خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۶۴

آیین نامه اجرایی اختصاص بخشی از درآمدهای یارانه ها به صنعت در دست تدوین است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آیین نامه اجرایی اختصاص 10 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای یارانه ها به بخش صنعت و تولید با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، در دست تهیه و تدوین است. محمدرضا نعمت زاده تصریح کرد: نخستین گام در این راستا، تفکیک سهم هر بخش است که از

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آیین نامه اجرایی اختصاص 10 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای یارانه ها به بخش صنعت و تولید با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، در دست تهیه و تدوین است.

محمدرضا نعمت زاده تصریح کرد: نخستین گام در این راستا، تفکیک سهم هر بخش است که از دولت خواستیم این سهمیه را مشخص سازد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری چندی پیش از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان به تولید در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خبر داده بود و گفت: در این مرحله از اجرای قانون، به جهت اصلاح قیمت حامل های انرژی که از عوامل تولید هستند، قیمت تولید افزایش می یابد و در این زمان باید از تولیدکننده و مصرف کننده حمایت کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در جلساتی که با رییس جمهوری نیز برگزار شد، ارایه تسهیلات ارزان قیمت به بخش صنعت و تولید پیش بینی شده تا با تامین بخشی از سود بانکی، بخش صنعت بتواند از وام ارزان قیمت استفاده کند.

نعمت زاده سپس افزود: برای بهبود فرآیند تولید و مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی، به واحدهایی که برای اصلاح مصرف سوخت خود اقدام کنند، کمک های بلاعوض پرداخت خواهد شد البته هنوز دستورالعمل های این موضوع تکمیل و نهایی نشده است.

وی در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز گفت: صندوقی برای این موضوع وجود دارد که با موافقت مجلس شورای اسلامی، سرمایه آن محل صندوق توسعه ملی افزایش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئولیت این صندوق را بعهده معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دانست و افزود: به نظر می رسد این صندوق بتواند مشکل شرکت های دانش بنیان را به لحاظ مالی حل و فصل کند اما به لحاظ بازار هم باید این شرکت ها بتوانند کالاهای رقابتی ارزشمند تولید کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.