خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۵۳۲۴

در روزهای آلوده کلان‌شهر تهران واحدهای مسکونی مناسب را در کیلید جستجو کنید

در روزهای آلوده کلان‌شهر تهران واحدهای مسکونی مناسب را در کیلید جستجو کنید

درحالی‌که کشور در حوزه مسکن به وضعیت بسیار نا به سامانی دچار شده است و بنا به اظهارنظر بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه مسکن شمار زیادی از شهروندان به‌جای خرید و اجاره مسکن سرمایه‌های خود را به کشورهای هم‌جوار منتقل کرده و اقدام به خریداری مسکن کرده‌اند به‌وضوح مشاهده می‌شود که متأسفانه در مقایسه با سایر کشورهای حاشیه‌ای ایران قیمت خرید و اجاره مسکن بسیار نامطلوب‌تر است و این امر باعث خروج سرمایه‌ها از کشور شده است.

این رپورتاژ به سفارش کیف پول من منتشر شده و انتشار آن از سوی تجارت‌نیوز به معنای تایید یا رد نیست.

یکی از کشورهایی که این روزها بازار داغی را در خصوص خریدوفروش ملک دارد کشور ترکیه است که باتوجه‌به کاهش قیمت لیر فروش خانه‌های ترکیه به خارجی‌ها در ماه نوامبر به طور تقریبی با ۵۰ درصد افزایش مواجه بوده است که این امر رکورد تازه‌ای را در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در این کشور به ثبت رسانده و میلیاردها دلار ارز خارجی را برای این کشور به ارمغان آورده است.

بر پایه آمارهای منتشر شده ۳۶۳ خانه فروخته شده در ترکیه به خارجی‌ها در نوامبر، بالاترین سطح ماهانه را در سال ۲۰۱۳ داشته است که با اختلاف بیشترین تعداد خریداران را ایرانی‌ها و سپس عراقی‌ها و روس‌ها تشکیل داده‌اند.

در چنین وضعیتی که حفظ سرمایه‌ها در کشور یکی از اصول اساسی اقتصاد به شمار می‌رود و باتوجه‌به اینکه با بحران اقتصادی حاکم بر کشور باید تاحدامکان از خروج ارز و سرمایه‌ها جلوگیری کرد به نظر می‌رسد که این روزها باید سیاست‌های مناسبی در حوزه مسکن اتخاذ شود تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز و سرمایه‌ها به کشورهای هم جوار امکان سرمایه‌گذاری امن در کشور فراهم شود تا شهروندان قدرت و تمایل به سرمایه‌گذاری در کشورمان را داشته باشند.

حال با این شرایط که متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق به نگاه‌های معاملات ملکی بر اساس آمارها و داده‌های بانک مرکزی در شهر تهران در آبان‌ماه سال جاری ۱/۳۲۰ میلیون ریال بوده است به نظر می‌رسد که دولت و نهادها و سازمان‌های تأثیرگذار در حوزه مسکن باید به فکر چاره‌ای باشند تا با وجود تورم موجود در کشور و افزایش چشمگیر قیمت خرید و اجاره مشکن متقاضیان به کشورهای هم‌جوار پناه نبرده و معضل موجود در حوزه مسکن را به شکل برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کاربردی مرتفع کنند.

باتوجه‌به موارد عنوان شده هنوز هم بسیاری از شهروندان حاضر هستند که به‌جای سرمایه‌گذاری در سایر کشورها با انتخاب واحدهای مسکونی با متراژ کوچک‌تر اقدام به خرید و اجاره آپارتمان در کلان‌شهر تهران کنند حال اگر شما هم تمایل به اجاره و خرید آپارتمان در تهران را دارید کافی است که با ما همراه باشید تا ضمن بررسی سه محله پر طرف‌دار تهران به انتخاب منطقه‌ای متناسب با بودجه و توقعات خود و خانواده بپردازید.

یکی از محله‌های جذاب و پر طرف‌دار تهران که شمار کثیری از شهروندان تمایل به سکونت در آن را دارند محله‌ای در شمال شهر تهران، محدود شمیرانات و منطقه ۱ شهرداری تهران است که به لحاظ موقعیت، امکانات و آب‌وهوا یکی از محبوب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین محله‌های تهران به شمار می‌رود که به دلیل برخورداری از بهترین امکانات بیشتر افراد مرفه و با سطح درآمدی بالا اقدام به اجاره و خرید آپارتمان در آن را می‌کنند.

محله محبوب و لوکس نشین قیطریه که به لحاظ جغرافیایی نیز در بین محله‌های مشهور اندرزگو، خیابان‌های جهان‌تاب و شریعتی و همچنین محله چیذر قرار گرفته از جمله محله‌هایی به شمار می‌رود که به جهت قیمت بالای اجاره و خرید آپارتمان در این محله بیشتر افرادی که اقدام به خرید آپارتمان در قیطریه می‌کنند جزو اقشار پردرآمد جامعه هستند.

قیمت خرید آپارتمان در قیطریه به‌گونه‌ای است که بر اساس آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در این محله به‌صورت تخمینی ۶۵ میلیون و ۲۹ هزار تومان است که متقاضیان برای خرید آپارتمان در قیطریه به طور تخمینی برای سکونت در یک واحد مسکونی متوسط در این محله ملزم به پرداخت ۸ میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان هستند که پرداخت این میزان هزینه برای هر خانواری امکان‌پذیر نیست.

اما افرادی که قادر به خرید آپارتمان در قیطریه هستند لازم است به این نکته توجه داشته باشند که علی‌رغم قیمت بالای خرید و اجاره آپارتمان در این محله امکانات زندگی در این محله به‌گونه‌ای است که ساکنان یک زندگی بی‌دغدغه، مملو از آرامش و لوکس را در این محله تجربه می‌کنند.

محله قیطریه درگذشته بافتی روستایی داشته که به‌مرورزمان با افزایش ساخت‌وسازها در دوره‌های مختلف جای خود را به خانه‌های ویلایی بسیار بزرگ و زیبا و همچنین برج‌ها و ساختمان‌های لوکس و مدرنی داده است که تلفیق این دو نوع ساختار شکلی زیبا را به این محله بخشیده و زمینه‌ای را فراهم کرده که افرادی که تمایل به اجاره و خرید آپارتمان در قیطریه را دارند متناسب با تمایلات، خواسته و بودجه خود امکان سکونت در هر ملکی را داشته باشند.

در محله قیطریه دیگر نیازی به مراجعه به محله‌های هم‌جوار برای تأمین نیازهای خود و خانواده نخواهید داشت زیرا در این محله از فروشگاه‌های صاحب برند و مشهور و مراکز خرید صاحب نامی چون سانا و خانه الماس گرفته تا رستوران‌های مطرحی چون اصیل، کالیس، دلچه ویتا و شمشیری و فست‌فودها و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای این امکان را فراهم کرده که افراد علاقه‌مند به اجاره و خرید آپارتمان در قیطریه یک زندگی مملو از آرامش را در این محله تجربه کنند.

اما محله قیطریه به آب‌وهوای مطلوب و فرح‌بخش نیز شهرت دارد زیرا وجود بوستان مشهور و بزرگ قیطریه با برخورداری از سینمای شش بعدی، زمین تنیس و اسکیت در کنار مجتمع ورزشی شهید چمران، و فرهنگسرای ملل دغدغه خانوارها را برای اوقات فراغت فرزندان مرتفع کرده و باعث شده که علاقه‌مندان به اجاره و خرید آپارتمان در قیطریه حس و حالی مطلوب را از سکونت در این محله داشته باشند.

علاوه بر محله زیبای قیطریه یکی از محله‌هایی که این روزه به‌خصوص در بین قشر جوان جامعه از طرف‌داران بی‌شماری برخوردار است محله مشهور سعادت آباد است. این محله نیز که در شمال غرب تهران و منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفته از محله‌های خوش آب‌وهوایی محسوب می‌شود که به دلیل قرارگرفتن در جوار کوی فراز، اوین، فرحزاد، شهرک غرب، و بزرگراه چمران یکی از محله‌های محبوب و گران‌قیمت تهران به شمار می‌رود.

این محله نیز که یکی از محله‌های اعیان‌نشین شمال غرب تهران است افراد علاقه‌مند به سکونت در این محله نیز باید جزو قشر مرفه جامعه باشند به شکلی که بر حسب آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید افرادی که تمایل به رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد را دارند باید به این نکته توجه کنند که قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی در این محله ۷ میلیون و ۵ هزار تومان است که متقاضیان برای رهن کامل یک واحد مسکونی متوسط در این محله باید هزینه‌ای بالغ بر ۸۹۶ میلیون و ۷۲ هزار تومان را داشته باشند.

اما محله سعادت آباد نیز همچون سایر محله‌های لوکس و گران‌قیمت کلان‌شهر تهران از امکانات ویژه‌ای برخوردار است که این زندگی در این محله را از سایر محله‌های شهر تهران متمایز می‌کند به‌گونه‌ای که ساکنان و افراد علاقه‌مند به خرید و اجاره آپارتمان در سعادت آباد با سکونت در این محله تجربه یک زندگی آرام و مطلوب را خواهند داشت.

محله سعادت آباد نیز درگذشته شکلی روستا گونه را داشته که این روزها با افزایش ساخت‌وسازها به یک محله لوکس با برج‌ها و ساختمان‌های سر به فلک کشیده تبدیل شده که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند به‌نحوی‌که شمار بسیاری از قشر جوان تمایل به خرید و اجاره آپارتمان در سعادت آباد را دارند.

در محله سعادت آباد هرآنچه که برای یک زندگی مرفه و آرام لازم است در نظر گرفته شده در این محله مراکز خرید مدرن و صاحب نامی چون اریکه ایرانیان، ابریشم، پرواز، کسری و رویال سعادت آباد گرفته تا پاساژهای متعدد محلی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای متنوع زمینه‌ای را ایجاد کرده که افرادی که تمایل به خرید و اجاره آپارتمان در سعادت آباد را دارند بدون دغدغه به جستجوی ملک موردنیاز خود و خانواده در این محله جذاب بپردازند.

اما جذابیت‌های محله سعادت آباد بی‌شمار است وجود بوستان‌های زیبایی چون سلامت، لادن، سعادت آباد، معلم، آبشار، شکوفه و دلاوران در کنار مجموعه ورزشی شهید لشکری نیز این محله را جذاب‌تر کرده است به شکلی که این روزها شمار بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت و دوستداران ورزش نیز تلاش می‌کنند تا با خرید و اجاره آپارتمان در سعادت آباد روزگار خوب و خوشی را به همراه خانواده در این محله سپری کنند.

4 5

برای خانواده‌هایی که به آینده و تعلیم‌وتربیت فرزندان خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند نیز خرید و اجاره آپارتمان در سعادت آباد گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود زیرا ایجاد سرای محله سعادت آباد این امکان را ایجاد کرده که خانواده‌ها با ثبت‌نام فرزندان خود در کلاسه‌ای آموزشی متنوع همراه با اردوهای آموزشی و تفریحی اوقات فراغت فرزندان خود را به بهترین شکل پرکرده و نگرانی را در خصوص اتلاف زمان آنها نداشته باشند.

محله سعادت آباد به لحاظ خدمان پزشکی و درمانی نیز یکی از محله‌های مناسب تهران است زیرا در این محله بیمارستان‌های صاحب‌نام و تخصصی چون پارسیان و عرفان وجود دارند که با بهترین امکانات باعث شده‌اند که افرادی که ساکنان و متقاضی خرید و اجاره آپارتمان در سعادت آباد هستند به همراه شهروندان دیگری از اقصی‌نقاط کلان‌شهر تهران در صورت نیاز به این بیمارستان‌ها مراجعه کرد و از خدمات درمانی و پزشکی مناسبی که در این مراکز اراده می‌شود به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شده و دغدغه‌ای را در خصوص مراجعه به مراکز پزشکی و درمانی محله‌های هم‌جوار نداشته باشند.

و اما سومین محله‌ای که امروز به بررسی آن می‌پردازیم یکی از محله‌های دیگر منطقه ۲ شهرداری تهران است که در غرب تهران واقع شده و از طرف‌داران بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

محله مشهور و اصیل شهرآرا که در بین محله‌هایی چون ستارخان، بزرگراه شهید چمران، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری و بوستان‌های ستارخان و همچنین بزرگراه جلال آل‌احمد قرار گرفته است از محله‌های خوش مسیر و با دسترسی مناسب به شمار می‌رود که ساکنان و علاقه‌مندان به خرید و اجاره آپارتمان در شهرآرا نگرانی را در خصوص تردد به مناطق مختلف کلان‌شهر تهران نخواهند داشت.

اگر شما هم از افراد علاقه‌مند به خرید و اجاره آپارتمان در شهرآرا هستید لازم است به این نکته توجه کنید ه قیمت خرید و اجاره آپارتمان در شهرآرا به نسبت محله‌هایی چون قیطریه و سعادت آباد پایین‌تر است به همین دلیل به‌صراحت می‌توان گفت که قیمت خرید و اجاره آپارتمان در این محله اصیل متوسط رو به بالاست.

با نگاهی به آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید می‌توان به این نکته اشاره کرده که قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی در این محله ۴ میلیون و ۷۹ هزار تومان است که متقاضیان اجاره آپارتمان در شهرآرا برای رهن کامل یک واحد مسکونی متوسط در این محله باید از بودجه‌ای بالغ بر ۵۵۸ میلیون و ۴۸ هزار تومان برخوردار باشند.

در این محله اصیل در کنار خانه‌های قدیمی و ویلایی بزرگی که از گذشته به‌یادگارمانده آپارتمان‌ها و ساختمان‌های نوساز و مدرنی ایجاد شده که قدرت انتخاب متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در شهرآرا را بالاتر برده و باعث شده که قشر جوانی که علاقه‌مند به سکونت در محله‌های اصیل و ساختمان‌های جدید هستند تمایل ویژه‌ای به سکونت در این محله را داشته باشند.

اما باتوجه‌به قیمت خرید و اجاره آپارتمان در شهرآرا امکانات موجود در این محله بسیار مناسب است در این محله در کنار مراکز خریدی چون برج شهرآرا، ارکیده، زیتون و کوشک اماکن تفریحی چون پارک شهرآرا، باشگاه ورزشی گلایل سفید و همچنین آموزشگاه موسیقی آوای زمین وجود دارد که تمرکز تمامی این امکانات در محله شهرآرا باعث شده که ساکنان و علاقه‌مندان به خرید و اجاره آپارتمان در شهرآرا یک زندگی بی‌دغدغه را در این محله داشته باشند.

باتوجه‌به موارد ذکر شده در سه محله قیطریه، سعادت آباد و همین‌طور شهرآرا در روزهای کرونایی و شرایط خاص آلودگی هوا اگر شما هم از جرگه افرادی هستید که برای سکونت خود و خانواده یکی از این سه محله را انتخاب کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای مراجعه حضوری در آژانس‌های متعدد این مناطق باتوجه‌به ترافیک‌های سرسام‌آور شهری قبل از هر اقدامی تنها با چند کلیک ساده با تلفن همراه با رایانه از محل کار یا سکونت خودسری به سامانه هوشمند و تخصصی کیلید زده و ضمن انتخاب نام محله موردنظر و گزینه‌های خرید و اجاره به مشاهده آگهی‌های ثبت شده در این سامانه پرداخته و ضمن بازدید غیرحضوری از واحدهای مسکونی مختلف گزینه‌ای را متناسب با بودجه و انتظارات خود و خانواده را بیابید و پس از هماهنگی جهت بازدید حضوری از طریق شماره درج شده در قسمت انتهایی آگهی و انتخاب واحد مناسب معامله‌ای مطلوب و مقرون‌به‌صرفه را داشته باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.