کد مطلب: ۲۳۰۵۰۸

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور

اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور خبر داد.

خیرالله خادمی در بازدید از جاده ازنا- شازند با بیان اینکه در کل کشور عملیات اجرایی 7800 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال انجام است، اظهار کرد: سالانه براساس منابع اعتباری که تخصیص داده می‌شود بین 1000 تا 1200 کیلومتر از این محورها در استان‌های مختلف به صورت چهارخطه ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که بخشی از آن در لرستان در حال احداث است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خادمی ادامه داد: محور ارتباطی لرستان به سمت غرب کشور (کرمانشاه) و محور لرستان به اصفهان، لرستان به تهران(بروجرد-اراک) بخش‌هایی از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 3410 کیلومتر مسیر ریلی در برنامه کاری داریم که دو مورد از این پروژه‌های مهم ریلی در لرستان واقع شده است، گفت: یکی مسیر ریلی جدید دورود- خرم‌آباد است که امروز بازدید می‌شود و امیدواریم با اولویت این را تحویل دهیم و مسیر دیگر ازنا-الیگودرز-اصفهان است.

خادمی اضافه کرد: همچنین 1170 کیلومتر آزادراه در دست احداث داریم که یکی از پروژه‌های بسیار مهم در محور شریانی آزادراه‌ها، خرم‌آباد-بروجرد-اراک بوده که بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب و در حد فاصل بندر امام-تهران است که تلاش خواهیم کرد با روند خوبی امسال حد فاصل خرم‌آباد-بروجرد را به جایی برسانیم.

وی گفت: سال 96 در بحث توسعه مسیرهای ریلی جهش خوبی داشتیم و توانستیم دو مرکز استان را به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امیدواریم در نیمه اول سال 97 نیز سه مرکز استان دیگر را اتصال دهیم.

خادمی عنوان کرد: در قالب اعتبارات سال 96 تا پایان سال مالی امسال، پنج مرکز استان را به شبکه ریلی متصل می‌کنیم که یکی از اقدامات خوب و منحصر به فرد در طول سال‌های توسعه ریلی کشور است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.