کد مطلب: ۶۶۸۲۲۳

ابتلای یک میلیارد نفر در جهان به اختلالات روان

ابتلای یک میلیارد نفر در جهان به اختلالات روان

با اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) نزدیک به یک میلیارد نفر در دنیا به اختلالات روان دچار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای دریافت جزئیات از روند ابتلا به اختلالات روانی این خبر را دنیال کنید.

به نقل از ایسنا ، جدیدترین بررسیهای سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که نزدیک به یک میلیارد نفر از مردم جهان از شکلی از اختلالات روان رنج می برند. همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که از هر هفت نوجوان یک نفر به این اختلالات دچار است این آمار می تواند نگران کننده تر باشد.

این سازمان اعلام کرد: در سال نخست همه گیری کووید-۱۹ میزان ابتلا به اختلالات شایع روان از قبیل افسردگی و اضطراب بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

«تدروس آدهانوم» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: تمامی افراد به گونه ای با بیماران مبتلا به اختلالات روان مواجه هستند.

برخورداری از سلامت روان به مفهوم سلامت جسم است. ارتباط بین سلامت روان و سلامت عمومی، حقوق بشر و توسعه اجتماعی-اقتصادی به این معناست که تغییر سیاست و عملکرد در سلامت روان می تواند مزایای واقعی و اساسی برای افراد، جوامع و کشورها به همراه داشته باشد.

کرونا به بیماری روانی دامن زد؟

سرمایه گذاری روی سلامت روان، سرمایه گذاری برای برخورداری از زندگی و آینده بهتر برای همه است.

در گزارش این سازمان آمده است: حتی پیش از آغاز همه گیری کووید-۱۹ تنها تعداد محدودی از افراد که به کمک نیاز داشتند به درمانهای موثر و با کیفیت دسترسی داشتند. به طور مثال، بیش از ۷۰ درصد از افراد مبتلا به روان پریشی در جهان از دریافت کمک محروم بوده‌اند.

شکاف میان کشورهای فقیر و غنی تاکید کننده دسترسی نابرابر به خدمات سلامت روان است چرا که در کشورهایی با میزان درآمد بالا از هر ۱۰ بیمار مبتلا به روان پریشی هفت نفر تحت درمان قرار دارد در حالی که این آمار در کشورهای ضعیف تنها ۱۲ درصد است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، این وضعیت در مورد بیماری افسردگی شدیدتر است چرا که شکاف دسترسی به خدمات مراقبتی در تمامی کشورها از جمله کشورهای با میزان درآمد بالا نیز زیاد است و تنها یک سوم افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، خدمات مراقبت روان را دریافت می کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.