کد مطلب: ۵۷۷۸۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ابلاغیه بسیار مهم سازمان بورس! / شرکت‌ها شفاف‌تر می‌شوند

ابلاغیه بسیار مهم سازمان بورس! / شرکت‌ها شفاف‌تر می‌شوند

طبق ابلاغیه جدید سازمان بوس مقرر شده است تا فهرست زمین و ساختمان‌های ناشر در گزارش فعالیت هیات مدیره شرکت‌ها به مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده افشا شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هیات مدیره سازمان بورس، شرکت‌های بورسی را ملزم کرد تا فهرست زمین و ساختمان‌های خود را در قالب اطلاعیه «افشای فهرست زمین و ساختمان» بر روی سایت کدال منتشر کنند.

مطابق این مصوبه که در تاریخ ۲۶ تیر ماه به تصویب رسیده است، مقرر شده است تا فهرست زمین و ساختمان‌های ناشر در گزارش فعالیت هیات مدیره شرکت‌ها به مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده افشا شود.

شرکت‌هایی هم که مجامع خود را برگزار کردند باید در قالب اطلاعیه افشای فهرست زمین و ساختمان بر روی سامانه کدال، فهرست زمین و ساختمان‌های خود را قرار دهند.

پیش از این هم مزایده زمین‌ها و ساختمان‌های تحت مالکیت شرکت‌ها به خصوص بانک‌ها در بازار سرمایه چالش ایجاد کرده بود. در ماه گذشته هم میزان مبلغی که شرکت بهساز کاشانه یکی از املاک خود را به مزایده گذاشته بود برای سهامداران این شرکت باعث ایجاد نارضایتی کرده بود.

با تصویب این ابلاغیه که در جهت افزایش شفافیت در بازار سهام کشور بوده، می‌توان امیدوار بود که گردش اطلاعات و آگاهی‌رسانی در بازار سرمایه کشور بیشتر شود.

برای مطالعه بیشتر گزارش عملکرد مالی عرضه اولیه چهارشنبه فرابورس / مجوز افزایش سرمایه فجهان صادر شد! را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوقی پترول چرا سهام هایی که آبشاری به مردم می فروشه را کسی نمیبینه حالا یک عده می آیند میگویند تقصیر خود مردم است که آبشاری می فروشند و بازار سقوط می کند. همه سهمها ۵۰ درصد رفتند بالا پترول فقط می آید پایین.

  • ناشناس

    باید یک سازوکاری برای اجرایی شدن این مصوبه پیش بینی کنن وگرنه شرکت ها و بخصوص بانک ها این نصوبه رو نادیده میگیرن!

  • ناشناس

    همه کلاه بردارید،تمام

  • ناشناس

    شستا زمین خیلی زیاد داره.از آپارتمان های مسکونی بگیر تا زمین زراعی و حتی بایر

  • ناشناس

    هرچه فکر میکنم چقدر دزد داریم خودمون خبرنداریم

  • ناشناس

    این یعنی افشا الف و رشد سهما

    • ناشناس

      اونم نه یکی دو تا بلکه کلی سهم و افزایش واقعی شاخص

  • ناشناس

    این قانون واسه ما سهامداران فپنتا عالیه
    زمین و ساختمان های تو تهران اهواز مرند بروجرد دارد فقط تو اهواز ۶۰ هکتار زمین کنار بافت مسکونی دارد چشم شیطان کور مثل اینکه دو ماهه ۱۰۰ درصدی سود کنیم

    • ناشناس

      اینجا جای سیگنال سهام دادن نیست عمو

  • ناشناس

    حرکت خوبیه اگه مردونه فقط اجرا بشه بهتر میدونید این بانکها چندین برابر سهام بازارشون ملکو املاک و تولیدیهای مسادره شده دارن که اگه شفاف سازی بشه حداقل میتونن به اندازه قیمت سهم سود کنار بزارن درسته

  • محمد

    مثل اینکه مسئولین سازمان بورس چاره ای جز مراجعه به عقلانیت برای بازگشت رونق و اعتماد به بورس نداشتند…به نظر این اقدام نوید دهنده روزهای خوبی باشه…انشااله که تداوم داشته باشه و اصلی ترین کار اصلاح قوانین مربوط به پرداخت سود در دستور کار قرار بگیره تا باعث جلوگیری از دور زدن شرکتهای بورسی در پرداخت سود به سهامدارن باشه

    • ناشناس

      درسته ولی باید این املاک را به قیمت روز در صورتهای مالی و ترازنامه وارد کنند تا بتوان آنرا شفاف سازی در امور مالی شرکت به حساب آورد و طبق علم حسابداری هم باشه و قابل حسابرسی
      فقط اعلام خصوصی آن به بورس فایده نداره

  • ناشناس

    چرا در دولت دوازدهم پیگیری نکردید شفاف سازی بشه الان اینو میگی خبر به گوش شما رسیده دولت سیزدهم فساد ریشه کن میکنه