 2تابچه وتوشرایط مستاجری چی کار میتونه بکنه خودتونو واسه یه لحظه جای مابزارین نمیدونین وقتی بچتون چیزی ازتون میخواد ونمیتونین براش بخرین چقد بده خدا هیچ پدرومادری رو پیش بچه هاش شرمنده نکنه که ماهرروز داریم میشیم بعدم انتظار دارن تومملکتمون گدانداشته باشیم یاخودکشی کم باشه یا از مملکت نزارن برن با این وضع گرونی چطور تو این مملکت زندگی کنن .همین کروناهم بی حکمت نیست.بخداوندی خدا قسمتون میدم به این پایینم نگاه کنین آدمای زیادی هستن این پایین که محتاج نون شبشون شدن وپناه آوردن به نون خشک.

  • کیانوش معتمدی

    چرا کمک معیشتی خرداد به حساب من واریز نشد.کیانوش معتمدی فرزند محمد ناصر

    • سارا

      سلام براتون واریز شد یا قطع کردن؟

  • ناشناس

    یکی بگه کجا باید اعتراض کرد

  • ناشناس

    سلام ازاول که یارانه معیشتی دادن به حسابم واریزشدولی این ماه ندگریختن برام علتش چیه؟

  • ناشناس

    یارانه و معیشیتی مرداد رو قطع کردن چطوری باید پیگیری کنم تازه تحت پوشش کمیته امداد شدم الان این هارو قطع کردن کسی هست راهنمایی کنه ممنون

  • ناشناس

    از من یارانه و معشیتی مرداد رو واسم نریختن باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید تازه تحت پوشش کمیته امداد شدم

  • ناشناس

    من تاحالایارانهدمعیشتی گرفتم ولی خردادوواسم نریختن دارم دیوونه میشم بقران باهاش پول اب وبرق وگازمومیدادم ک قسطی درست کردم همسرم زندانه وبایه بچه مستاجرم توروخدارسیدگی کنید