کد مطلب: ۳۶۴۵۷۶

یک کارشناس بورسی پاسخ می‌دهد:

تحریم جدید آمریکا با بورس چه می‌کند؟

تحریم جدید آمریکا با بورس چه می‌کند؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: با تحریم جدید آمریکا، حداقل در کوتاه‌مدت شاهد واکنش منفی بازار سهام نخواهیم بود. با رصد بازار و تقویت نقدینگی و در پیش بودن گزارش‌های 12 ماهه و همچنین در پیش بودن مجامع و تقسیم سود پایان دوره به نظر می‌رسد که بازار در این مقطع زمانی وزن زیادی را به این تحریم اختصاص ندهد مگر اینکه اتفاق عملی خاصی بیفتد.

بورس تهران در روز گذشته در واکنش به خبر غیر رسمی تحریم سپاه از سوی آمریکا در اوایل بازار جو منفی را در اکثر گروه ها ایجاد کرد اما با نزدیک شدن به پایان بازار وضعیت بهتر شد.

شب گذشته ترامپ در بیانیه رسمی تحریم این نهاد را از سوی آمریکا اعلام کرد.

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص تاثیر این اتفاق بر بازار سهام می‌گوید: پیش از این نیز شرکت‌های زیرمجموعه سپاه تحریم بودند و از لحاظ اقتصادی این تحریم‌ها اعمال شده بود.

وی ادامه می‌دهد: خبر غیررسمی تحریم جدید آمریکا علیه سپاه از روز شنبه مطرح شده بود و به نظر می‌رسد فعلا از دید کوتاه‌مدت جنبه اقتصادی نخواهد داشت و بیشتر جنبه سیاسی دارد که می‌تواند تنش‌هایی را در حد لفاظی کردن و زد و خورد سیاسی در پی داشته باشد.

نصیرزاده می‌افزاید: از لحاظ تاثیر تحریم بر بازار سهام، باید دید که وزنه اتفاقات به کدام سو بیشتر سنگینی می‌کند. به نظر می‌رسد با توجه رشد قیمت دلار ، افزایش قیمت دلار نیمایی، راه‌اندزی بازار متشکل ارزی، تقویت تقاضا در بورس کالا ، ورود نقدینگی به بازار سهام، رشد قیمت‌ها تقویت طرف تقاضا، رشد قیمت جهانی و قیمت نفت و کامودیتی‌ها فضای کلی بازار فضای مناسبی برای رشد بورس باشد.

این کارشناس عنوان می‌کند: از زمان انتشار خبر غیررسمی این تحریم جدید آمریکا از روز شنبه، روند بازار نشان می‌دهد که در کوتاه‌مدت وزن زیادی به این خبر اختصاص ندهد مگر اینکه شاهد اتفاق خاص عملی همانند خروج ایران از برجام باشیم که احتمال آن هم بسیار کم است.

نصیرزاده در پایان گفتگو تاکید می‌کند: در حال حاضر در حد همین خبر، حداقل در کوتاه‌مدت شاهد واکنش منفی بازار سهام نخواهیم بود و با رصد بازار و تقویت نقدینگی و در پیش بودن گزارش‌های 12ماهه و همچنین در پیش بودن مجامع و تقسیم سود پایان دوره به نظر می‌رسد که بازار در این مقطع زمانی وزن زیادی را به این تحریم اختصاص ندهد مگر اینکه اتفاق عملی خاصی بیفتد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.