خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۱۱۰۲

آینده نفت در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک پژوهشگر اقتصادی:

التهاب بازار نفت به‌زودی پایان می‌یابد

التهاب بازار نفت به‌زودی پایان می‌یابد

به گفته علی‌ صادقین، التهاب بازارها تا چند روز آینده پایان می‌یابد و پس از آن قیمت نفت بار دیگر در محدوده 63 تا 66 دلار قرار خواهد گرفت.

با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به‌دنبال حمله هوایی آمریکا به عراق، بازارهای جهانی تحت تاثیر قرار گرفتند؛ تا جایی‌که قیمت نفت تنها در یک روز سه دلار افزایش یافت.

علی صادقین، مدرس و پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز به پیش‌بینی قیمت جهانی نفت با به توجه به عوامل تاثیرگذار بر بازارهای جهانی پرداخته است.

وی در مورد تاثیر اتفاق روز جمعه بر بازار نفت گفت: به‌عقیده من بازارهای جهانی در چند روز آینده دچار التهاب خواهند بود. اما فکر می‌کنم در سه یا چهار روز آینده بازارها به وضعیت تعادل بازخواهند گشت و نفت برنت در محدوده 63 تا 66 دلار قرار خواهد گرفت.

صادقین در مورد گمانه‌زنی‌های اخیر مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد از طریق این اقدام قیمت نفت را در خاورمیانه گران و برعکس در آمریکا ارزان کند تا مشتریان را به‌سوی خرید از ایالات متحده سوق دهد، اظهار کرد: لزوما این‌طور نیست. به‌نظر من دشمنی با سردار سلیمانی بسیار ریشه‌ای‌تر و حرفه‌ای تر بوده است. نکته دوم اینکه افزایش قیمت نفت در شرایط فعلی می‌تواند عرضه بیشتر را از سوی عربستان و روسیه در پی داشته باشد و این لزوما می‌تواند به‌معنای افزایش قیمت نفت در میان‌مدت و بلندمدت نباشد. من فکر نمی‌کنم این موضوع ریشه در بازارهای نفت داشته باشد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.