کد مطلب: ۲۹۳۹۶۹

اجازه لطمه به روابط اقتصادی با ایران نمی‌دهیم

اجازه لطمه به روابط اقتصادی با ایران نمی‌دهیم

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد که کشورش اجازه لطمه خوردن به روابط اقتصادی با ایران را نمی‌دهد.

'سعد الحدیثی' در گفتگو با تلویزیون دولتی 'العراقیه' در توضیح مباحث مطرح شده در جلسه عصر سه‌شنبه هیات دولت و سخنان 'حیدر العبادی' نخست وزیر گفت: معیار ما در تعامل با تحریم‌های آمریکا، مصالح عالی عراق است و بر این اساس، محدود به مواردی خواهد بود که عدم اجرای آن به این مصالح لطمه می‌زند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی درعین حال با اشاره به روابط اقتصادی میان ایران و عراق افزود: در مواردی که این تحریم ها به منافع عراق در روابط اقتصادی با عراق لطمه وارد کند نیز با طرف آمریکایی مذاکره خواهیم کرد تا عراق از این ناحیه آسیب نبیند.

مقامات عراقی هر چند در ابتدا برخی سخنان دو پهلو درباره تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران مطرح اما نهایتا اعلام کردند که صرفا درخصوص تعامل دلاری با ایران به این فشارهای اقتصادی پایبند خواهد بود.

نخست وزیر عراق نیز در نشست خبری پس از جلسه هیات دولت گفته بود که کشورش قصد دارد هیاتی را برای انجام تفاهم بر سر تعاملات مالی با ایران راهی آمریکا کند.

العبادی همچنین از تشکیل یک کمیته عالی به ریاست رئیس کل بانک مرکزی عراق برای نوع تعامل با تحریم‌های آمریکا علیه ایران خبر داد.

وی با اشاره به یکجانبه بودن تحریم های جدید و تاکید بر تداوم روابط اقتصادی میان ایران و عراق گفت: عراق با تحریم‌های اقتصادی علیه هر کشوری که باشد موافق نیست و این موضع راهبردی دولت است.

العبادی درخصوص مشکل تعامل با دلار نیز گفت که کشورش آماده است در صورت امکان فنی و مالی، از یک سبد ارزی متشکل از چند ارز خارجی بجای انحصار دلار استفاده کند.

منبع:‌ ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.