کد مطلب: ۴۸۹۱۸۷

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

اولین واکنش بازار طلا به انتخابات آمریکا / آینده طلا چه می‌شود؟

اولین واکنش بازار طلا به انتخابات آمریکا / آینده طلا چه می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: جو روانی حاکم بر انتخابات 2020 آمریکا و سخنان اخیر دونالد ترامپ بر افزایش پنج دلاری انس جهانی طلا نقش داشته است. پیش‌بینی می‌شود چنانچه ارز توسط بانک مرکزی به بازار تزریق نشود، شدت نوسان قیمت طلا و سکه بیشتر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با افزایش 750 تومانی قیمت دلار در بازار آزاد و رسیدن آن به کانال 29 هزار و 750 تومان، قیمت طلا تا زمان لحظه تنظیم این خبر ساعت (12:14) در بازارهای داخلی نیز حدود 39 هزار تومان افزایش یافت و با قیمت یک میلیون و 322 هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است جو روانی حاکم بر انتخابات 2020 آمریکا و سخنان اخیر دونالد ترامپ بر افزایش پنج دلاری انس جهانی طلا نقش داشته است. همچنین افزایش 750 تومانی قیمت دلار نیز در افزایش امروز قیمت طلا و سکه در بازار بی‌تاثیر نبوده است.

به گفته ابراهیم محمدولی پیش‌بینی می‌شود چنانچه ارز توسط بانک مرکزی به بازار تزریق نشود، شدت نوسان قیمت طلا و سکه بیشتر شود. با شروع انتخابات آمریکا و برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر روی کارآمدن دونالد ترامپ قیمت انس جهانی طلا نسبت به روز دوشنبه پنج دلار افزایش یافت. هر چند که انس جهانی طلا امروز صبح تا یک هزار و 900 دلار پیش رفت که این خود از نوسان افزایش 10 دلاری قیمت انس جهانی طلا حکایت دارد اما با نزدیک شدن به نتایج نهایی انتخابات آمریکا روند انس جهانی طلا ظهر امروز دو دلار کاهش و با قیمت یک هزار و 895 دلار در بازارهای جهانی معامله شده است.

فعلا خرید و فروش سکه در بازار متوقف است

البته با شروع انتخابات آمریکا برخی تحلیلگران معتقدند که قیمت دلار در بازار آزاد به 30 هزار تومان هم رسیده اما عملا تا زمان نتایج نهایی انتخابات، دلار با چنین نرخی فروخته نشده است. باید اعلام کرد که فعلا هر نوع معامله و خرید و فروش در بازار سکه و طلا متوقف است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: سیاست‌های 50 سال گذشته آمریکا نشان داده که هر یک از سیاست‌مداران این کشور تاثیری بر وضعیتی اقتصادی کشور ما نداشتند. حالا هم روی کارآمدن هر دو کاندیدا نفعی برای ایران ندارد؛ چرا که آنها تا به امروز نتوانستند سیاست‌های داخلی ایران را پذیرا باشند.

رشد انواع سکه در زمان شروع انتخابات چقدر است؟

همچنین رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار می‌کند: روز دوشنبه قیمت طلای 18 عیار یک میلیون و 322 هزار تومان بود که امروز با رشد 39 هزار تومانی قیمت آن به یک میلیون و 361 هزار تومان رسید.

سکه طرح جدید نیز قبل از انتخابات آمریکا با قیمت 14 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد که امروز با افزایش 400 هزار تومانی به قیمت 15 میلیون تومان رسید.

نیم سکه و ربع سکه هم طی دو روز گذشته با قیمت هفت میلیون و 500 هزار تومان و پنج میلیون و 200 هزار تومان در سطح بازار فروخته شد این در حالی است که امروز قیمت این دو سکه با 300 هزار تومان رشد با قیمت هفت میلیون و 800 هزار تومان و پنج میلیون و 500 هزار تومان داد و ستد شده است.

همچنین روز دوشنبه سکه گرمی با قیمت دو میلیون و 800 هزار تومان معامله شده است اما امروز هم با رشد 100 هزار تومانی با قیمت دو میلیون 900 هزار تومان فروخته شده است.

شمارش آرای انتخابات آمریکا آغاز شده است. به گفته تحلیلگران بازار آن طور که از جو روانی بازارها پیداست چنانچه ترامپ شانس بیشتری در انتخابات 2020 آمریکا داشته باشد، ممکن است شدت نوسان قیمت طلا در بازارهای داخلی بیشتر شود که به اعتقاد آنها رشد قیمت طلا تحت تاثیر این جو روانی مقطعی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من با ماشین تیبا دارم می توانم رانندگی استخدام بشوم

  • ناشناس

    ایرونیا بیشتر اینکه ایرانی باشن آمریکایین همه چیزمون از وقایع آمریکا رقم می خوره تا از اوضاع داخلی
    یه دفعه بگید ایالت نیوایران غال قضیه رو بکنید

  • ناشناس

    پس دولت چیکاره است نزاره قیمتها بره بالا اگه ترامپ هم ببره هیچ چیز تغیر نکرده تحریمها مثل قبل پا برجا هست پس اتفاق جدیدی نیفتاده تا دوباره جنسها گرون بشه پس این دولت نمیخواد یک کاری بکنه حداقل داخل اخبار یک چیزی بگه

  • ناشناس

    همه چیز دست خودشونه

  • ناشناس

    اقتصاد ما چهل سال قراره درست شه.قرار بود اقتصادی داشته باشیم بدون تکیه بر نفت.ولی الان اقتصادی داریم کاملا وابسته به نفت.وچنان بیمار که حتی وزش یک نسیم در هر جای جهان روش تاثیر میگذاره.
    جیب خالی با توپ و تشر و تهدید پر نمیشه.هرچه بود خرج شده.
    اگر امیدی بود بچه های خودشون را همینجا نگه میداشتن.
    اینجا مرگ بر امریکا سر میدن،اونجا برای بچه‌های خودشون ملک میخرن و شناسنامه امریکایی برای نوه هاشون میگیرن

  • گرانی اجناس

    خدا کنه قیمتها پایین بیاد و ثبات داشته باشه مردم بتونند زندگی راحتی داشته باشند مردم از داخل و خارج از ایران در فشار هستند

  • بنده خدا

    شوق جوانیم گرفته شده من ک دیگ امیدی ب این دنیا ندارم…….

  • ناشناس

    بانک مرکزی باید ارز رابه بازار ترزیق کند بازار آشفته استواقعاً ضعف مدیریت دارید

  • ناشناس

    اینکه انتخابات آمریکا تاثیری روی ایران نداره کاملا درسته چون همه مشکلات ما از داخل هست
    و اینکه ما با همه تفکری که ذره ای با ما و یا عقاید ما مغایرت داشته باشه مشکل داریم و نمیتونیم بپذیریم درست مثل این تفکر الان من که به مزاج بعضی ها خوش نمیاد و نمیتونن هضمش کنن

  • راحله

    قیمت طلا و دلار دست دولت ماست. اقتصاد ایران ثبات نداره و قابل پیش بینی نیست. اینکه منتظره انتخابات امریکا هستیم داریم خودمون رو گول میزنیم