کد مطلب: ۵۱۳۵۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی آینده بورس / کارشناسان چقدر به بورس امید دارند؟

پیش‌بینی آینده بورس / کارشناسان چقدر به بورس امید دارند؟

حالی که سه وعده مطرح شده از سوی مقامات دولتی درباره بورس در دهه فجر عملی نشده، سهامداران منتظر آغاز یک دوره صعودی شاخص پس از اجرایی شدن تغییرات جدید در دامنه نوسان بورس از شنبه آینده هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از نگاه خیلی از فعالان بازار سهام رشد هفته اخیر شاخص بورس نیز متاثر از همین تصمیم درباره دامنه نوسان بود و به همین دلیل آنها امیدوار هستند که از شنبه آینده روند شاخص بورس کمی بیشتر بهبود پیدا کند.

کاهش فشار فروش ادامه دارد؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند بورس بعد از ۲۲ بهمن گفت: در نقطه فعلی بازار سهام خبر محدودیت دامنه نوسان منفی، فشار فروش را کم کرده است و احتمالا کاهش فشار فروش در جریان معاملات هفته آینده ادامه دارد.

این کارشناس در رابطه با متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی به دلیل اینکه هیچ سیگنالی مبنی بر مذاکره دریافت نشده است و احتمالا کاهش قیمت ارز را شاهد نخواهیم بود و این خبر برای بورس خوب است. از طرفی قیمت‌های جهانی نیز به ثبات رسیده‌اند و شرایط خوبی دارند. با این شرایط احتمالا روند صعودی بازار سهام در هفته بعدی ادامه دارد.

بورس در سال ۱۴۰۰

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند صعودی شاخص کل گفت: ما اول باید در رابطه با پایان روند نزولی حرف بزنیم که به نظرم روند نزولی زمانی تمام می‌شود که شاخص کل بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تثبیت شود و زمانی می‌شود گفت روند صعودی شاخص کل شروع شده که شاخص بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی بورس تا پایان سال گفت: پیش‌بینی روند بازار سهام تا پایان سال کار دشواری است و به متغییرهایی همچون قیمت ارز، روابط خارجی و لایحه بودجه ۱۴۰۰ بستگی دارد و نمی‌شود عدد مشخصی برای شاخص کل در نظر گرفت اما می‌توان گفت نگرانی‌ها در بازار سهام کمتر شده است.

به عقیده این کارشناس ابهام بازار سهام در حال حاضر لایحه بودجه ۱۴۰۰ است.

تغییر دامنه نوسان یک مسکن است

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر تصمیم تغییر دامنه نوسان بر روند بازار سهام گفت: این تصمیم می‌تواند مسکنی به بازار سهام باشد تا جو بی‌اعتماد و ترس موجود در بازار سهام کمی آرام بگیرد و به نوعی دربردارند این پیام است که می‌خواهد جلوی ریزش بورس را بگیرند. به نظرم این تصمیم می‌تواند بر بازار سهام تاثیر بگذارد اما نباید انتظار رشد شارپی را برای بازار سهام داشت. اما ورود نقدینگی نیز امری بسیار مهم است.

انتخابات یک ابهام دیگر

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تاثیر انتخابات ۱۴۰۰ بر بورس گفت: بازار سهام از سیاست‌های جناح حاکم تاثیر می‌پذیرد و قطعا سیاست‌های جناح پیروز در رابطه با روابط خارجی و سیاست‌های پولی بر بازار سهام تاثیر زیادی دارد. مثلا زمانی که آقای احمدی‌نژاد در انتخابات پیروز شد چون به بورس اعتقاد نداشت بازار سهام ریزش کرد اما در دوره دوم پیروزی روحانی به دلیل اینکه دولت روحانی سیاست سرکوب ارزی نداشت بازار سهام رشد کرد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آیا نوسان گیری روزانه از هفته آینده بازهم ادامه داره یا جلوش را میگیرن

  • محمد

    سلام
    چرا نظر من را درج نکردید؟

  • غلامرضا

    یچون ضررملت به کم دانشی سهامدارمربوط میشود لذاشخص روحانی اگر هیچ کاری نکرده باشد اما برای بورس وجودش خوب تلقی میشود ملت گناه زیانشان رابه تیم او مربوط میداننداما عزیزان سهامدار متضررخودتون چی علم ودانش بورسی داشتنش جزو اولویتها است کسی که میخواهد دربورس کارکند باید علمش بروز باشد.

  • مرضیه

    فقط وفقط امیدوارم دامنه نوسان برداشته بشه ودست نوسان گیران قطع شود

  • ناشناس

    البته بورس واقعادرزمان روحانی رشدخوبی داشت ورونق گرفت اگربه حق باشیم درود برروحانی فقط وزیرش یه کم سیاست وسواد اقتصادی نداشت

  • ناشناس

    برادربورس محل دوبرابرشدن سرمایه ات یک شبه نیست همین پالایش تا 25راحت می روه ولی اگر اون کارگر سهامشو میان مدت نگهداری می کرد سود خوبی می برد ولی چون عجول بود هیچ ربطی به حقوقی نداره

    • ناشناس

      سلام
      کارگری که 2میلیون را بعد از گذشت 3ماه از بسته بودن صندوق نتونست بردارد بعد قیمت آمد زیر ده هزار تا پنج هزار خوب بنده خدا چکار می کرد چقدر باید صبر میکرد شما دولت زیاده نگهداری می کنی ولی ایشون پول لازم بوده بنده خدا مجبور بوده بعد 5ماه ونامیدی برداره درهمین ریزش دوم چقدر حقوقی ها خریدن وسود کردن اینا همش پول امثال همون کارگر بیچاره هست حالا خود ندانید .

    • ناشناس

      پالایشی که ناوش ۷۰۰۰ تومانه و قیمت معامله اش ۹۸۰۰ این میدونی یعنی چی یعنی داره ۲۸۰۰ تومان بالاتر از ماوس معامله میشه یعنی حباب ۲۸۰۰ تومانی
      رو چه اصولی میگی تا ۲۵۰۰۰ تومان میزه؟؟؟؟؟.
      متاسفم برا سواد بورسی بعضی ها……

    • ناشناس

      به خدا آدم نظرات رو میخونه میبینه اون یه عده ای که امسال از روی بی خردی و عدم آگاهی به بازار سهام وارد شدن فکر میکنند بورس دستگاه پول چاپ کنی هستش و خر روز باید مثبت ۱۰ بخورند و تو خونه بشینند و از خوشحالی تا فلک پرواز کنند…..
      بورس یعنی سرمایه گذاری و ریسک و معامله و بالا و پایین رفتن و صبوری حتی چندین سال……
      واقعا این مردم چقدر توقعاتشون زیادیه…..
      متاسفم که بورس ایران پر شده از آدمهای بیسواد……

    • رضا موسوی

      اگه نظری ندی نمیگن لالی باور کن راست میگم

  • حسین

    با سلام واقعا آدم در مورد نظرات بعضی کارشناسان هنگ میکنه برادر عزیزم زمانی که دلار به 320000ریال رسید بورس هر روز شارپی منفی پنچ میخورد الان نظر میدید بورس ایران بستگی به قیمت دلار و روابط خارجی داره لطفا جواب منو بدید چرا اون زمان شارپی نمیرفت بالا هی منفی میخورد الان صحبت از دلار میکنند

    • ناشناس

      جانا سخن از زبان ما می گویی عجب گفتی همه ما می دانیم بازار سرمایه در این شرایط تابع امیال دولت و حقوقی هاست هر طوری دلشان می خواهد بازار رامی چرخانند سودهای کلانی از سهامداران عادی و حقیقی نصیب خود کردند دلار و حرفهای دیگر بهانه ای بیش نیست

  • ناشناس

    خدا خیرتان بده
    مردم مذاکره و توافق میخوان !!!! الکی جو ندهید
    توافق هم شده تموم شده هیچ کس خبر نداره
    در ضمن بورس اگر توافق بشه صعود میکنه .
    هر کشوری تورم بیاد پایین بورس رونق میگیره
    خواهشا نظر الکی ندین چرا دنبال ویرانی ایران هستید
    تندروها را خدا ذلیل کنه در هر کشوری که هست
    نمیزارن مردم رفاه داشته باشند
    بورس را ربط میدن به سیاست چه ربطی داره؟؟؟؟!!!!!!

  • ناشناس

    شمای که میگی بورس جای یه شبه پول دار شدن نیست گناه خود کارگر ساده بوده که پولش را برداشته خوب باید به نظر شما بعد سه ماه بازگشایی صندوق .دوماه هم صبر کرده شاید اضافه بشه ولی متاسفانه اگه آخر دیماه اگه یادتون باشه پالایش 5000هزار تومان شد .خوب این بنده خدا 6ماه در کل صبر کرده و بعد نامید شده ونصف 2میلیون را برداشته چون می گفتن تا 3500میاد پایین آیا میشه به ایشان گفت عجول یا صبور شما بودی چه می کردی .بعد که بالا هم آمد از 10تومن بالاتر نیامد دوباره ریزش شروع شد .پس باید درست قضاوت کرد

  • ناشناس

    رشد بورس از فردا شروع میشه به امید خدا