کد مطلب: ۶۸۸۳۷۷

آیین‌نامه برگزاری مراسم محرم اعلام شد/ شرایط عزاداری در شهرهای قرمز چیست؟

آیین‌نامه برگزاری مراسم محرم اعلام شد/ شرایط عزاداری در شهرهای قرمز چیست؟

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم‌های عزاداری باید با توجه به محدودیت‌ها و رنگ‌بندی شهرها انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل عزاداری در شهرها، براساس رنگ‌بندی کرونایی اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد، عباس شیراوژن گفت: بهتر است مردم در مراسم‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شوند، شرکت کنند. اگر مراسمی در فضای بسته است نیز حتما تهویه مناسب داشته باشد.

شیراوژن درباره محدودیت‌ها بر اساس رنگ‌بندی‌ شهرها افزود: در شهر‌های قرمز باید هیئت‌ها و مراسم‌های مذهبی از ۳۰درصد ظرفیت خود استفاده کنند. به این ترتیب در شهر‌های نارنجی ۵۰درصد و در شهر‌های زرد نیز ۷۰درصد ظرفیت‌ باید مورد استفاده قرار بگیرد.

شهر‌های با رنگ‌بندی آبی هیچ محدودیتی ندارند. البته رعایت شیوه‌نامه‌ها ضروری است.

وی گفت: بهتر است مراسم عزاداری محرم در فضای باز برگزار شود. برای مکان‌های سر بسته نیز باید طبق ظرفیت مشخص شده و براساس رنگ‌بندی کرونایی عزاداری انجام شود.

مردم در اقامه عزاداری‌ها، اصول بهداشتی را رعایت کنند

همچنین ایسنا نوشت، ابراهیم رئیسی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مردم ایران بر اساس ویژگی دینداری و ولایتمداری خود، عزای امام حسین (ع) را با شکوه اقامه می‌کنند و ضرورت دارد همگان در برگزاری مراسم‌ها و برپایی تکایا و هیات‌های عزاداری به رعایت اصول بهداشتی نیز اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس‌جمهور با قدردانی از همه مسئولانی که در زمینه کنترل شیوع کرونا و نیز تامین نیازهای درمانی و بهداشتی تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: با کمک مردم و تلاش کادر درمان توانستیم روزهای سخت پرتلفات کرونا را پست سر بگذاریم و امروز نیز همچنان به همراهی مردم با کادر درمان و رعایت اصول بهداشتی نیاز داریم.

رئیسی با اشاره به ضرورت تزریق دز یادآور واکسن کرونا از نظر متخصصان گفت: متخصصان حوزه درمان با بررسی‌های دقیق به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در کنترل شیوع بیماری بسیار مؤثر است. لذا لازم است مراکز واکسیناسیون حتی در روزهای تعطیل پیش رو فعال باشند، تا بتوانند به مردم عزادار نیز خدمت‌رسانی کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.