کد مطلب: ۷۴۰۶۶۸

اثرات افزایش ۶۸ درصدی قیمت خودرو بر اقتصاد کشور

اثرات افزایش 68 درصدی قیمت خودرو بر اقتصاد کشور

بسیاری از خودروسازان ایرانی خبر از افزایش صددرصدی قیمت خودرو در چند ماه آینده داده‌اند و متاسفانه تا به امروز قیمت خودرو افزایش 68 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بسیاری از خودروسازان ایرانی خبر از افزایش صددرصدی قیمت خودرو در چند ماه آینده داده‌اند و متاسفانه تا به امروز قیمت خودرو افزایش 68 درصدی را تجربه کرده است.

یش از هفت ماه از جراحی بزرگ اقتصادی رئیسی می‌گذرد و حالا قیمت دلار و خودرو در رقابتی تنگاتنگ به سمت اوج در حرکت هستند و کسی هم جلودارشان نیست.گویی شعارهای انتخاباتی رئیسی در همان اردیبهشت ۱۴۰۰ مانده و زمان را سپری نکرده است. اگر چه این روزها رئیس جمهور دم از ترمیم کابینه می‌زند ولی ظاهرا نه تنها تغییری در وزارت خانه‌های متبوع اتفاق نیافتاده بلکه مجلسی‌ها هم کاندیدایی برای استیضاح ندارند.

شیب تند قیمت‌ها نه تنها قدرت خرید مردم را کاهش داده بلکه امید به زندگی را نیز تحت تاثیر شرایط موجود قرار داده و آینده هراسی را به شکلی پررنگ عیان کرده است .در این بین مردم که کاری از دستشان بر نمی‌آید انگشت اتهام را به سوی نمایندگان خود در بهارستان نشانه رفته‌اند و مجلسی‌ها را متهم به اهمال کاری و ضعف در برابر دولت می کنند.

لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید: برنامه وزیر صمت را بارها مطالعه و با ایشان بحث و جدل کرده‌ایم، برنامه ایشان برای حل مسئله اشکال دارد و نادرست است و مسیر را به انحراف می‌کشاند. این اتفاق افتاد و حالا همه دارند می‌بینند که قیمت خودرو به کجا کشیده شد. خود ایشان قیمت خودرو را تا ۱۸ درصد اضافه کرد و تمام کشور بهم ریخت و الان برخی خودروها جدای آن ۱۸ درصد که ایشان اضافه کرده‌اند، بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و به همین دلیل ایشان باید پاسخگو باشد.
وی افزود: من هفته پیش از مجلس خواستم رئیس کل بانک مرکزی را به مجلس دعوت کنند تا ایشان بیاید و توضیح دهد، علیرغم اینکه ما ذخایر ارزی داریم چرا دلار گران می‌شود. علیرغم اینکه وضعیت مالی مان خوب است، چرا بانک‌ها وام نمی‌دهند. علیرغم اینکه تعهد کردیم چهار میلیون مسکن در دولت آقای رئیسی ساخته شود، چرا بانک‌ها وام نمی‌دهند؟

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.