کد مطلب: ۳۳۴۵۹۸

احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم

احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم

یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قرار است این هفته نرخ خرید تضمینی گندم به ۲ هزار تومان افزایش یابد.

یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قرار است این هفته نرخ خرید تضمینی گندم به ۲ هزار تومان افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی؛ از احتمال افزایش مجدد قیمت خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر، دولت بنابر قانون با موضوع نرخ خرید تضمینی گندم به صورت منطقی برخورد نکرده که این امر واکنش‌های متعددی را به همراه داشته است.

وی افزود: رویکرد دولت در قانون خرید تضمینی گندم طی سال‌های اخیر بدان معناست که دولت در نظر دارد بار مالی دیگر بخش‌های اقتصادی را به دوش کشاورزان بیندازد و به عبارتی چند هزار میلیارد تومان مالیات پنهان از کشاورزان دریافت کند.

پاپی‌زاده تجدیدنظر دولت در نرخ خرید تضمینی گندم را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به آنکه تغییر قیمت از ۱۴۷۰ به ۱۶۰۰ تومان نتوانسته رضایت کشاورزان را جلب کند و جوابگوی هزینه‌های تولیدشان باشد، از این رو افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به ۲ هزار تومان یک ضرورت به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: هم‌اکنون کمیسیون کشاورزی مجلس برای پیگیری حقوق کشاورزان از دو ابزار ارجاع موضوع به قوه قضاییه مبنی بر قانون‌شکنی دولت در اجرای نرخ خرید تضمینی و همچنین استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است.

پاپی‌زاده در پایان تصریح کرد: طی هفته جاری قرار است قیمت خرید تضمینی گندم به ۲ هزار تومان افزایش یابد و چنانچه این موضوع اجرایی نشود، نمایندگان موضوع استیضاح و پیگیری از قوه قضاییه را بنا بر آیین‌نامه داخلی مجلس در دستور کار خود قرار می‌دهند تا قوه قضائیه با خاطیان امر برخورد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.