خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۶۹۰۵

آخرین تصمیمات در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها

آخرین تصمیمات در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها

رئیس‌جمهور گفت: روند واکسیناسیون سرعت می‌گیرد و امیدواریم در این صورت، شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در هشتمین جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان با اظهار امیدواری نسبت به تسریع در واکسیناسیون تأکید کرد: در گفت‌وگوهایی که با کشورهای مختلف صورت گرفته، روند واکسیناسیون سرعت می‌گیرد و امیدواریم با این اقدام شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید باشیم ( ایسنا ).

رئیسی، روز گذشته در جلسه هیات دولت با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون به همت وزارت بهداشت و همکاری نهادهای ذیربط ۲ تا ۳ برابر شده است، گفت: امیدواریم با تامین واکسن‌های مورد نیاز از محل واردات و تولیدات داخلی هر چه سریع‌تر امکان بازگشایی مراکز آموزشی فراهم شود و اگر رسیدن به حدنصاب لازم با تاخیر انجام شود، بازگشایی مراکز آموزشی نیز با تاخیر انجام خواهد شد ( پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ).

روش ترکیبی آموزش چیست؟

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز گفت که این وزارتخانه آموزش مجازی را دیگر قبول ندارد و روش ترکیبی را برای بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر در نظر گرفته‌ است.

او در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان، گفت: برای این که بتوانیم بازگشایی دانشگاه‌ها را انجام دهیم برنامه داریم تا تمامی استادان و دانشجویان واکسینه شوند.

عین‌اللهی افزود: واکسیناسیون هوشمند یعنی بر اساس وظایفی که هر صنفی دارد آن را انجام دهیم، بازگشایی دانشگاه‌ها خیلی مهم است و بنابراین ما واکسیناسیون دانشجویان، استادان، پرسنل مرتبط در دانشگاه‌ها مانند پرسنل آزمایشگاه‌ها و اداره‌ها را باید در مدت کوتاهی قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها انجام دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حضوری شدن آموزش‌ها از مهر برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، گفت: این که آموزش‌ها از مهر به صورت خالص، مجازی باشند را دیگر قبول نداریم و کاملا حضوری هم امکان‌پذیر نیست، بنابراین روش ترکیبی را برای بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر به کار می‌گیریم.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: روش ترکیبی به این صورت است که کلاس‌ها حتما دایر شوند و مساله مهم در این موضوع تعداد دانشجویان در کلاس‌های حضوری است، بنابراین هر دانشگاهی با توجه به شرایط و میزان آلودگی که در شهر و مکان مربوطه دارد، می‌تواند تعداد دانشجویان خود را مشخص کند، اگر یک کلاسی ۳۰ نفر جمعیت دارد باید آن را با ظرفیت ۱۰ نفری برگزار کند و مابقی به شیوه مجازی آموزش ببیند ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بی نام

    بابا دانشگاها باز کنید فکر کردین دانشگاها باز نیست همه نشستن تو خونه بخدا همه بیرونن..بعدم دانشگاه با مدرسه فرق داره بالاخره دانشجوها بزرگترن عقلشون میرسه رعایت میکنن..اینجوری نمیشه ک

    • ناشناس

      عزیز دلم من خودم دانشجو ام بحث داشتن عقل نیست.ما توی خوابگاهمون دو هزار نفریم که همشون از شهرهای دیگه هستن.میدونی یه نفر کرونا داشته باشه چه فاجعه ای ب بار میاد؟

    • سارا

      برعکس، من که غیر بومی هستم باید برم یه استان دیگه و تو خوابگاه باشم و با وسیله ی نقلیه ی عمومی رفت و امد کنم با این وضع کرونا چی ؟!

  • ناشناس

    باز کنن کی میره!
    یه ماه قبل کرونا یه نفر آنفولانزا گرفت کل خوابگاه واگرفتن

    • ناشناس

      من نفر اول میرم
      حتی اگه بمیرم

  • ناشناس

    باسلام و احترام.درخصوص مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاهها قطعاسطع یادگیری درکلاسهای حضوری از کلاسهای مجازی به مراتب خیلی عمیق تر و بالاتر است پس بنابراین تشکیل کلاسها بصورت ترکیبی که گفته شده مثلا کلاسی ۳۰نفر دانشجو دارد ۱۰ نفر آن بصورت حضوری درکلاس حاضر شوند مابقی بصورت مجازی این تصمیم گیری هیچگونه با عدالت سازگاری ندارد یک عده از آموزش حضوری بهره ببرند و مابقی از آموزش حضوری که سطح یادگیری در آن به مراتب بالاتر از آموزش مجازی است بی بهره بی نمانند لذا لازم است عادلانه تصمیم گیری شود. دانشجوی کارشناسی ارشد

  • ناشناس

    غیرحضوری بهتره شاید یک نفر ماله یه شهرقرمزباشه کروناگرفنه باشه کل دانشگاه کرونایی کنه دومن اصلان میگن کروناتازه که اومده دربرابر واکسن مقاومت بیشتری داره

  • ناشناس

    بااین وضعیت کرونااگه حضوری شه دانشگاه ها مخصوصاپسراکه سرکارمیرن رعایت نمیکنن طرف اگه واکسنم زده باشه میگیره کل دانشگاه میگیرن هزارنفرفدای یه تصمیم نادرست وزیرعلوم میشه

  • ناشناس

    اگه دانشگاه حضوری شه سویه ششم کرونالامبدادرراه به واکسنم واکنش نشون میده

  • ناشناس

    بخاطر سویه ششم کرونا لامبدا که داراه به واکسنم واکنش نشون میده

  • سانی

    مدارس باید حضوری بشه
    نه به اموزش مجازی

    • ناشناس

      تو ساکت شو

  • ناشناس

    دانشگاه با مدرسه فرق داره خوابگاه های شلوغ اتاقهای چندنفره هرکدوم از شرق و غرب کشور مسیرهای طولانی تواتوبوس وسایر وسایل نقلیه عمومی گارگاهها و کلاسها وسلف سرویس و همه جا با ماسک و ضدعفونی واقعا ضررش بیشتر از فایده اش هست باماسک سر کلاس هم خواب ناشی از کمبود اکسیژن و آخرش هم بیماری دانشجو فرسنگها دور از خانواده اگر بی تدبیری نیست پس چیه ؟ لطفا کسانی که در شهر خودشون هستند نسخه نپیچند وبه فکر دانشجویانی که حتی گاهی شبانه روزی درمسیر جاده های خراب و استراحت گاههای بین راهی با مشکل مواجه می شوند ودور از خانواده تغذیه ضعیفی دارند، هم باشید استرس خانواده ها و خوددانشجویان هم در ابتلا به کرونا تاثیر زیادی دارد نگذاریدآرامش روانی دانشجویان غیربومی و خانواده های آنها بیش از این به هم بریزد الآن جامعه با مشکل عدم آرامش روانی هم مواجه می باشد بدترش نکنید لطفا

  • ناشناس

    لطفا از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها صرف نظر کنید تا زمانی که امار مبتلا به کورنا به صفر برسه