کد مطلب: ۴۱۱۸۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آینده بازار خودرو چگونه خواهد بود؟

آینده بازار خودرو چگونه خواهد بود؟

اختلاف قیمت پراید در بازار آزاد و کارخانه در حالی طی چند روز اخیر زیاد شده است که دو نماینده مجلس شورای اسلامی معتقدند افزایش قیمت خودرو در آینده به میزان تقاضا بستگی دارد و با افزایش قیمت حامل های انرژی به طور طبیعی یا باید قیمت خودرو ثابت باقی بماند یا کاهش پیدا کند چون تقاضا پایین می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از گران شدن و رشد 200 درصدی قیمت بنزین، فاصله قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به کارخانه افزایش یافته است.

به نحوی که قیمت گران‌ترین مدل پراید در کارخانه در حالی ۳۹ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان است که همین مدل سایپا ۱۱۱ در بازار با قیمت ۵۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. بدین ترتیب اختلاف قیمت این مدل پراید از کارخانه تا بازار به ۱۳ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان رسیده است.

با توجه به این اختلاف قیمت‌ها و افزایش بهای بنزین روند قیمت خودرو در ادامه چگونه خواهد بود؟

فریدون احمدی، نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه به تقاضا برمی‌گردد، یعنی اگر بازار عطش خرید پیدا کند که در حال حاضر چون عرضه محدود است قاعدتا قیمت‌ها بالا می‌رود؛ ولی الان فصل رونق خرید و فروش خودرو نیست.

وی در ادامه این موضوع را عنوان کرد که تا شب عید در بازار خودرو رکود داریم و کسی سراغ خرید و فروش خودرو نمی‌رود؛ به عبارتی اگر تقاضا تشدید نشود قیمت‌ها تغییری نخواهد کرد. اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار ارز بستگی به تورم و تولید کارخانه دارد که بتواند به تولیدات خود ادامه دهد.

وی علت افزایش قیمت خودرو طی چند روز اخیر را در نگرانی از تورم دانست و در این خصوص گفت: کسانی که نقدینگی دارند این دارایی‌ها را به سمت خرید خودرو برده‌اند. مردم انتظار افزایش نرخ تورم دارند و به دنبال آن سرمایه‌های خود را به کالا تبدیل می‌کنند.

معصومه آقاپورعلیشاهی، نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است با افزایش قیمت حامل های انرژی به طور طبیعی یا باید قیمت خودرو ثابت باقی بماند یا کاهش پیدا کند چون تقاضا پایین می‌آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفم .متاسفم.متاسفم

  • ناشناس

    متاسفم .متاسفم.متاسفم این گرانی اا توسط خود مردم هستش .مشکل از تود مردمه

    • ناشناس

      چرا چرند می نویسی کجا مردم عادی هجوم بردند، اونهایی که با قیمت پایین تر از نمایندگی درخواست کردند که بعد ۵ ۶ ماه ماشین رو تحویل می گیرند. اینهایی هم که تو بازار گرون هست، مال مردم نیست، مال خود دلالان نمایندگی است.. که از همه اینها هم سایپا و ایران خودرو و به تبع اون دولت و مسئول هم خبر داره…
      #نه به ساده اندیشی

  • ناشناس

    خود مردم در ایجاد تورم وگرانی نقش بسیار مهمی دارن هرچی گران کنن به جای نخریدن بیشتر هجوم میاورن

  • ناشناس

    خجالتم نمیکشن

  • خجالت کشیدم

    خوبه

  • ناشناس

    با سلام متأسفانه بیشتر نمایندگان مجلس جایی که باید دخالت کرده و از قدرت قانونی شان استفاده کنند خبری نیست.ف

  • ناشناس

    چه مردم چه دلال های خودرو همه حق دارن حجوم بیارن به سمت خرید وقتی ارزش ریال داره کم میشه دیگه تقاضای مصرف نیست دولت محترم باس مدیریت کنه که سکوت کرده

  • ناشناس

    انصاف نیست. نمایندگان خواب اند.

  • ناشناس

    سلام
    دولت ومجلس برای یه یارانه جزئی تمام زیرو بم مردم عادی رودر میاره ولی خبر نداره نمایندگیها دلال شدن وبازیرمیزی تا10میلیون تومن وجه خودرو ثبت نام میکنن ِ.
    دراصل باخبرند که وزیر ومدیرعامل ایران دوزد توی رسانه ملی میگه همچین چیزی محاله درکل مردم هیچ تقصیری ندارند این اوضاع تعریف شده برای ملت والا قوه قضایه درعرض 24ساعت میتونه تمامااین مسائل حل کنه

  • ناشناس

    هر شرایطی تصمیمات خاص خود را می خواهد ما در شرایط خاصی هستیم پس ادم های خاص را می طلبد تا تصمیاتی در خور این شرایط را اتخاذ کند مثل روز روشن است اگه اراده ای از طرف حاکمیت باشد در کوتاه ترین زمان وضعیت تغییر پیدا می کند
    خدایا ما به تو شکایت می کنیم لطفا خودت پیگیر باش