کد مطلب: ۴۷۱۴۵۰

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بورسی مطرح شد:

پیش‌بینی آینده کوتاه‌مدت بورس / بورس کی مثبت می‌شود؟

پیش‌بینی آینده کوتاه‌مدت بورس / بورس کی مثبت می‌شود؟

در حالی که پیش‌بینی‌ها حاکی از متعادل شدن بازار امروز و هفته جاری بود، شاخص کل بازار سهام امروز 26 هزار واحد ریزش داشت. اما بورس در ادامه بازار چه روندی را طی می‌کند؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: با توجه به افت چشم‌گیری که سهام داشته است باید منتظر ماند تا سهم‌ها کمی دست‌به دست شود تا ارزش معاملات بیشتر شود.

وی افزود: این دست به دست شدن سهام باعث می‌شود تا صف‌های فروش تخلیه شوند و از جو هیجانی بازار کاسته شود همچنین اگر تقاضا بتواند عرضه را تخلیه کند می‌توانیم شاهد تخلیه جو روانی و متعادل شدن بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظرم فعلا تقاضا خوب بوده و یک سری از سهم‌ها صف‌های فروش‌شان جمع شده یا حجم آنها کاسته شده است، فقط باید به ادامه‌دار بودن این فرایند توجه کنیم. به نظرم اینکه شاخص بازار امروز هم ریزش داشت به خاطر صف‌های فروش بود که احتمالا اگر حمایت‌ها صورت گیرد و جو هیجانی تخلیه شود شاید روندی مثبت خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساله دیگر جلسه شورای عالی بورس است که خروجی و تصمیمات این جلسه می‌تواند روی بازار سهام تاثیرگذار باشد. پس به نظرم باید منتظر بمانیم تا حجم معاملات زیاد شود و تصمیمات دیگر را نیز مد نظر قرار دهیم.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس دویست میلیارد دلار حباب داره شاخص باید هفتصد هزار بشه تا حباب برطرف بشه

    • بابی

      ماشاءالله شما چقدر با ثواط هستید.ایکاش شما و امثال شما رئیس جمپور میشدید
      درود بر رئیس جمپور آینده.

  • حسین

    دوستان بازار برمیگرده نگران نباشید
    به قران امروز کلی سهم اضاف کردم

  • ناشناس

    کلا بازی دولته میاره پایین دوباره میبره بالا بعد دوباره میاره پایین همش نگهت میداره تو بیم وامید تا انتخابات بعد که توافق شد ریزش 60 درصدی

  • مهدی رحمانی

    سلام کارشناس بورس هستم با چندین سال سابقه روز دوشنبه روز سرنوشت ساز احتمال زیاد روزی که شاخص مثبت خواهد شد

    • ناشناس

      همه الان کارشناس بورس شدن و همه چرت و پرت تحویل مردم میدم فردا خوب میشه پس فردا خوب میشه اینا همش چرندیاته

    • ناشناس

      جدی کاش

    • ناشناس

      واقعا همینطوره پس چرا تا الان ما به این کارشناس الکی ها اعتماد کردیم در واقع داشتیم خودمون رو فریب میدادیم

  • ناشناس

    سلام
    این همه هر روز صف فروش تشکیل نشه لاقل به خاطر سرمایه خودتون به جای صف فروش صف خرید تشکیل بدید

  • ناشناس

    دوستان عزیز رشد بی سابقه بورس میتونه با رشد کرونا در ارتباط باشه؟؟آخه تقریبا همزمان اتفاق افتاد.شاید مثلا سیاست این باشد که تزریق نقدینگی از طرف مردم باعث کمک به اقتصاد کشور در حالت قرمز کشور باشد.

  • ناشناس

    به دولت محترم یادواری کنید که درصورتی ثبات قیمت وارزان شدن مواد اولیه که ازخارج وارد می کنید درصورتی که دولت هرماه دلار زیاد به بازار وارد کنه تاارزش دلار بیا د پایین وارزش ریال بره بالا واعتماد مردم به به دولت بیشتر بشه تادلار زیاد نخرن هرروز ارزش دلار کم بشه شرکتهای دولتی بیشتری وارد بورس کنه وارزاعتبار کارگزارها بالا بره سامانه بذار مواداولیه ازخارج وارد میشه بهطور یکسان وهمانگ توزیع بشه دلالی بازی نشه صد قبمت زاییده بشه قربانت

  • ناشناس

    سلام من از آذر 98 در بورس هستم
    بعد از ترور سردار سلیمانی بازار ریزش داشت و سریع برگشت و رشد خوبی هم داشت
    بعد از شیوع گسترده کرونا هم همینطور
    ولی الان یه فرقی که داره اینه که پارسال فقط3میلیون کد بورسی داشتیم الان حدود 60میلیون
    خب تازه وارد های زیادی داریم که همین بی تجربه گی باعث میشه که بشینن تو صف فروش و بازار دیرتر برگرده.و برعکس این موضوع وقتی بشینن تو صف خرید بازار به راحتی منفی نمیشهصبور باشید….

  • نسیم

    منم تحلیل گرم فردا مث هر روز پنج در صد منفی ..این بورس تحلیل گر نمیخواد دو ماهه هر روز همینه همه میتونن تحلیل کنن همین چرت وپرتم نگید فردا سبز میشه بورس ریزش کرد تا اول دیماه همین اش وهمین کاسه است

  • ناشناس

    بورس ایران دستوریه و مبنی منفی یا مثبت شدن بر اساس خرید و فروش نیست میتونم دلیلی رو بگم که برای همه ثابت بشه. مثلا صف پترول با 80 میلیون صف خرید و 15 میلیون صف فروش در اواسط معامله به سمت منفی گرویده می شود در حالی که اگر صف فروش این حجم بالا رو داشته باشه و بر عکس خرید کم باشه تا آخر ساعات معاملاتی منفی باقی خواهد ماند . ناظر بورس دست کاری انجام می دهد