کد مطلب: ۲۰۳۰۹۲

آخوندی:

اجرای فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی در مرحله نهایی قرار دارد

اجرای فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی در مرحله نهایی قرار دارد

وزیر راه و شهرسازی با تکید بر اینکه اپراتورها باید بازاریابی بین‌المللی داشته باشند، گفت: امروز از بخش اول توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی بهره‌برداری می‌کنیم و بقیه عملیات فاز ۳ هم به زودی آغاز می‌شود.

عباس آخوندی امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های مجتمع بندری شهید رجایی اظهار داشت: امروز روز خجسته‌ای برای صنعت بندر و دریانوردی است و امیدواریم این پروژه‌ها هدیه‌ای بزرگ برای ملت ایران باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی به ترمینال ۲ بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: تا پیش از این ترمینال ۲ احداث شده بود، اما از نظر تجهیزات کمبودهایی داشت و ضرورت داشت با نصب ۲۰ دستگاه جرثقیل ظرفیت بهره‌برداری آن ۱.۵ برابر شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از توافقات برجام ۱۱۴ میلیون یورو قرارداد منعقد شد تا ۱۲ فقره جرثقیل جدید بندری وارد بندر شهید رجایی شود که ۲ فقره آن در حال حاضر نصب شده و ۲ فقره در حال نصب است.

آخوندی با تاکید بر اینکه امیدواریم نرخ بهره‌وری در بندر شهید رجایی به‌عنوان بندر کانتینری ایران افزایش یابد، گفت: موفق شدیم ترمینال‌های شماره یک و دوی بندر شهید رجایی را جهت بهره‌وری به مدت ۵ سال در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

وی بیان کرد: از هر دو شرکت خواسته‌ایم که بتوانند شرکای بین‌المللی بگیرند تا امکان بازاریابی خارجی داشته باشند و نرخ بهره‌وری بندر افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدواریم با این اتفاق سرفصل جدیدی در نرخ بهره‌برداری از بنادر ایران باز شود و حمل مستقیم از بنادر جهان به سمت بنادر شمال خلیج‌فارس ارتقا یابد.

آخوندی تأکید کرد: اپراتورهای ترمینال‌های یک و دو باید بتوانند سهم فیدری ما را کاهش دهند و سهم بهره‌وری مستقیم را افزایش دهند.

وی افزود: امیدواریم سال آینده نرخ بهره‌وری کانتینری در این بندر با شاخص‌های روشنی بهبود یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم همزمان از بخش اول توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی بهره‌برداری کنیم و بقیه عملیات فاز ۳ هم که در مراحل نهایی است به‌زودی مناقصه خواهد شد.

آخوندی افزود: توسعه بندر جاسک اولویت بعدی ما خواهد بود و بعد از آن باید سایر بنادر هرمزگان توسعه یابند تا تمرکززدایی از کشور انجام شود.

وی تاکید کرد: ما موفق خواهیم بود سهم ایران را در حمل‌ونقل دریایی جهان بازپس گیریم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.