کد مطلب: ۳۰۹۳۲۹

اتحادیه اروپا قوانین رقابت آزاد را نقض می‌کند

اتحادیه اروپا قوانین رقابت آزاد را نقض می‌کند

معاون شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد: اتحادیه اروپا در مدیریت بازار گاز طبیعی خود قوانین رقابت عادلانه را به نفع آمریکا نقض می‌کند.

الکساندر مدودف معاون شرکت گازپروم روسیه، گفت: اتحادیه اروپا به نفع واردات گاز گران‌ قیمت آمریکا در حال نقض شرایط رقابت آزاد در بازار گاز است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در سخنرانی خود در مجمع بین‌المللی گاز در سن‌پترزبورگ تأکید کرد: اقدام در جهت تغییر شرایط رقابت بر اساس منافع سیاسی با هدف ایجاد شرایط نابرابر رقابت بسیار خطرناک است. این مسأله می‌تواند عواقب اقتصادی جدی در پی داشته باشد.

مدودف در این سخنان به لیتوانی اشاره داشت که در حال ارائه مشوق‌ها و فراهم کردن شرایط برای افزایش واردات گاز LNG آمریکا است. قیمت این گاز در مقایسه با گاز وارداتی از روسیه بسیار بیشتر است و لیتوانی با اهداف سیاسی به دنبال افزایش واردات از آمریکا است.

وی تأکید کرد: روسیه بارها ثابت کرده است که واردات گاز از این کشور به وسیله خط لوله به اروپا هم ارزان‌تر تمام می‌شود و هم ایمن‌تر از واردات LNG از آمریکا به وسیله کشتی است.

معاون گازپروم روسیه گفت: در حالی لیتوانی به شدت به واردات LNG آمریکا تمایل دارد که هزینه بالا رفتن قیمت گاز به دوش مصرف‌کننده نهایی خواهد افتاد.

وزارت انرژی لیتوانی اخیرا اعلام کرده است که به یک ترمینال تخلیه LNG برای تغییر واردات گاز خود نیاز دارد تا بتواند از افزایش قیمت گاز از طریق گازپروم جلوگیری کند.

این وزارتخانه در ماه آوریل گفته بود اگر به خاطر ترمینال گاز LNG در لیتوانی نبود گازپروم قیمت گاز خود را 11 تا 20 درصد در منطقه افزایش می‌داد.

مقامات روسیه اعلام کردند که آمریکا با هدف تحمیل LNG خود به بازارهای اروپایی در تلاش است تا ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به نورداستریم 2 را متوقف کند.

دولت آمریکا بارها به آلمان به خاطر پایبند بودن به ساخت این خط لوله شدیداً انتقاد کرده است. عواید اقتصادی، ساخت این خط لوله را برای آلمانی‌ها بسیار جذاب کرده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.