کد مطلب: ۲۷۶۴۹۱

احتمال سقوط بیشتر برای طلا

احتمال سقوط بیشتر برای طلا

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه که ارزش دلار آمریکا در آستانه سخنرانی رییس بانک مرکزی این کشور تغییر نداشت، ثابت ماند با این حال احتمال سقوط بیشتر این فلز ارزشمند همچنان وجود دارد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد به ۱۲۴۱.۲۰ دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۱ درصد افزایش ۱۲۴۱.۶۰ دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱.۵۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۲۳۹.۷۰ دلار بسته شده بود که نزدیک به پایینترین قیمت امسال بود.

قیمت طلا هفته گذشته ۱.۲ درصد کاهش داشت که چهارمین کاهش هفتگی در پنج هفته اخیر بود.

شاخص دلار آمریکا روز سه‌شنبه که سرمایه‌ گذاران منتظر شنیدن نخستین سخنرانی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا، در برابر کنگره این کشور بودند، در برابر سبدی از ارزهای رقیب ثابت بود.

بر اساس گزارش رویترز، پاول قرار است به ارائه دیدگاه بانک مرکزی درباره دورنمای اقتصاد آمریکا بپردازد. بازارها و بسیاری از همکاران وی انتظار دارند نرخ‌های بهره امسال با تداوم رشد اقتصادی، دوبار دیگر افزایش پیدا کند.

نرخ‌های بهره‌ بالاتر آمریکا از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و در مقابل جذابیت سرمایه گذاری در طلا که بازدهی ندارد را کمتر خواهد کرد.

در این بین، بازارهای سهام آسیا در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر سقوط سنگین قیمت‌های نفت در روز گذشته متزلزل شدند.

به گفته ریچارد شو مدیر صندوق طلای " هوآن گلد"، به نظر می‌رسد تقاضای سرمایه‌ گذاران برای طلا در حال حاضر چندان قوی نیست و طلا برای مدت طولانی در بازه قیمت محدودی معامله خواهد شد.

تقاضا برای طلا در چین به دلیل جنگ تجاری با آمریکا که ارزش یوآن را کاهش داده ضعیف شده است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، پیش‌بینی می‌شود هر اونس طلا برای تحویل فوری حمایت در سطح ۱۲۳۷ دلار را شکسته و به سطح حمایت بعدی که در ۱۲۲۶ دلار قرار دارد سقوط کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۵.۷۶ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۸۲۶.۷۵ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۹۲۲.۷۲ دلار قرار گرفت.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.