کد مطلب: ۶۸۷۱۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش حقوق بازنشستگان به اجرا نزدیک شد؟

افزایش حقوق بازنشستگان به اجرا نزدیک شد؟

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مطابق قانون، اجرای افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران توسط دولت اجرایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز علی اکبر عیوضی، عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از افزایش حقوق بازنشستگان مطابق قانون خبر داد.

به گفته او قانون در این باره مصوبه مجلس است که افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط‌بگیران است. ضامن این مصوبه نیز تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است.

عیوضی اعلام رسمی‌تر این خبر را منوط به اطلاع‌رسانی زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار عنوان کرد. او اظهار امیدواری کرد که خبر به طور رسمی و در اسرع وقت اعلام و توسط دولت اجرا شود.

البته از روز گذشته ۹ مرداد ۱۴۰۱ تا زمان نگارش این گزارش از سوی وزیر کار خبر رسمی‌تری مبنی بر افزایش حقوق آنها اعلام نشد. اما عیوضی درباره یکی از مباحث مهم این جلسه گفت: در جلسه به ما قول دادند در همین مرداد، احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آنها قرار گیرد. (ایمنا)

هنوز در پیچ و خم افزایش حقوق هستیم

برای بازنشستگان که روزها در انتظار اصلاح احکام حقوق خود بودند صرف تکیه بر اخبار کافی نیست. برخی مخاطبان تجارت‌نیوز اما می‌گویند اخبار پیرامون این موضوع تکراری است و فقط باید اجرای احکام ماند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را می‌خوانید.

«امیدواریم ابلاغیه همین باشد که گفته شد و اجرا شود.»

«باعث خوشحالی است که هر چه زودتر احکام را بزنند و به قانون احترام گذارند تا مقداری از افزایش قیمت‌ها جبران شود.»

«هر وقت پول آمد به‌ حساب، باورمان خواهد شد. الان ۴ ماهه هی امروز، فردا.»

« بازنشستگا ن بعد از ۳۰ سال کار باید این‌ قدر بی‌اجر شوند که ۵ ماه از سال گذشته هنوز در پیچ و خم افزایش حقوق هستیم.»

«افزایش حقوق برای همه لحاظ شود»

اما در پی اعلام این خبر، در برخی نظرات درباره درخواست افزایش حقوق بازنشستگان کارگری، حداقل‌بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان لشگری و کشوری بود.

«چرا باید حقوق کارگران کارخانجات و بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق آینده‌ساز و معلمان یک پنجم شاغلین و بازنشستگان اداره گاز و نیروگاه و آب و برق و نفت و پتروشیمی و مخابرات باشد؟ این بی‌عدالتی است.»

«بازنشستگان کارگری را همسان‌سازی کنید. به بازنشستگان کارگری باید ۱۵ میلیون حقوق بدین که زحمت‌کش جامعه هستند. آیا شماها خودتان با ۶ میلیون می‌تونید زندگی کنید.»

«حق بازنشستگان کشوری و لشگری را هم در قانون منظور کنید. ما هم در این کشور زندگی می‌کنیم و این تورم برای همه‌ی جامعه است. حداقل بگیرهای کشوری حقوقشان خیلی کمتر از بازنشستگان دیگر است.»

«من با ۷میلیون حقوق که نیمی از آن هزینه‌ی اجاره‌بها است و ۲۸ ماه جبهه، عمری تلاش بی‌توقع و ۲۷ سال کار سخت روحی در بهزیستی. حق ما این نیست.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پارسال 5میلیون مستمریم بود الان شده 6تا.هرچقدر حساب می کنم درست در نمی یاد مگه نگفتن به حق اولاد وبن ومعیشتی ومسکن کلا 600هزار اضافه کردن یا دروغ گفتن ؟؟؟

  • عبدالله

    شاه می‌ بخشه شاه قلی‌ نه حالا کار دست شاه قلیه

  • ناشناس

    متناسب سازی ۱۰۰ درصد اعاده نسبت به سطح زمان برقراری اجرا گردد

  • ناشناس

    این بنده خدا که هنوز سرپرست هست وزیر نشده اینقده ناز میاره
    بابا اعلام کن تمامش کن یک تعداد ازموسفیدان تاحد مرگ غصه میخورند قسط بانک دارن دانشجو داماد عروس نوه دارن ماندند برن گدایی

  • ناشناس

    نصف سال رفت هنوزبلاکلیفیم

  • ناشناس

    اگه واقعا تایید شده اولا زاهدی چرا معطله طبق اظهارات آقای عیوضی قرار شده بود روز شنبه رسمی تر اعلام بشه خب بسم الله
    دوما مگه قرار نیست همه از قانون اطاعت کنن والانم قانون مصوبه ودستور مجلسه که خب رئیس مجلس دستور داده اینکه دیگه اگرواما نداره،وهیچ نیازی به ابلاع آقای زاهدی نیست یعنی اگه این آقا قبول نکنه یا فعلا دلش نخواد کاری کنه ما وروئسای کانون وبازنشسته ها باید مثل چوب خشک وایسیم ونگاه کنیم مگه نه

  • ناشناس

    صحبت از حق و حقوق خنده داره توی این کشور