کد مطلب: ۲۸۹۶۲۰

آیفکس ۱۵۰۵ واحد شد

آیفکس ۱۵۰۵ واحد شد

شاخص کل فرابورس روز جاری با ۵ واحد افزایش به ارتفاع ۱۵۰۵ واحدی رسید.

نخستین روز معاملاتی از آخرین هفته مردادماه در حالی برای فرابورس به پایان رسید که نزدیک به ۷۰۷ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس جابه‌جا شد که افزایش بیش از ۵۰ درصدی حجم و افت ارزش معاملات نسبت به روز کاری پیشین را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز،بر اساس این گزارش، شاخص کل فرابورس با ۵ واحد افزایش به ارتفاع ۱۵۰۵ واحدی رسید که نمادهای «مارون» و «هرمز» در مجموع بیش از ۳ واحد تاثیر مثبت بر افزایش آیفکس برجای گذاشتند. از طرف دیگر دو نماد «ذوب» و «شراز» بیشترین تاثیر منفی را بر این نماگر داشتند و نمادهای «سدبیر» و «کیمیا» امروز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

معاملات اوراق بدهی

همچنین معاملات اوراق بدهی در تابلو اوراق با درآمد ثابت امروز با تغییر مالکیت ۱.۴ میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۹۳ میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «اخزا۶۰۶» با ارزش معاملاتی بیش از ۱۰۷ میلیارد ریالی و حجم معاملاتی نزدیک به ۱۴۵ میلیون ورقه‌ای بیشترین حجم و ارزش را در معاملات این تابلو به خود اختصاص داد.

از طرف دیگر، تابلو تسهیلات مسکن در روزی که گذشت میزبان دادوستد بیش از ۸۶ هزار ورقه به ارزش ۵۷ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال بود که تسه تیر ۹۷ با حجم معاملاتی به میزان بیش از ۲۶ هزار ورقه به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت. همچنین رصد قیمت تسه‌ها در این تابلو حاکی از صدرنشینی این تسه به لحاظ بالاترین قیمت در میان سایر تسه‌ها با وجود افت ۰.۳ درصدی و رسیدن قیمت آن به ۶۶۹ هزار ریال است.

99

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله

در همین حال، در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) بیش از ۱۳ میلیون ورقه به ارزش نزدیک به ۱۳۹ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که دو نماد «آکورد» و «اعتماد» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کردند.

از سوی دیگر، بررسی معاملات سهام در روزی که گذشت بیانگر نقل‌وانتقال بیش از ۴۴۷ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال در دو بازار اول و دوم فرابورس است که نماد «ذوب» با حجم معاملاتی به میزان بیش از ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش ۲۰۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داده است. همچنین در مجموع سه تابلو بازار پایه امروز ۲۴۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۳۴ میلیارد ریال معامله شد.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.