کد مطلب: ۸۱۸۰۷۴

برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه؛

ابراهیم رئیسی این هفته به مجلس می‌رود

ابراهیم رئیسی این هفته به مجلس می‌رود

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، این هفته برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون پارلمانی رئیس دولت گفت: ابراهیم رئیسی پس از تعطیلات مجلس، لایحه برنامه هفتم توسعه را تقدیم‌ بهارستان خواهد کرد و ویژگی‌های برنامه هفتم و تفاوت‌های آن با ادوار قبل را تشریح می‌کند.

سید محمد حسینی درباره آخرین وضعیت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس نیز توضیح داد: دو فوریت این لایحه در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و به کمیسیون ارجاع داده شد. طی چندین جلسه بحث و بررسی در کمیسیون تغییراتی در لایحه تشکیل وزارت بازرگانی اعمال شده که دولت هم موافقت خود را با آن اعلام داشته است.

تغییرات مجلس در لایحه وزارت بازرگانی

معاون امور مجلس رئیسی ادامه داد: براساس تغییرات ایجادشده، برخی موسسات، شرکت‌ها و سازمان‌ها باید علاوه بر شرکت بازرگانی دولتی و سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده نیز تصریح شوند و به دولت واگذار نشود.

حسینی با اشاره به این‌که لایحه آماده در دستور کار قرار گرفتن صحن علنی مجلس است، ابراز امیدواری کرد تا پس از تعطیلات مجلس در اولویت نمایندگان قرار گیرد.

به گفته‌ وی پس از تصویب این قانون وزیر بازرگانی به مجلس معرفی خواهد شد و وزیر صمتی که اکنون به مجلس معرفی شده عنوان وزیر صنایع و معادن را خواهد داشت.

تمرکز گزینه پیشنهادی صمت بر بخش صنایع و معادن

معاون پارلمانی رئیسی در پاسخ به این سوال که با توجه به معرفی عباس علی‌آبادی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت، آیا احتمال دارد که وزیر بازرگانی و یا وزارت بازرگانی منتفی شود، خاطرنشان کرد: خیر، تمرکز برنامه‌های علی‌آبادی بر بخش صنایع و معادن است.

حسینی در پاسخ به این سوال که با این تفاسیر آیا برای وزارت بازرگانی گزینه‌هایی مورد بررسی قرار گرفته گفت: بله، زمانی‌که تشکیل وزارت بازرگانی مطرح می‌شود و مجلس هم در این زمینه همکاری کرده، طبیعی است در مراحل بعدی هم همکاری هایی صورت خواهد گرفت.

گزینه پیشنهادی رئیسی برای وزارت کشاورزی نهایی نیست

طبق گفته حسینی معرفی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دولت در دست بررسی است و هنوز جمع‌بندی نهایی توسط رئیسی صورت نگرفته است.

تشریح ویژگی‌های برنامه هفتم توسعه توسط رئیسی

معاون پارلمانی دولت درباره ارائه لایحه برنامه توسعه عنوان کرد: پس از تعطیلات شخص رئیس دولت برنامه هفتم توسعه را تقدیم‌ مجلس خواهد کرد و ویژگی‌های برنامه هفتم و تفاوت‌های آن با ادوار قبل را تشریح می‌کند.

منبع: ایرنا

برای مطالعه بیشتر صفحه اقتصاد کلان را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.