کد مطلب: ۴۴۴۳۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

همه یارانه‌هایی که قرار است در اردیبهشت ماه پرداخت شود

همه یارانه‌هایی که قرار است در اردیبهشت ماه پرداخت شود

قرار است دولت در اردیبهشت ماه در پنج نوبت به اقشار مختلف مردم وجوهی را پرداخت کند، این پرداختی‌ها شامل بسته حمایتی ماه رمضان، وام کرونا و سه یارانه نقدی، معیشتی و کرونا است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است دولت در اردیبهشت ماه وجوهی را به اقشار مختلف جامعه پرداخت کند که این پرداختی‌های در پنج نوبت انجام می‌شود؛ این در حالی است که اگر اتفاقات شش ماه اخیر رخ نمی‌داد، دولت فقط موظف به پرداخت یارانه نقدی بود.

اول: یارانه نقدی

یارانه نقدی قدیمی‌ترین پرداختی دولت است که از اواخر دهه ۱۳۸۰ آغاز شده و صد و یازدهمین مرحله آن در اردیبهشت ماه امسال به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی در این مرحله نیز همانند مراحل گذشته به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

براساس اعلام سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه، تعداد کسانی که هر ماه یارانه نقدی می‌گیرند ۷۸ میلیون نفر است.

دوم: یارانه معیشتی

از آبان ماه سال ۹۸ نیز با افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بنزین، پرداختی دیگری با نام یارانه معیشتی به وظایف دولت افزوده شد.

مبلغ این یارانه برای خانوار‌های یک نفره، ۵۵ هزار تومان؛ دو نفره، ۱۰۳ هزار تومان؛ سه نفره، ۱۳۸ هزار تومان؛ چهار نفره، ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

تعداد جمعیتی که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند نیز ۶۰ میلیون نفر است.

با مجموع یارانه نقدی و کمک معیشتی در هر ماه حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان و در سال بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان خرج نقدی‌هایی است که دولت توزیع می‌کند.

در این خصوص دولت وظیفه دارد در روز دهم و بیستم هر ماه به ترتیب یارانه معیشتی و یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

سوم: یارانه کرونا

پرداخت این یارانه نیز پس از شیوع ویروس کرونا آغاز شد. با تعطیلی بسیاری از مشاغل از اسفند ماه دولت تصمیم گرفت به برخی از مشاغل مانند دستفروشان کمک بلاعوض دهد.

طبق اعلام رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه، کمک بلاعوض ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی برای سه میلیون نفر از خانواده‌هایی که شناسایی شده‌اند و از کم درآمدترین اقشار جامعه هستند در چند نوبت واریز می‌شود.

یارانه کرونا به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰ هزار تومان؛ دو نفره، ۳۰۰ هزار تومان؛ سه نفره، ۴۰۰ هزار تومان؛ چهار نفره، ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

اولین نوبت آن در اسفند ماه سال ۹۸ پرداخت شده است، دومین نوبت نیز که مربوط به فروردین ماه است شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، دو نوبت دیگر از این یارانه باقی مانده که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد واریز خواهد شد.

چهارم: وام کرونا

دولت برای کم کردن تاثیر تعطیلی مشاغل و تاثیر آن بر معیشت خانوارها، مقرر کرده است که به ۲۴ میلیون خانواری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند وام یک میلیون تومانی پرداخت کند.

ابتدا قرار بود این وام با نرخ سود ۱۲ درصد در اختیار سرپرستان خانوار قرار بگیرد که به چهار درصد کاهش پیدا کرد.

همچنین تعداد اقساط آن ۳۰ ماه و هر قسط ۳۵ هزار تومان است که از تیر ماه امسال به طور خودکار از یارانه هر ماه خانوارهای دریافت کننده آن کسر می‌شود.

برای دریافت وام کرونا سرپرست خانوار باید کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام خودش است به شماره ۶۳۶۹ ارسال کند که این فرایند از روز ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ساعات پایانی امروز ادامه دارد.

طبق گفته سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا، اگر سرپرستان خانوار تا ساعت ۲۴ امروز پیامک حاوی کد ملی خود را ارسال کنند، وامشان تا چهارم اردیبهشت ماه واریز می‌شود.

کسانی که تا هفته آینده، (هفتم اردیبهشت ماه) کدملی خود را ارسال می‌کنند، پنجشنبه هفته آینده وام خود را دریافت می‌کنند.

همچنین قرار است وام کرونا دو مرحله‌ای شود و برای برخی از خانوارها در نوبت دوم مبلغ دیگری بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان واریز خواهد شد.

پنجم: بسته حمایتی ماه رمضان

همچنین قرار است فردا در اولین روز اردیبهشت ماه، به سه میلیون نفری که یارانه کرونا دریافت می‌کنند، بسته حمایتی ماه رمضان واریز شود.

مبلغ این بسته حمایتی نیز همانند یارانه کرونا است.

یعنی به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰ هزار تومان؛ دو نفره، ۳۰۰ هزار تومان؛ سه نفره، ۴۰۰ هزار تومان؛ چهار نفره، ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام خدایش من یه بار وام یک میلیون تومانی گرفتم ولی دیگه هیچ بسته حمایتی دریافت نمیکنم بسته معیشتی من شوهرم افغانیه مریضه یه دختر کوچولو دارم نمی‌دونم چیکار کنم

  • ناشناس

    بخدا ب پیر ب پیغمبر انصاف نیس ک هم یارانه کرونا هم بسته رمضون ب اونایی ک خونه دارن ماشین دارن پول تو بانک دارن واریز بشه واسه من ک زنم سرپرست خانواده و از هیج جا کمک نمیگیرم ن کمیته امداد ن بهزیستی واریز نشه

  • ناشناس

    بله والله ماهم کم دامد بودیم ولی چیزی واریز نشد نمیدونم به چه قشری کم دامد میگن که ما جز انها نبودیم

  • شهاب

    سلام والابقران من بایه پسرنوجوان یتیم هزارتومن نون خالی بگیرم ندارم کوبه بچه هایتیم میگن نفری ۵۰۰دادن پس کو.یارانه کرونادادن پس کو‌ .بقران ازگرسنگی خودموبخواب میزنم میگم سحرخواب افتادم روزه بی سحری میگیریم باپسرم .نه سبدکالا.نه موادغذایی کمک هیچی….

  • س

    آره ب ما وام یک میلیون تومنی دادن ام این بسته حمایتی تا حالا ب حساب ما نریختن منم ک سرپرست خانوارم خونه ندارم ……

  • حسین فهیمی

    سلام یارانه و سبد معیشتی منم واریز نشده.الان دیدم
    از کجا باید پیگیری کنیم
    وام۱تومنی دادن همچین قطع شد که

  • علی

    سلام وقتی من بیکارم چند ماه در آمد ندارم شغل هم ندارم حساب بانکیم صفر ماشینم ندارم پس این قشر کم در آمد به کی میگن همش خجالت زده ایم پیش زنمون هیچ کم معیشتی کرونا هم به من ندادن پس کی جز اون سه مویلیون نفره

    • کورش

      سلام من هیچ درآمدی ندارم چزابه من نمیدهند پس به کی میدهند

  • حامد محمودنیا

    سلام این چه وضعش چرا ریانه نمیریزن من جز بهزیستی هستم اول هر ماه 8 توم مریختن ماه قبلی 22 بود ریختن دیگه آلام معلوم نیست هر ماه دارن تاریخ تغییر میدن اذیت می کنن

  • حامد محمودنیا

    من جز بهزیسی هستم بیکارم کار نمی توانم بکنم پدر پیر دارم نم اونه بیشتر این پرس خرج بیاد زندگی خرج سنگین پول واریز نمی کنند اول برج هر ماه 8 تم مریختن ماه قبل اردیبهشت 22 ریختن بدبختی این هر ماه تغییر میدن تاریخ ثابت نیست

  • علی تهرانی

    سلام این بسته همایتی رمضان ب ماتعلق نرفته ماس نفریم ولی ب ماندادن منم ادم مریصی هستم کارنمیتونم بکنم پسرم شیرخشکی هست بقران ب همین ماه رمضان پنج ماه داره چایی میخوره توروبقران یک کمکی کنید