کد مطلب: ۴۶۳۰۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته چهارم تیر ماه / طلا، بیشترین رشد را از آن خود کرد / کاهش سرعت رشد بازارها

آنالیز بازارها در هفته چهارم تیر ماه / طلا، بیشترین رشد را از آن خود کرد / کاهش سرعت رشد بازارها

بررسی عملکرد بازارها در هفته‌ای که گذشت از کاهش سرعت رشد آنها خبر می‌دهد، طلا با رشد ۷.۳ درصدی پربازده‌ترین بازار هفته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی عملکرد بازارها در هفته‌ای که گذشت از کاهش سرعت رشد آنها خبر می‌دهد.

بازدهی بازارها در هفته گذشته به این شرح است: دلار ۱۷ درصد، سکه ۱۶ درصد و طلا و بورس هر کدام ۸.۷ درصد؛ اما از سرعت رشد آنها در این هفته کاسته شده است.

طلا

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلای ۱۸ عیار در این هفته مرز مهم یک میلیون تومان را پشت سر گذاشت.

این فلز ارزشمند که در پایان هفته گذشته ۹۶۶ هزار تومان قیمت داشت در این هفته با ۷۱ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ یک میلیون و ۳۷ هزار تومان رسید و با ثبت رشد ۷.۳ درصد، پربازده‌ترین بازار هفته شد.

سکه

دیگر فلزگران‌قیمت یعنی سکه نیز در این هفته با رشد نیم میلیون تومانی، بازدهی ۵.۵ درصدی را به ثبت رساند.

هر عدد سکه امامی در پایان هفته گذشته ۱۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان معامله شد که در این هفته با ۵۷۸ هزار تومان افزایش قیمت روی نرخ ۱۰ میلیون و ۹۰۸ هزار تومان خرید و فروش شد.

بورس

شاخص کل بورس با ۸۸ هزار واحد رشد بازدهی پنج درصدی را از آن خود کرد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بازار سرمایه در هفته گذشته روی سطح یک میلیون و ۷۵۳ هزار واحدی قرار داشت که با توجه به رشد ۸۸ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۸۴۱ هزار واحدی رسید.

دلار

شاخص بازار ارز در این هفته ۹۰۰ تومان افزایش قیمت یافت که رشد چهار درصدی را برای دلار به همراه داشت.

صرافی ملی، قیمت دلار آمریکا را در روز پنجشنبه این هفته ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد، این ارز در پایان هفته گذشته ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر می رسد که با نزدیک شدن قیمت دلار به سطح مقاومتی ۲۵،۰۰۰ تومان ، بازارها به صورت هماهنگ خود را برای رویارویی با آن آماده می کنند اگر سطح ۲۵ تومان شکسته شود یک انفجار در پیش خواهد بود و به راحتی تا مرز ۳۰ تومان خواهد رفت ولی در صورت پیروزی مقاومت، باید منتظر ریزش دلار به کانال ۲۰ و یا ۱۹،۰۰۰ تومان باشیم

  • ناشناس

    سکه بالا رفته با اینکه طلای جهانی این چند روز کاهش یافته این سرآغاز و عامل تورم نیست؟! سخنوران و کارشناسان در این مورد نظری ندارند؟! بورس هم که اصلاح داشته حالا که نمیتوانند تقصیرها را سر بورس بگذارند چه ترفند جدیدی برای کوبیدن بورس اندیشیدند؟!

  • صدای ملت

    مسئولین چرا جلوی فروپاشی اقتصادی کشور در دلار و طلاو سکه و مسکن را نمیگیرند مالیات بر عایدی سرمایه را بیشتر از ۹۰درصد کنید تا قیمتها ریزشی بشن شاید دلالها خودتان هستید که اقدام را به ضرر منافعتان میبینید

  • صدای تولید

    اقتصاددانان و طراحان اقتصادی
    نظری در مورد حباب قیمت سکه ندارید ؟؟؟
    واقعا هرجا صحبت از تولید شد گفتید حباب داره ؟؟ بورس که واقعا مظلومترین بخش و پشتوانه تولید هست و خیلی خیلی شفافتر از بخش سکه و دلار و حتی مسکن می باشد و هر ماه و هر روز مورد رصد قرار میگیره میفرمایید حباب دارد ؟؟؟
    تنها راه نجات این مملکت حمایت از تولید است