کد مطلب: ۱۸۴۶۷۲

احتمال سقوط بیت‌کوین به زیر ۵۰۰۰ دلار

احتمال سقوط بیت‌کوین به زیر ۵۰۰۰ دلار

دنیس گارتمن، سردبیر و ناشر گارتمن‌لتر؛ اظهار کرد: وقتی بیت‌کوین سقوط کند، که حتما می‌کند، قیمت آن کمتر از ۵۰۰۰ دلار می‌شود. حال ممکن است این اتفاق ظرف هفته آینده، اوایل سال جدید یا ۶ ماه دیگر بیافتد، اما وقوع آن حتمی است.

به نظر می‌رسد هیچ‌‌چیز نتواند نظر دنیس گارتمن را راجع به بیت‌کوین عوض کرده و او را به سوددهی آن امیدوار کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، علی‌رغم سقوط‌های این ماه، بیت‌کوین همچنان سال ۲۰۱۷ خود را با بیش از ۱۴۰۰ درصد سود به پایان برد. اما سردبیر و ناشر گارتمن‌لتر، در برنامه «همین حالا با سهام» شبکه سی‌ان‌بی‌سی، دوباره بدبینی خود نسبت به اوج‌گیری فضایی بیت‌کوین را تکرار کرد؛ دیدگاهی که چند ماهی‌ست که همچنان همراه اوست.

گارتمن گفت: من کاملا به سقوط بیت‌کوین معتقدم. من فکر می‌کنم این یکی از احمقانه‌ترین ایده‌هایی‌ست که در چندین سال اخیر دیده‌ایم و باید آن را کاملا از تکنولوژی هوشمندانه بلاک‌چین متمایز دانست. او با کنایه به قضیه حبابی شدن قیمت پیاز گل لاله که نزدیک به ۴۰۰ سال پیش در هلند مردم را دچار جنون خرید کرد گفت: بیت‌کوین باعث شده است که تب خرید پیاز گل لاله در قرن ۱۷ هلند، به نظر ما یک بازار آرام و خوش‌رفتار بیاید.

در آن زمان قیمت پیاز گل لاله پس از این که به اوج بی‌نظیری رسید به یکباره به شدت سقوط کرد. از آن پس از این پدیده به عنوان مترادفی برای حبابی‌شدن بازار استفاده شده است؛ مانند حباب سهام دات‌کام در دهه ۹۰، و قیمت مسکن قبل از بحران مالی ۲۰۰۸.

گارتمن به سی‌ان‌بی‌سی گفت: بیت‌کوین، نه تنها تمام کسانی که به آن مرتبط هستند را با خود خواهد سوزاند بلکه با سقوط خود باعث هجوم به بازار طلا و نا متوازن شدن آن می‌شود.

او گفت: وقتی بیت‌کوین سقوط کند، که حتما می‌کند، قیمت آن کمتر از ۵۰۰۰ دلار می‌شود. حال ممکن است این اتفاق ظرف هفته آینده، اوایل سال جدید یا ۶ ماه دیگر بیافتد، اما وقوع آن حتمی است. و در این لحظه است که ما شاهد آن خواهیم بود که پولی که از طلا بیرون کشیده شد و در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری شد بار دیگر با شتاب به سوی طلا باز می‌گردد.

در هفته گذشته بیت‌کوین بیش از ۶ درصد سقوط کرده است و آخرین سقوط بزرگ آن به علت اقدامات احتمالی کره‌ جنوبی برای محدودیت و ممنوعیت ارز دیجیتال، صورت گرفت.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.