کد مطلب: ۵۲۶۵۲۵

سخنگوی دولت:

در سرآغاز فرایند احیای برجام هستیم

در سرآغاز فرایند احیای برجام هستیم

سخنگوی دولت گفت: نشست وین که امروز انجام خواهد شد، فرصتی برای تبادل نظرات همه طرف ها درباره نحوه و زمانبندی بازگشت به تعهدات در برجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در ابتدای نشست خبری علی ربیعی در ارتباط با موضوع مذاکره با امریکا و برجام اظهار کرد: در تداوم همان کشاکش، امروز سه شنبه شاهد فصل تازه ای از روند شکست زورگویی و تجدید حیات برجام هستیم. همانطور که در اوج قلدری ها و فشارهای رژیم ترامپ پیش بینی می کردیم، سرانجام آمریکا با ناامید شدن از مسیر اشتباه گذشته، اعتراف می کند که فشار حداکثری شکست خورده و چاره ای جز احیای برجام و بازگشت همه طرف ها به تعهدات شان وجود ندارد.

سخنگوی دولت افزود: البته ما در سرآغاز فرایند احیای برجام هستیم و امروز هم با اطمینان می گوییم که در آینده ای بسیار نزدیک دولت امریکا راهی به جز خاتمه دادن به رفتارهای قانون شکن ندارد، تحریم های یکجانبه و ناقض توافق و مقررات بین المللی به پایان خواهد رسید. نشست وین که امروز انجام خواهد شد، فرصتی برای تبادل نظرات همه طرف ها درباره نحوه و زمانبندی بازگشت به تعهدات در برجام است.

ربیعی تصریح کرد: موضع اصولی ما کاملاً روشن است و توسط مذاکره کنندگان ما نیز تکرار خواهد شد. همانطورکه بارها گفته شده، هیچ مذاکره ای میان نمایندگان ایران و آمریکا شکل نخواهد گرفت، اما آماده رساندن این پیام به اعضای برجام هستیم که در صورت لغو تحریم ها و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ جمهوری اسلامی ایران هم بطور متقابل آماده است که بعد از راستی آزمایی انجام تعهدات طرف های دیگر در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام همه تعهدات خود بازگردد.

وی اظهار کرد: امروز من اعلام می کنم بنابر گزارش سازمان انرژی اتمی، ما همواره در جهت گسترش صلح آمیز فعالیت های هسته ای بوده ایم و برخلاف تصور بدخواهان ایران و نیز معتقدان بی اطلاع در داخل، امروز نه تنها از ظرفیت های تکنولوژیکی ما کاسته نشده است بلکه گام های بلندتری در گسترش فعالیت با اطمینان بخشی از صلح آمیز بودن را برداشته ایم. تاکنون ۶ زنجیره کامل IR2M در نظنز نصب شده است. دو زنجیره کامل IR4 و یک زنجیره کامل IR6 نصب شده است. ظرفیت SWU (سو) نصب شده در حال حاضر ۱۶۵۰۰ SWU می باشد، در صورتیکه حداکثر SWU تولیدی قبل از برجام ۱۳۰۰۰ SWU بود.

ربیعی همچنین گفت: در زمینه مبارزه با کرونا هم از دنیا عقب نماندیم. ما در شرایطی مبارزه با ویروس کرونا را آغاز کردیم که در مقایسه با سایر کشورهای جهان از هیچ فرصت برابری برخوردار نبودیم. ما در یک جهان نابرابر به مصاف با کووید ۱۹ رفتیم و امروز با توجه به همه محدودیتها و مشکلات، عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته‌ایم.

وی افزود: کادر درمان کشور ما فداکارتر از هر کشور دیگری، در میدان نبرد با کرونا ظاهر شد. در تامین لوازم بهداشتی از ماسک گرفته تا تجهیزات درمانی ، به حد خودکفایی و حتی صادرات رسیدیم.

ربیعی در ارتباط با تولید واکسن نیز گفت: در تولید واکسن کرونا هم جزو چند کشور جهان هستیم که به دانش آن دست یافته‌ایم؛ هر چند موانع تحریمی نگذاشتند تا سرعتمان در خرید واکسن و انجام فرایند واکسیناسیون طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پیش برود. با این حال خدا را شکر می‌کنیم و خوشحالیم که امروز ۸۰ درصد کادر درمان کشورمان به رغم همه محدودیتها واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون کرونا برای سایر افراد جامعه و گروه‌های پرخطر نیز بر اساس پروتکل‌های ارائه شده وزارت بهداشت، مرحله به مرحله در حال انجام‌شدن است. در جدیدترین تحول، اولین محموله واکسن تهیه شده از سازوکار کوواکس به تهران رسیده است و این روند با سرعت ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش آمادگی برای مذاکره با ایران را نیز مطالعه کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دراین سه ماه فقط توجه کنیدبه خط مشی دولت تدبیروامید!!؟؟صرفافقط خبرسازی جهت کنترل بازارهای ارزوسکه وطلا!!!!؟؟؟؟شک نکنیداین دولت داره همه روبازی میده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!وگرنه مثل روزروشنه آمریکابه کمترازخلع موشکی وعدم حضورمنطقه ای ایران رضایت نمی دهد،وگرنه برگشت به برجام خیلی خیلی ساده است.برخلاف دولت های ما،آمریکاییهاازاوباماتاتروریست بزرگ ترومپت وبایدن همه دربرابرایران مواضع مشترک دارند.

  • ناشناس

    علی برکه الله
    چنان رونق اقتصادی ایجاد کردم که نیاز به صف مرغ و روغن و گوشت یخ زده و پیاز و … نبود و نیست و نخواهد بود