کد مطلب: ۴۱۱۵۰۶

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

هنوز قیمت خودرو واقعی نیست / موج تقاضا برای خرید خودروهای دو گانه سوز

هنوز قیمت خودرو واقعی نیست / موج تقاضا برای خرید خودروهای دو گانه سوز

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: در حال حاضر قیمت خودرو واقعی نیست و خودروسازان در حال زیان هستند. با گران شدن قیمت بنزین موج تقاضا برای خرید خودروهای دو گانه سوز شدت گرفته است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو تا شب عید مجدد گران می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت خودرو واقعی نیست و خودروسازان در حال زیان هستند؛ چرا که سال گذشته هر دو خودروسازان ما 35 هزار میلیارد تومان زیان داشتند و در شش ماه نخست امسال نیز شش هزار میلیارد تومان به رقم مورد اشاره اضافه شده است. یعنی در شرایط فعلی خودروسازان با 41 هزار میلیارد ضرر مواجه هستند.

محمدرضا نجفی‌منش به علت زیان خودروسازان اشاره کرد و افزود: علت زیان خودروسازان نیز این است که در گذشته قیمت خودروها توسط شورای رقابت تعیین می‌شد. به عنوان مثال در دو سال گذشته قیمت یک خودرویی که 35 میلیون تومان تمام می‌شد را افراد دستور می‌دادند که 22 میلیون تومان بفروشند. بنابراین سال گذشته هر کسی که توانسته بود خودرویی را ثبت‌نام کند بین 20 تا 200 میلیون تومان سود بُرد. به عنوان مثال سال گذشته مردم در خرید پراید 20 میلیون تومان و در خرید پژو 2008 حدود 200 میلیون تومان سود کردند.

او اظهار کرد: حالا به جای شورای رقابت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت خودروها را مصوب کردند؛ در حالی‌که قیمت‌های مصوب شده نیز هنوز برای خودروسازان سودآور نیست و هنوز هم قیمت خودروها از محل در کارخانه تا بازار فاصله دارد.

نجفی‌منش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت بنزین بر قیمت خودروها اثرگذار است؟ پاسخ داد: افزایش قیمت بنزین منجر به گران شدن تمام خودروها نمی‌شود. بلکه گرانی بنزین باعث شده تا قیمت خودروهای دوگانه سوز در بازار گران شود و اقبال به سمت خرید خودروهای کم مصرف شدت بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسام

    حال بنزین رو ازاد کردید واردات خودرو رو ازاد کنید ببینم که این اشغالای شمارو میخره ببینیم کی ضرر میکنه کی سود

  • ناشناس

    من نمیدانم با این قیمتها چطور ضررمیکنید همین پولی که بابت خودروهای بی کیفت داخلی میدیم اگر بدی به خودرو خارجی بهترین خودرو با کیفیت میشه خرید . نمیدانم چرا شرکتهای خودروساز همیشه میگن ضرر میکنن یا بعلت فساد ورانت شدیده یا بعلت راندمان خیلی ضعیف و بالا بودن هزینه تولیده یا دروغ میگن .

  • ناشناس

    چکار کنن بیچاره ها خرجشون زیاده دیگه !!!!!!!!

  • حسن

    ضرر 41 هزار میلیاردی خودرو سازان که فرمودید ضرر نیست بلکه نتونستن به قیمت بازار بفروشند و سود بیشتری کنند. ( مثلا : پرایدی که کارخانه میده به 40 میلیون ، در بازار 50 میلیون فروش میره در واقع نتیجه میگیره خودرو ساز 10 میلیون ضرر کرده ) . خواهشا رئیس انجمن همگن قطعه سازی بفرمایند قیمت تمام شده پراید 111 چنده ؟ بعد ضرر و زیان و سود رو محاسبه بفرمایند .

  • ناشناس

    آخه مردم ک اجبارتون نکردن ک این اشغالا رو تولید کنین،واردات خودرو رو آزاد کنین تا ما ملت بتونیم حداقل ماشین با کیفیت و کیفیت استاندارد جهانی استفاده کینم

  • محمد س

    بابا چرا دروغ ،
    مگه راست چه عیب داره؟
    بگو قبلا ۲۰۰درصد سود میکردیم الان شده ۵۰درصد.
    رهیت هم که آدم به حساب نمیاد اعتراض کنه

  • ناشناس

    ایشون عدم مدیرتشون رابه حساب ضرر میذارند
    بهره وری بلد نیست فقط جیب مردمو میشناسه