کد مطلب: ۴۶۳۱۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۳ سیگنال مهم برای قیمت دلار / آینده بازار ارز ایران چه می‌شود؟

۳ سیگنال مهم برای قیمت دلار /  آینده بازار ارز ایران چه می‌شود؟

در پایان هفته‌ای که گذشته سه سیگنال مهم برای بازار ارز از سوی مسئولان داده شد که به نظر می‌رسد این سیگنال‌ها از احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای آینده حکایت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان هفته‌ای که گذشته سه سیگنال مهم برای بازار ارز از سوی مسئولان داده شد.

سیگنال اول را وزارت صنعت و بانک مرکزی با ارسال پیامک به واردکنندگان داده‌اند.

بسیاری از واردکنندگانی که در صف تخصیص ارز برای واردات کالا و ترخیص کالاهایشان از گمرک بوده‌اند؛ پیامکی با این مضمون دریافت کرده‌اند: «درخواست تخصیص ارز ثبت سفارش تائید شد و تا تاریخ ۹۹.۵.۷ مهلت تامین ارز دارد. امکان استفاده از پروانه‌های صادراتی نیز تا تاریخ مذکور تمدید گردید. مقتضی است نسبت به تامین ارز و ترخیص کالا اقدام فرمایید. این مهلت تمدید نخواهد شد.»

یعنی با با تخصیص ارز واردکنندگان و امکان استفاده از پروانه‌های صادراتی تا تاریخ هفتم مرداد ۱۳۹۹ از سوی سامانه جامع تجارت ایران موافقت شده است که از این اقدام با عنوان «گشایش در تخصیص ارز و واردات کالا» در خبرها آمده است.

سیگنال دیگر را سخنگوی وزارت امور خارجه کشور داده است؛ سید عباس موسوی بعد از ظهر دو روز قبل گفت: پول بلوکه شده نفت ایران از سوی کره جنوبی به ارزش هفت میلیارد دلار پس گرفته می‌شود.

رئیس‌جمهور نیز دیشب با دادن دستور به رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اجرای دستورالعمل جدید نحوه برگشت ارزهای صادرکنندگان، سومین سیگنال را راهی بازار ارز کرد.

حسن روحانی روز جمعه پس از دریافت گزارش دکتر عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی از روند بازار ارز و نحوه برگشت ارز صادرکنندگان، تأکید کرد که اجرای دقیق و جدی دستورالعمل جدید نحوه برگشت ارزهای صادرکنندگان، ضروری است.

این در حالی است که صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات خود درباره تعهدات ایفا نشده سال‌های ۹۷ و ۹۸ تنها تا روز ۳۱ تیرماه یعنی چهار روز دیگر فرصت دارند.

به نظر می‌رسد این سیگنال‌ها از احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای آینده حکایت می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عزیزان تازه این روزایی که همتون میگید خیلی زندگی سخت شده روزای خوبتون هست و خوب لذت این روزآرو ببرید چون اینجور که بوش میاد ترامپ توی کمپین پیش از انتخابات تو بیشتر ایالات آمریکا رای اورده و بیشتر ایالات پشتش هستن و از همین الان تقریبا مشخصه که دوباره خودشه بهتون اینو بگم انتخابات آمریکا تقریبا آخرای پاییز و اوایل زمستون هست و بعد از مشخص شدن ترامپ به عنوان برنده دور دوم اینو بدونید دلار و سکه در سه ماهه قبل عید سال 1400 به حد وحشتناکی بالا میره جوری که تصورش رو هم نمیتونید بکنید پس از این روزای خوبتون لذت ببرید در ضمن امروز سکه رو یازده میلیون سیصد بود و احتمالا تا انتخابات آمریکا به هجده میلیون برسه و بعد از اونو دیگه خودتون حدس بزنید چی میشه علا برکت الله

  • یع بدبخت ایرانی

    کاش میشدبقول اون مجری جمع کنیم ازایران بریم اماافسوس حتی پول کرایه تالب مرز هم ندارم

  • ناشناس

    از استارت جهش دلار درشهریور96 آقای رئیس وزیردستاش با سیگنال الکیشون یک عده رو بدبخت کردن بیمار اقتصاد ایران شاید چند صباحی با مسکن دردش آرام شه ولی مجدد با شرایط به مراتب بدتر صداش در خواهد آمد به گواه تاریخ

  • ناشناس

    فکر کنم اگه دولت نداشته باشیم بهتره

  • مهدی

    اقای روحانی مگه بجز حرف کاری دیگم بلده بکنه!! وقتی به وعده وعیدهاش فکر میکنم میگم خدایا مگه داریم؟؟ مگه شدنیه؟ ادم انقد وعده بده بعد یکیشونو که عملی نکنه بیشتر وعدهای هم که داده در همون موضع وضعیت رو به مراتب بدتر میکنه سری دومش چون جوری شد که فامیلی بود برا شورا شهر مجبور شدم رای بدم یک رای هم به روحانی دادم و بخاطر همین دیگه هیچوقت خودمو نمیبخشن و این اخرین انتخابات زندگیم بود که شرکت کردم.

  • ناشناس

    بازم بدبختر شدیم چرا چون بازم دارن از ارزونی دلار صحبت میکنن پس مطمن باشین که دلار حداقل فردا دوباره 1000تومان گرون می شه

  • ممد

    کاش صد هزار دلار داشتم !
    ازدواج میکردم الان .قبلا نمیشد با صد هزار ازدواج کرد

  • رویا

    من دلار گرفتم نمیدونم بفروشم یا نگه دارم موندیم یکی بگه میاد پایین یا میره بالا؟

    • ناشناس

      فعلا نفروش صبور باش و ریسک پذیر

    • مجید

      به نظرمن اشتباه کردین اصلا دلار خرید کردی اگر دلار به 15000 هزار برسه شما زیان خواهید دید هیچ اعتباری به دولت نیست تا دلار بیشترازاین سقوط نکرده بفروشید فعلا دلار وسکه وخودرو نخرید یه تکیه زمین بایر بخرید ازتمام اینها بهتره

    • آریا

      اصلا نگران نباش و نفروشید، بعد از یک تا یک و نیم ماه دیگر افزایشی خواهد شد

  • شجاع

    فکر نکنم چنین اتفاقی بیفت قیمت دلار بیاد پایین اکر هم بیاد قیمت اجناس و غیر دیکه پایین بیا نیست

  • محسن

    دلار ۳۸۰۰۰ تومانی در انتظار مردم عزیز ایران در آذر ماه … الله برکت الا